Ex-zwerfkat verveelt zich. Naar buiten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Juangi

Ex-zwerfkat verveelt zich. Naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 17:50

Willen jullie even meedenken?

Hier sinds 2 maanden een ex-zwerfkat in huis. Heeft bij de huisbazin een paar jaar gezworven. Eerst ontzettend mager, maar de huisbazin is haar gaan voeren en ze werd dikker. En steeds liever, eerst viel ze mensen aan en nu is het echt een schat van een dier. Uiteindelijk in huis genomen nadat de dierenambulance haar niet meer mee wouden nemen omdat ze zo aanviel.... Vanaf dat ze in huis was, ging het meteen goed en is het een superlief beest.

Wel ontzettend gebonden aan haar plek en raakt in paniek zodra ze opgesloten word in een andere ruimte. Zo erg, dat het weken duurde voordat ze de gang op durfde te lopen. Nog een paar weken voordat ze in de keuken durft te komen. Zodra ik haar even in mn slaapkamer opsluit (moest eerst vanwege verhuizing van een meubel) spuugt en poept ze de boel onder. Verder is ze ontzettend ontspannen en maakt ze helemaal geen stessige indruk. Gewoon een stevige kat.

Nu het probleem. Ik ben voorstander om katten lekker buiten te laten lopen. Nu woon ik in de stad, met voor mijn huis 2 wegen. (Gewoon een straat). Eerst een rustige weg die alleen gebruikt word voor fietsers en mensen die hun auto willen parkeren. Daarnaast (in het midden van de straat) een weg waar harder word gereden. Ik denk zo'n 30/40 km per uur, niet heel hard door de zebrapaden die er liggen iniedergeval. Ik zie hier meerdere katten in de buurt rondlopen en sinds ik hier woon nog niks gemerkt van overreden dieren. Achter mijn huis ligt een garagebedrijf waardoor autos (en heel soms vrachtwagens) rustig voorbijrijden. Verder weinig last van.

Ik merk aan de kat dat ze zich verveelt. Ontzettend om aandacht vragen (meer dan dat ik van buitenkatten gewend ben), zeurend miauwen (hele dag door zodra ik thuis ben), drukke uren dat ze het hele huis doorrent en zodra de deur openstaat heeft ze de neiging om naar buiten te rennen. Oftewel, ze is er aan toe om naar buiten te gaan. Als ex-zwerver is ze dat nu natuurlijk ook gewend.

Ik weet om eerlijk te zijn niet zo goed of ik haar nu naar buiten moet doen of niet. Voor haar zou het heel goed zijn, denk ik. Ze heeft het ook nodig merk ik, de afwisseling. Hetgene wat mij tegenhoudt is dat zij dus een ex-zwerver is, wie weet gaat ze straks weer zwerven en de straat voor.

Juangi

Re: Ex-zwerfkat verveelt zich. Naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 17:51

Hier dus de desbetreffende straat! Ze rijden niet hard.

Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:32

heb je niet een klein stukje tuin tot je beschikking waar je eventueel vast met een kattenluikje aan je huis een ren zou kunnen maken ?? met klimdingen erin enzo ??
of je huis veranderen in een katten paradijs met klimdingen ??
ik vind de kans wel erg groot dat ze zo weg is...als je haar zo naar buiten laat gezien haar verleden..
zoiets voor in je huis..met allerlei ligplekjes ?? (op de pagina even naar beneden scrollen)
http://wonen.blogo.nl/2008/10/11/katten-paradijs/

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:35

Laat die kat lekker naar buiten, waar ze haar hele leven al heeft gewoond... Als de kat het bevalt bij jou, komt ze echt wel terug!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 18:39

Nee helaas! Alleen de voortuin, maar die is volledig open.

Net de deur open gezet, samen met de bovenbuurman (die heeft op dit adres ook al katten buiten gehad) haar in de gaten gehouden. Uiteindelijk heeft ze een rondje gelopen, langs de garage en voor op t voetpad. Nu zit ze lekker aan het vlees weer binnen, uiteindelijk kwam ze na wat geroep.

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:39

Inderdaad, als ze je echt lief vind, komt ze vanzelf weer naar binnen.
Wil ze graag naar buiten, jammeren en bij de deur zitten? Je kan het altijd proberen.
Mocht ze niet meer naar binnen willen, kun je haar altijd buiten nog een bakje brokken geven elke dag.

Als ik jou was, zou ik haar wel even chippen, kost weinig, en als ze wel door iemand opgepakt word en meegenomen, begint dezelfde ellende voor haar weer opnieuw! Als de Chip dan ook op jou naam staat kun je haar altijd ophalen.. :)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 20:12

Wij hebbe ook een ex-zwerver en die mocht nadat hij gecastrareerd is en gechipt ook gewoon weer naar buiten met de rest. Hij vind het buiten alleen niet zoveel aan merken we, loopt een rondje en wil dan weer naar binnen en als het regent wil hij al helemaal niet. Dus dan mag hij lekker binnen blijven.
Ik denk dat ze wel terug komt hoor.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 20:15

Wij bieden ook onderdak aan een zwerver, soms is hij dagen weg, soms loopt hij weken aan een stuk op het erf, slaapt binnen en eist zijn eten op :Y)

Ik wil hem zijn vrijheid niet ontnemen, 't zou hem dood-ongelukkig maken :n

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 20:18

wemkelover schreef:
Wij hebbe ook een ex-zwerver en die mocht nadat hij gecastrareerd is en gechipt ook gewoon weer naar buiten met de rest. Hij vind het buiten alleen niet zoveel aan merken we, loopt een rondje en wil dan weer naar binnen en als het regent wil hij al helemaal niet. Dus dan mag hij lekker binnen blijven.
Ik denk dat ze wel terug komt hoor.

Nu moet ik er wel even bij vermelden dat die zwerver nog maar een paar weekjes oud was 12-16 weken.