. De prinsesjes hebben de beschikking over 2 kastelen, een prachtige binnenplaats en hopelijk binnenkort ook 2 nieuwe konijnen die weer misbruikt kunnen worden als zachte warme ligplaats
. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. De prinsesjes hebben de beschikking over 2 kastelen, een prachtige binnenplaats en hopelijk binnenkort ook 2 nieuwe konijnen die weer misbruikt kunnen worden als zachte warme ligplaats
. Britt_Sisi schreef:ik heb een cavia (ja ik weet het zielig in der eentje) maar het was moeder en dochter en de moeder is helaas
(ik lees hier veel over andijvie, dat gaf ik eerst altijd maar mij is verteld op school dat andijvie onwijs slecht is voor cavia's....)
Misschien ben je in de war met sla?

mistery schreef:Mijn caafjes krijgen 's ochtends brokjes van Hope Farms, tegen 6 uur krijgen ze groente/fruit en voordat ik ga slapen krijgen ze hooi.
Ik heb een buitenhok van 1m bij 40?? zoiets.. en daaronder een ren van 1,5m bij 1,5m. Ook ongeveer. Hun kooitje zit nooit dicht dus ze hebben ruimte genoeg om rond te rennen.
Ik zoek trouwens nog een nieuwe tehuis voor ze.. dus bij interesse laat maar weten! Het zijn 2 beertjes van nog geen 2 jaar.

eertjuh22 schreef:mijn 3 cavia's lopen los in de achtertuin![]()
ze maaien mooi mijn gras kort en krijgen verder nog paprika's, droog brood en mais enzo. in hun schuilhok hebben ze hooi en hard voer staan en natuurlijk het water.. maar ze drinken liever uit de vijver![]()
als ik smorgens de achterdeur open doe dan komen ze heel fanatiek al piepend aangelopen, want dan verwachten ze toch echt iets lekkers![]()
als ik iets lekkers op het gras gooi en 'poes,poes,poes,poessssss' door de tuin roep komen ze ook aangelopen..

eertjuh22 schreef:dat gaat al jaren geweldig![]()
ik zorg er voor dat de vijver steeds tot de rand vol staat met water. dan gaan ze op het randje zitten en gaan ze op der gemakje drinken..![]()
ik moet altijd wel lachen met mensen die hier voor het eerst komen.. die weten niet wat ze zien en vragen dan altijd wat er in mijn tuin rond loopt.

Typfoudt schreef:'s Morgens krijgen m'n twee cavia's hooi, Science Selective, schoon drinkwater en een vitamine C tablet.
's Middags wordt er hooi bijgevuld en mogen de dames - met lekker weer - naar buiten.
's Avonds wordt er eventueel weer hooi & Science Selective bijgevuld en krijgen ze groenvoer (andijvie/witlof/worteltjes/paprika).
En verder krijgen ze veel aandacht (daar roepen ze me dan ook al te graag om! Ze worden al ''gek'' wanneer ik 's ochtends mijn bed uitstap en naar beneden loop. Want owee als ik die vitamine C tablet vergeet...).

passieAppel schreef:Typfoudt schreef:'s Morgens krijgen m'n twee cavia's hooi, Science Selective, schoon drinkwater en een vitamine C tablet.
's Middags wordt er hooi bijgevuld en mogen de dames - met lekker weer - naar buiten.
's Avonds wordt er eventueel weer hooi & Science Selective bijgevuld en krijgen ze groenvoer (andijvie/witlof/worteltjes/paprika).
En verder krijgen ze veel aandacht (daar roepen ze me dan ook al te graag om! Ze worden al ''gek'' wanneer ik 's ochtends mijn bed uitstap en naar beneden loop. Want owee als ik die vitamine C tablet vergeet...).
Haha
Wel handig, cavia's los in de tuin!
xnien_ schreef:Voor schema voor mijn cavia
S’ ochtends
samen een broodje
Daarna krijgt ze hooi, eten en drinken
Dan nog een bamboeblad.
S'middags
2 snoepjes
dan mag ze lopen (binnen en soms buiten)
Als ze aan het lopen is krijg ze bamboe
Als ze weer in haar kooi gaat krijg ze weer bamboe![]()
S'avonds
Samen een appel![]()
Voor dat ik naar bed ga hooi,eten en drinken
Zij krijg tussen door nog witlof, Radijs, Sperziebonen, en nog meer.