Laptopmuis schreef:Hey!
Dwerggeiten hebben best veel plek nodig. Ik weet niet of je ze samen met de shetjes wil gaan houden? Maar dat zou ik afraden. Zeker als je geiten met hoorns neemt.
Zoals ik dus al zei, ze hebben ruimte nodig. Met een mooie stal die tochtvrij en vochtvrij is. Geitjes haten regen, dus de stal moet altijd toegankelijk zijn voor ze. Anders moet je een andere schuilmogelijkheid hebben.
Daarnaast zijn geiten gek op klimmen! Een klimtoestel zou dus ook leuk zijn of een oude boomstronk.
Een beetje handige harry kan wat moois in elkaar timmeren!
Daarnaast moet je een goede afrastering hebben. Geiten schuren zichzelf langs de draad waardoor deze vaak bol komt te staan, zo ontsnappen ze eronderdoor. Zelf heb ik deze panelen nu staan na jaren draad en hekwerken vervangen te hebben. Zijn ijzeren panelen. Wel prijzig, maar heb je verder geen onderhoud aan.
Als geitenhouder moet je tegenwoordig ook een UBN nummer aanvragen. Dit is verplicht. Dan moet je ook denken aan de half jaarlijkse ontworming en de geiten halfjaarlijks te bekappen.
Voor de rest zijn geiten hele leuk dieren, houden de weide goed kaal en zijn erg leuk om naar te kijken.
Op marktplaats staan heel veel gratis geitjes aangeboden, misschien dat dat iets voor je is? Zelf hebben we op de kinderboerderij ook allemaal opvangertjes, zijn vaak hele leuke dieren!
Heb je misschien een foto van de plek waar jullie geiten staan
? De ontworming, bekapping etc. is geen probleem. Hebben jullie een kinderboerderij
? Hebben jullie misschien een website? We hebben wel een kinderboerderij in de buurt (de nieuwe drenk), maar wij vinden de geitjes daar erg onverzorg uit zien. Geiten kunnen zowiezo niet ontsnappen. De tuin is erg gericht op de privecy, sorry weet niet hoe je dat schrijft. Aan buitenkant soortvan hoge hekken en dan aan de binnenkant hoge heggen (:. Dus dan is het wel erg knap
.