hondje en zwemmen leuker maken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Woeps

Berichten: 586
Geregistreerd: 20-02-12
Woonplaats: haelen limburg

hondje en zwemmen leuker maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 12:13

hallo Allemaal,
laatst was ik naar het water gegaan samen met mijn hondje, dit was meer om te kijken of ze het water leuk vond. Ze heeft heel even gezwommen en toen weer uit het water dit heeft ze een paar keer gedaan. alleen weten jullie leuke spelletjes voor in het water? Ons hondje houdt niet van apporteren.
Het is een maltezer leeuwtje en 9 a 10 mnd oud.

Groetjeess

ilsexxx

Berichten: 761
Geregistreerd: 21-02-11
Woonplaats: ‘t noorden

Re: hondje en zwemmen leuker maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:16

Mijn chihuahua vond het water niks aan maar ik maakte het leuk door er zelf in te gaan (bij het strand zodat het geleidelijk dieper wordt) en dan kwam ze wel mee en dan nam ik een stokje mee. Als ze bij mij was gaf ik haar het stokje als beloning. Dit werd dus steeds leuker en dan gooide ik het stokje ook wat meer van me af, en dan steeds minder het water uit komen. Nu springt ze er zo in en vind ze het geweldig. Vooral niet je hond optillen en in het water doen maar écht zelf er in laten gaan, want anders zijn ze snel bang en gaan ze er dus nooit meer in :P Succes!

oOoKellyoOo

Berichten: 3830
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:17

Ik heb die van mij op een luchtbedje gelegt met een handdoekje erop, dat was wel even lekker voor ze, maar hier het zelfde even een rondje en dan weer eruit vinden al leuk genoeg , ze geven zelf wel aan of ze eruit willen of niet! goed op letten , ze zijn al blij met een beetje verkoeling!

Heb ook 2 chihuahua's, en zwemmen hier aardig wat rondjes vooral de pup vind het wel geweldig , als ik erin ga dan gaat hij er ook in !

Woeps

Berichten: 586
Geregistreerd: 20-02-12
Woonplaats: haelen limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 12:21

afgelopen weekend ging zei er ook zelf in ik heb haar zeker niet gedwongen. alleen geloofde ik dat ze het randje eng vond ( was redelijk glad ) dus heb haar wel in het water getild toen. Niet diep haar voetjes waren net onder, daarna liep ze ze zelf naar het diepe waar ze moest zwemmen.
Dus met hondensnoepjes ( die vind ze lekker ) zou ik ervoor kunnen zorgen dat ze water leuk gaat vinden?

dierenfan
Berichten: 9641
Geregistreerd: 27-02-10

Re: hondje en zwemmen leuker maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:17

ander hondje erbij met het wandelen? Of leren happen in de spetters echter dan wel opletten want dan krijgen ze veel water binnen. Zag onlangs een hond die zeer gefixeerd was op spetterend water en die hapte er steeds in. Vanaf een afstandje grappig om te zien maar ben blij dat mijn hond dat niet doet. Die apporteerd gelukkig of gaat zelf het water in en probeerd de meeuwen te vangen wat natuurlijk nooit lukt.

Ze is nog erg jong. Ik zou ze leren om te apporteren. Dus lekker ermee op cursus gaan zodat jullie samen kunnen leren hoe dat moet.

Anoniem

Re: hondje en zwemmen leuker maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:02

Hoe kan ik zorgen dat jij tennis of fietsen of koken leuker gaat vinden?
Een hond is zoals hij is. Natuurlijk kun je wel een klein beetje beïnvloeden. Maar een hond die niet dol is op water, zal niet zomaar een waterratje worden. Hoe graag je dat (zelf) ook wil.

Ik heb gemerkt dat je veel meer lol kunt hebben met je honden als je ze zelf laat ontdekken wat ze leuk vinden en je dáár mee verder gaat.

Zo heb ik er hier 2 die water heerlijk vinden, 1 vindt het verschrikkelijk.
1 Is dol op agility, dat vinden die andere 2 juist weer heel stom.
1 Is helemaal dol op apporteren, 1 vindt het wel OK, de ander kijkt me aan alsof ik gek ben geworden.

En zo hebben ze alle 3 hun eigen voorkeuren.
Maar als ik ze alledrie hun favoriete activiteit laat doen, zie ik ze helemaal opblinken en super happy worden.