2 katertjes, of een katertje en een poesje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Splash_

2 katertjes, of een katertje en een poesje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 09:30

Hallo.

Op dit moment heb ik een ontzettend lief katertje van 11 weken, en omdat ik aan hem merk dat het toch wel leuk zou zijn om er een (speel)maatje bij te hebben ben ik eens aan het kijken of het mogelijk is.

Nu ging mijn voorkeur in eerste instantie uit naar 2 katertjes, maar ik hoorde dat dit op latere leeftijd meer strijd onderling kan gaan opleveren? Ik wil een katertje van dezelfde leeftijd proberen te krijgen, en zowiezo worden ze allebei dan geholpen met 6 maanden.

Mijn vraag, wat is het beste, kunnen 2 katertjes wel, of is een katertje en een poes echt een betere keuze?

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:08

Ik zou nog een kater erbij nemen van ongeveer dezelfde leeftijd!

Mijn katten ( ik heb er 3 van verschillende leeftijden, natuurlijk maken die ook wel eens ruzie maar bij welke dieren is dat niet zo?! mijn katten zijn 8 jaar 5 jaar en 3 jaar en dit gaat gewoon goed! ) zijn allemaal mannetjes dit omdat ik ooit een poes heb gehad en ik merkte dat een van mijn andere katten toch anders was door dat zij in huis was. Dus ik heb toch wel de voorkeur voor een kater, denk aan het krols worden enz. bij mannetjes heb je dat niet gewoon op tijd laten castreren dan komt het wel goed.

suc-6 met het maken van je keuze!
Laatst bijgewerkt door SassieSjaak op 20-07-12 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Sanne9489

Re: 2 katertjes, of een katertje en een poesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:14

Ik denk dat het op deze leeftijd nog niet zoveel uitmaakt. Het kan natuurlijk altijd niet klikken als je katten aan elkaar voorsteld. Als je sowieso je dieren toch wilt laten helpen kan allebei.

En poes zou ik wel laten helpen ivm krols worden. Je hebt toch dat ze dan ook op zoek gaat naar een leuke man in de buurt. Dit zou ik zeker doen als ze buiten komen.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 11:00

Mocht het toch een poes worden zal zij ook geholpen worden met 6 maanden.

Maar tot nu toe dus nog niemand die het afraadt om 2 jonge katertjes bij elkaar te zetten...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:01

Wij hebben katers en poezen bij elkaar, geen enkel probleem hoor, die kunnen allemaal met elkaar opschieten.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:02

Geen enkel probleem om 2 katertjes bij elkaar te zetten hoor.
Hier trouwens een gemend 3-tal. Een poes (open) en 2 castraatkaters.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:03

Ik heb ook 2 katertjes, ze waren 4 en 5 maanden toen ze hier kwamen :) Ze zijn nu allebei 2 jaar oud en hebben soms een ruzietje maar ze slapen ook vaak met elkaar, maken elkaar schoon enzo <3 Kan prima :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:07

hier hebben we buiten 2 gecastereerde katers en een gesteriliseerde poes.de 2 katertjes zijn altijd samen en dikke maatjes ze spelen ook super leuk samen

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:05

Maakt niet uit. In alle gevallen op tijd laten helpen.

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:09

Ik heb twee exkaters die ik als 9 en 12 weken kittens in huis heb gekregen.
Ze zijn inmiddels 9 en 10 jaar oud en de oudste was een jaar toen de jongste er bij kwam.
Beiden zijn ze jaren terug gecastreerd en ze doen het goed met elkaar.
Maken wel eens ruzie maar ja dat doen mijn man en ik ook wel eens.
Dus twee katerskunnen goed bij elkaar.
Of het moet niet klikken maar meestal gaat het goed

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 10:58

Dankjulliewel! Ik ga vanmiddag bij een katertje kijken die 2 weken jonger is dan die van mij!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 11:18

Ik heb ook twee katers, toen we de tweede namen was de eerste al twee jaar, in het begin wel even een beetje blazen maar nu is dat helemaal over. Ze spelen, eten en slapen samen.

Zeker als je zo jong al een tweede neemt zal er geen probleem komen.

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 11:21

Wij hebben 5 katers, kunnen leuk (en af en toe wat hardhandig haha) met elkaar overweg!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 16:58

Wij hebben inderdaad ook 2 katers. Gaat super goed! Kunnen zich ook lekker op elkaar uitleven want ze zijn even grof met stoeien :P

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 21:54

maakt totaal niet uit. Als je 2 dominante katers treft gaat het fout, tref je een dominante poes en kater gaat het ook fout. Tref je een poes of kater die heel relaxt is dan gaat het gewoon goed. Dus kijk meer naar het gedrag onderling in het nest en dan weet je het zo. Wij hebben de kittens in de opvang t/m 12 weken bij de moeder (is ook het beste) en we zien dan al welke kittens erg optrekken met andere kittens en welke kittens liever zichzelf in hun eentje vermaken en welke kittens het geen moer uit maakt of ze alleen of samen zijn. Zo kunnen wij mensen al adviseren en het is altijd wat afwachten natuurlijk.

Let wel op dat poezen met 5 maanden al drachtig kunnen worden. Dus als je poes en kater neemt maak dan dat 1 van 2 voor die leeftijd geholpen is of doe de poes even aan de pil.

Voor de zekerheid voordat ze geholpen zijn niet de straat op laten gaan. Dit omdat ze niet geholpen zijn maar daarnaast ook omdat kittens net kleine kinderen zijn. Alles onderzoeken en bekijken en die letten totaal niet op gevaar.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 08:22

Bedankt dierenfan voor je uitgebreide reactie. Ik ga eind van de middag het katertje ophalen waar ik gister ben wezen kijken. Hij is ruim 9wkn, 2wkn jonger dan die van mij. Ik hoop dat het klikt tussen de mannen!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 19:38

Inmiddels beiden mannen in huis, het begon erg gemoedelijk tot mijn 11wkn oude kater continu bovenop de kleine sprong. Inmiddels is het een combi van spelen/vechten, de kleine piept en blaast als de grote te ver gaat, maar hij zoekt hem net zo hard weer op..............

Ik laat ze maar even hun gang gaan.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 19:42

Idd even lekker laten gaan :j
zo ging het bij mij de eerste dagen ook.
Ik had een kater en heb er een poesje bij genomen.
Inmiddels is kater geholpen, poesje moet nog even wachten,is eind maart geboren.

We zijn inmiddels een tijdje verder en ze liggen nu prinsheerlijk bij elkaar en zijn echt onafscheidelijk <3
Tussen kater en poes zit een half jaar leeftijdsverschil.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 21:16

Ging hier inderdaad ook zo.. we vonden het maar sneu haha. Maar inmiddels zijn de rollen omgedraaid :P

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 12:49

Gisteravond begon die van 11 weken de kleine te wassen, en grondig te inspecteren. Vannacht zijn ze allebei beneden gebleven en toen ik ben gaan kijken lagen ze samen te slapen. Ze blijven alleen hardhandig spelen, vooral die kleine piept/gilt regelmatig best hard. Nu vraag ik me af of Texas echt zo hardhandig met hem is, ik zie verder geen haar of bloed door de kamer vliegen :) Verder eten ze samen, en gaan ze lekker knus samen op de kattenbak. Ik ga er vanuit dat dat gillen onder het spelen ook wel minder gaat worden.

Nog even een foto van hoe ik ze vanmorgen aantrof nadat ik mijn paard had gereden:
Afbeelding
De linker had ik al, en de rechter is mijn nieuwe aanwinst.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 13:49

Ahh :+: Zo te zien komt dat helemaal goed!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 14:59

Oh *smelt*

Dat komt wel goed hoor!

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:04

dat komt wel goed zo te zien heb hier ook 2 exkaters zitten wel is waar vanaf geboorte bij elkaar maar die spelen ook grof en dan piept er een ook wel eens maar ze kunnen niet zonder elkaar ze wassen elkaar en slapen altijd tegen elkaar.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:54

Citaat:
Verder eten ze samen, en gaan ze lekker knus samen op de kattenbak.

Komt vast goed!

Alleen zeggen veel 'kattendeskundigen' dat je eigen wat betreft het aantal kattenbakken er altijd hetzelfde aantal als je katten hebt 'plus 1' moet hebben, dus je zou hier niet kunnen voldtaan met 1 gezamenlijke kattenbak. ;)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 18:50

Het gaat super met ze! Ze zijn echt onafscheidelijk, en het gepiep onder het spelen is ook al veel en veel minder. Ze ravotten door het hele huis, en vallen vervolgens met elkaar in slaap. Precies zoals ik het wilde, en hoopte.

Ach Simodi, het gaat prima op 1 bak.... waarom een 2e? En zeker geen 3e :)) En met een paar weken gaan ze toch lekker naar buiten, dan vraag ik me af hoeveel hij nog gebruikt gaat worden. Inmiddels gaan ze wel netjes om de beurt, en niet meer stereo!