Pakt er. Buizerd een kleine hond???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tribeworld
Berichten: 980
Geregistreerd: 26-04-09
Woonplaats: gelderland

Pakt er. Buizerd een kleine hond???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 21:27

Pakt een buizerd een kleine hond???. Bij de paarden vliegt er dus heen en een kennis van ons laat zijn Jack Russell nu niet loslopen daardoor. Nu loopt mijn pup er ook van 8,5 kilo en lijkt het mij sterkt dat ze gepakt wordt, maar laat ik er nu maar thuis daardoor zal het me nooit vergeven als het wel gebeurd:-s

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Pakt er. Buizerd een kleine hond???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:33

Ik zou oppassen! Meen me te herinneren dat hier ooit een topic was over een Chihuahua die gegrepen was...

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:34

dat herinner ik me ook, een konijn pakken ze ook :j

zou idd voorzichtig zijn.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:34

Eddy_Rocks schreef:
Ik zou oppassen! Meen me te herinneren dat hier ooit een topic was over een Chihuahua die gegrepen was...

best wel een ironisch topic was dat :=

TS je kunt inderdaad beter het zekere voor het onzekere nemen

tribeworld
Berichten: 980
Geregistreerd: 26-04-09
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 21:35

Daarom blijft ze ook thuis nu en als ze meegaat niet meer los lopen kan er op internet niet zoveel op vinden:-s

amy_leftover

Berichten: 2506
Geregistreerd: 29-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:38

Een konijn of een chihuahua weegt natuurlijk nogal iets minder dan 8,5 kg. Maar inderdaad, als je er niet zeker van bent, lekker aan de lijn houden, dan zit je altijd goed :)

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Pakt er. Buizerd een kleine hond???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:39

buizerds zijn nog best grote vogels. De chi werd overigens opgegeten door een reiger :)

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:41

zelfs reigers zien dus niet het verschil tussen een chi en een konijn :')
maar idd ff je hondje aan de riem houden ofzo

dierenfan
Berichten: 9617
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:42

ze pakken niet alleen kleine hondjes. Vorig jaar kwam mijn collega onderweg een vrouw tegen in een bebosd gebied die helemaal open lag en overal bloedde bij hoofd en schouders. Ze dacht gelijk dat die vrouw overvallen was en stopte bij die vrouw met een 'stap gauw in dan rij ik gelijk door' om daarna te vragen wat er gebeurd was. Ze bleek aan het trimmen te zijn geweest in het bos en bordjes te hebben genegeerd met erop 'pas op, broedende buizerds'

ze was gewoon aan het rennen en opeens zat hij op haar met zijn klauwen en snavel. Die zijn verdraaid scherp. Je hoort ze gewoon niet aan komen als ze vanaf achter komen en je hebt daar geen idee van.

Altijd opletten dus of er ook geen nesten in de buurt zijn!

dierenfan
Berichten: 9617
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:43

amy_leftover schreef:
Een konijn of een chihuahua weegt natuurlijk nogal iets minder dan 8,5 kg. Maar inderdaad, als je er niet zeker van bent, lekker aan de lijn houden, dan zit je altijd goed :)


Mijn konijnen zitten volwassen rond de 6 á 8 kg ;) heb er ook over de 8 kg gehad.

tribeworld
Berichten: 980
Geregistreerd: 26-04-09
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 21:44

Het is een oliebol die erg groot is voor haar 7 maanden;-) aan de ene kant denk ik er lopen ook overal katten rondt Maarja die kunnen zich beter verdedigen denk ik:-s

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:45

8.5 kilo gaat ie de lucht niet inkrijgen hoor :n

Een chi weegt 2.5 kilo oid. Ik heb wel eens mijn jonge kitten van 10 weken binnengehouden. Dat nemen ze namelijk wel mee.
Maar je ziet ze ook nooit volwassen katten oid pakken, gaat ze niet lukken niet :')


dierenfan schreef:
amy_leftover schreef:
Een konijn of een chihuahua weegt natuurlijk nogal iets minder dan 8,5 kg. Maar inderdaad, als je er niet zeker van bent, lekker aan de lijn houden, dan zit je altijd goed :)


Mijn konijnen zitten volwassen rond de 6 á 8 kg ;) heb er ook over de 8 kg gehad.



Een wild konijn weegt dat niet ;)

amy_leftover

Berichten: 2506
Geregistreerd: 29-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:46

dierenfan schreef:
amy_leftover schreef:
Een konijn of een chihuahua weegt natuurlijk nogal iets minder dan 8,5 kg. Maar inderdaad, als je er niet zeker van bent, lekker aan de lijn houden, dan zit je altijd goed :)


Mijn konijnen zitten volwassen rond de 6 á 8 kg ;) heb er ook over de 8 kg gehad.


:wow: wat zijn dat voor joekels dan? Mijn katten komen net aan de 5 kg en die zijn nou niet bepaald klein of zo :=

tribeworld
Berichten: 980
Geregistreerd: 26-04-09
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 21:46

Oliebol moet shi-tzu zijn verrekte autotyp Op de tel

dierenfan
Berichten: 9617
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Pakt er. Buizerd een kleine hond???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 22:09

shih tzu ;)

mijn nijnen zijn vlaamse reuzen.

tribeworld
Berichten: 980
Geregistreerd: 26-04-09
Woonplaats: gelderland

Re: Pakt er. Buizerd een kleine hond???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 22:12

Ik weet het dit is de beste versie die de tel doet ;-p

lauret
Berichten: 395
Geregistreerd: 28-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 00:48

Een kennis vertelde vorig jaar dat ze bij hem kippen van 6 à 7 kilo bij hem weg hadden gepakt. Zou dus zeker wel oppassen!

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Pakt er. Buizerd een kleine hond???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:01

Dat zijn dan hele zware kippen geweest. De gemiddelde legkip weegt nog geen 2.5kg namelijk. Het lijkt me onwaarschijnlijk. Dit is een onvolgroeide jersey giant kip (nu 6 maanden, volgroeid op 12 maanden), die gaat zo'n 4.5kg wegen. De hanen wegen tussen de 5.5-6kg. http://c0034152.cdn.cloudfiles.rackspac ... 82edbb.jpg

Een ander ras is de shamo, met hanen die gem. 6kg wegen en kippen van 4kg.

Mijn cavia's wegen ieder 1.5kg, het zijn grote gecastreerde beren, maar dat is wel het gewicht van een kleine chihuahua. Dat dergelijk kleine dieren aan de lijn gehouden moeten worden i.v.m. snaaigevaar is op een keer te begrijpen. Maar voor een shih tzu van 8.5kg hoef je daar geloof ik niet bang voor te zijn.

Even gegoogled.

Voedsel
Buizerds zijn echt opportunisten en eten dan ook een heel keur aan verschillende prooien: zoogdieren (veldmuizen, mollen, jonge hazen/konijnen), wormen, insecten, padden, kikkers en af en toe een vis. Ook aas wordt niet geschuwd, met name in magere tijden. Buizerds kunnen prooien tot 500gr vangen, alles wat zwaarder is, is waarschijnlijk dood of sterk verzwakt aangetroffen

Zelfs een havik gaat vrijwel nooit verder dan 2kg, en meestal niet verder dan 0.5kg. Dus een gewone chihuahua loopt al geen gevaar meer. tea-cup chihuahua's blijven altijd een gevaar lopen.

Chay_Flame

Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:07

lauret schreef:
Een kennis vertelde vorig jaar dat ze bij hem kippen van 6 à 7 kilo bij hem weg hadden gepakt. Zou dus zeker wel oppassen!

Hier ook :j wij hebben brama's en die zijn toch nog aardig zwaar

hanny_jelke

Berichten: 5577
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:11

lifaya schreef:
buizerds zijn nog best grote vogels. De chi werd overigens opgegeten door een reiger :)

een reiger eet vis,
heeft niet eens de juiste snavel om een konijn of in dit geval een chiauwa op te puzzelen.

Pentax

Berichten: 2948
Geregistreerd: 16-09-10
Woonplaats: Achter mijn neus.

Re: Pakt er. Buizerd een kleine hond???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:13

Ze pakken wel htk stalkatten...

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Pakt er. Buizerd een kleine hond???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:01

Nou als je het over de duivel hebt.
Vanochtend werd ik wakker van gegil van mn kipjes. Ik naar beneden gestuiterd (dacht dat het de kat van de buren was) en 3 keer raden wat ik zag. Een buizerd op mn kipje.
Maar hij kreeg hem niet mee, en ik heb niet echt grote kipjes (wyandotte krieltjes).

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:03

hanny_jelke schreef:
lifaya schreef:
buizerds zijn nog best grote vogels. De chi werd overigens opgegeten door een reiger :)

een reiger eet vis,
heeft niet eens de juiste snavel om een konijn of in dit geval een chiauwa op te puzzelen.

vertel jij dat de eigenaar van de chi? pup werd zo achterover gegooid ;)

en een reiger eet ook prima kleine konijnen op hoor :j zijn zelfs foto's van.
Verder eten ze ook ratten en ducklins en kikkers. dus niet alleen vis

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:04

hanny_jelke schreef:
lifaya schreef:
buizerds zijn nog best grote vogels. De chi werd overigens opgegeten door een reiger :)

een reiger eet vis,
heeft niet eens de juiste snavel om een konijn of in dit geval een chiauwa op te puzzelen.


reigers eten bij tijd en wijle ook zoogdieren, zie ze regelmatig op een akker een dikke rat pakken

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:05

hanny_jelke schreef:
lifaya schreef:
buizerds zijn nog best grote vogels. De chi werd overigens opgegeten door een reiger :)

een reiger eet vis,
heeft niet eens de juiste snavel om een konijn of in dit geval een chiauwa op te puzzelen.


Dan heb jij nooit een reiger zien jagen, ze zijn dol op knaagdieren! := dus zou mij niets verbazen als ze een puppy chi ook op kunnen. De dikke rat was ook geen probleem := arm dier krijste het uit!

Maar een buizerd kan inderdaad kleine dieren pakken. Van bovenaf gezien zal een kleine pup best op een snack lijken :j