Hoe buitenkat 'voorbereiden' op de winter?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjors

Hoe buitenkat 'voorbereiden' op de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 16:59

Inmiddels al een aantal maand terug kwam er een kat aangelopen op stal. Ze heeft op stal 3 jonkies gekregen, mooi uitgegroeid en toen verkocht. Poes is gesteriliseerd :)
Ze mag hier blijven.
Maar nu, het word kouder en kouder. Ik denk dat het de eerste 'buiten-winter' voor haar word.
In huis nemen word em niet, bij de eigenaar hebben ze een hond die anti-kat is, en bij mij thuis willen ze het niet -O-
Ze kan altijd in de schuur (droog en tocht dicht), en onbeperkt voer :)

Hoe ga ik mevrouw de kat voorbereiden op de kou? Iets van stro maken?
Of maakt die zelf wel een dikke vacht aan?

Edit: Ohja, ik heb nu al een tuinkussen met een fleecdeken tussen 't stro liggen.
Laatst bijgewerkt door jSophiaF op 02-10-12 16:07, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: aanpassing op verzoek

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:00

ik heb zelf altijd een fleecedeken in het losse stro liggen, en daar maken ze dankbaar gebruik van
Laatst bijgewerkt door leanneXXnona op 01-10-12 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:01

Zolang ze droog en uit de wind kunnen liggen, is dat voor een kat al voldoende :)
Fleecedeken vinden ze vaak heerlijk! Dus zo is het prima :)

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:02

Ik denk dat dat genoeg is. Ze kan droog liggen tussen het stro, zelfs op een fleecedekentie. Je kan brokjes neerzetten zodat er altijd iets te eten is en verder regelt de natuur het zelf wel!

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:02

Mijn stalkat(die er niet over peinst om binnen te komen)gaat tussen de opgestapelde pakjes stro liggen.Heerlijk warm.Misschien kun je er een paar zo stapelen dat ze een iglo heeft?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:09

Het is een kat, die red zich wel al die weet waar zijn plekje is. :) De katten hier ('huiskatten') gaan zo ook de eerste winter in, maar ze weten waar hun slaapplek is, hun warme huisje. Ze hebben niet veel nodig hoor, dat tuinkussen is meer dan genoeg hoor :)

xSlvna

Re: Hoe buitenkat 'voorbereiden' op de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:10

Traber, ze maken zichzelf wel een hokje als ze daar zin in hebben, zal op stal wel genoeg hooi en stro zijn, lijkt mij :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:11

Ja, een kat redt zich prima in de kou!
Als er een goed schuilplekje is is dat al voldoende.
Mijne mag binnen en buiten, maar hij ligt heel vaak op de baaltjes stro, dat vinden ze heerlijk!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:11

Een droge en tochtvrije omgeving is het belangrijkste en die heb je dus al. Als de kat gezond is, is dat in principe al genoeg. Ze maken een dikkere vacht aan en kunnen er dan prima tegen.
Zo te horen heb je het dus al helemaal prima voor elkaar! Let er wel op dat ze altijd vers water tot haar beschikking heeft, dus vooral het vriest meerdere malen per dag aanbieden. Mijn ervaring is dat ze die aluminiumbakjes in de winter niet prettig vinden, ik gebruik liever keramiek o.i.d.

Mijn stalkatten waren vorig jaar ook erg blij met fleecedekentjes en eentje gaf zelfs de voorkeur aan zo'n pluchen huisje! Natuurlijk blijven stoffen mandjes/huisjes niet mooi en schoon op stal, maar het geeft ze wel lekker warmte in de koude tijden.
Ik heb meestal ook wel wat los hooi liggen en als ik dat in een hoek gooi, kan ik er de volgende dag een slapende kat uithalen :-)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:12

Enne katten zijn heel goed in zelf creëren van plekjes; je kan nog iets moois maken; grote kans dat de kat wat anders doet :D

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 17:49

Dat is een opluchting :)
Dankje wel allemaal, hier heb ik wat aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 18:38

Sjors schreef:
Moeder poes heeft de eigenaar laten steriliseren :)

Arme eigenaar........ :Y)

;) :D

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 18:42

Relaxed schreef:
Sjors schreef:

:')

ik denk dat de kat zo idd gewoon genoeg heeft om de winter door te komen, let idd wel op het water!
anders kan je misschien ook wel een lekker mandje aanschaffen (alleen heb ik de ervaring dat katten soms zo eigenwijs zijn dat je er niet in gaan liggen maar er NAAST :') )

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 18:44

Wat lief van je!
Een iglo bouwen is idd een zeer goed idee, een dikke wollen deken erin stoppen en als het goed is zal ze een lekker nestje maken..komt vast goed met de kat..als ze maar uit de tocht ligt en droog.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 18:52

Relaxed schreef:
Sjors schreef:

Omg, dat is wel erg falend :+
* Roept een mod *