Wie heeft er ervaring met stichting dierenbemiddeling Europa?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 14:41

janderegelaa schreef:
Dierenartsen worden geen dierenarts voor het geld. Dan hadden ze beter humaan arts kunnen worden. Ze worden dierenarts omdat ze dierenliefhebber zijn.

:') :') :') Nee hoor, daarom hebben ze hier op een kliniek een "4000 Euro " verdien model per dier regel, en zijn de prijzen van dierenartsen echt in Nederland onbetaalbaar geworden...

Gaat gewoon om de centjes hoor, en als je van dieren houdt, hou je ook van buitenlandertjes, en dan gruwel je daar niet van, de eerste DA die van mijn honden zou gruwelen is de laatste waar ik ooit heen zou gaan..

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 14:50

kimmie261 schreef:
janderegelaa schreef:
Dierenartsen worden geen dierenarts voor het geld. Dan hadden ze beter humaan arts kunnen worden. Ze worden dierenarts omdat ze dierenliefhebber zijn.

:') :') :') Nee hoor, daarom hebben ze hier op een kliniek een "4000 Euro " verdien model per dier regel, en zijn de prijzen van dierenartsen echt in Nederland onbetaalbaar geworden...

Gaat gewoon om de centjes hoor, en als je van dieren houdt, hou je ook van buitenlandertjes, en dan gruwel je daar niet van, de eerste DA die van mijn honden zou gruwelen is de laatste waar ik ooit heen zou gaan..

Wat een onzinverhaal. Welke kliniek is dat dan?

rien10

Re: Wie heeft er ervaring met stichting dierenbemiddeling Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 14:58

Wat een rare opmerking "Als je van dieren houdt, houd je ook van buitenlandertjes". Naïeve gedachte. Achter buitenlandse opvang zit vaak een volledig verdienmodel inclusief broodfokkers.
Je koopt een hond uit het buitenland, nooit dat dier gezien, meegemaakt, maar hoppa, laat maar komen. Ja, je koopt dat dier. Een dier adopteren kan helemaal niet. Een kind (mens) kan je adopteren. Een dier koop je.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 15:13

Geen onzin verhaal hoor... kliniek is een Duitse kliniek, dus daar heb je verder weinig aan...Maar moraal is, dat dierenartsen geen Florence Nightingale 's zijn, hoeft ook niet maar de te behandelen dieren zijn gewoon inkomsten, niet meer en niet minder, en wat maakt hun het dan uit of het een stamboom Franse Bulldog is die van ellende uit elkaar valt of een buitenlandertje.. alleen het idee al dat ze daar zo minachtig over zouden praten :x

rien10 schreef:
Wat een rare opmerking "Als je van dieren houdt, houd je ook van buitenlandertjes". Naïeve gedachte. Achter buitenlandse opvang zit vaak een volledig verdienmodel inclusief broodfokkers.
Je koopt een hond uit het buitenland, nooit dat dier gezien, meegemaakt, maar hoppa, laat maar komen. Ja, je koopt dat dier. Een dier adopteren kan helemaal niet. Een kind (mens) kan je adopteren. Een dier koop je.

Voor een dierenarts moet het geen hol uitmaken waar je hond vandaan komt, die leveren een dienst die je betaald....Gruwelen van een dier terwijl je uit liefde voor dieren > dierenarts bent geworden , gaat er bij mij niet in...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 15:14

Daar heb je gelijk in. Ik dacht meer dat je het andersom bedoelde. Het is een buitenlandertje DUS is hij leuk, lief, sielug etc.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-26 15:23

Dank allemaal voor het meedenken en de tips…

Er werd hier kort ook even Verhuisdieren genoemd. Ik ben daar 6 pagina’s doorgegaan en qua eerste indruk zat ie daar niet tussen plus, 80%vd honden die daar op staan komen ook via een stichting uit het buitenland.

Ik heb nog geen keuze gemaakt wat te doen overigens maar wel me op de lijst laten zetten bij een fokker in NL die een nest verwacht. Verder labradors en golden retrievers spreken me niet erg aan. Berner Senne vind jk erg groot, beetje log ook en verder qua rassen is het met karaktereigenschappen toch lastig zo op afstand/het internet

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 15:30

En wat je nu zegt, slaat ook op de hond uit het buitenland. Maar volgens mij staat je keuze al vast. Er zijn meerdere organisaties als verhuisdieren die wel honden verplaatsen uit Nederlandse gezinnen.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 15:35

DromenLies schreef:
Over het algemeen zitten de honden die in Nederland in het asiel zitten daar met een reden en zijn ze daarmee per definitie niet geschikt voor ons jonge gezin. Ik ben al langs het asiel geweest en daar zaten alleen maar honden met gedragsproblemen of verwaarloosde staffords/pitbulls/etc

Ik sta zeker open voor de geschikte hond en dan maakt het me niet uit waar hij/zij vandaan komt.

En weet je hoeveel van de "geredde " buitenlandse honden eveneens in asielen zitten? Even omdat ze niet met juiste beschrijving "geadopteerd" werden en betreffende organisaties niet thuis geven bij problemen ...

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 15:36

Op verhuisdieren kun je filteren dat je alleen honden van particulieren wilt zien. Ik zou ook echt afraden om een hond alleen van een foto op internet te kopen, want dat snoetje kan nog zo lief zijn en het verhaal van de stichting nog zo mooi, maar je weet niet wat je in huis haalt. En als je geen kinderen hebt en een bult hondenervaring dan hoeft dat niet erg te zijn, maar met een jong gezin zou ik dat risico niet nemen.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 16:05

Als iemand die ook een hondje uit het buitenland heeft, raad ik dit niet aan als je een jong gezin hebt. Kinderen in het buitenland krijgen andere opvoeding wat betreft de straatdieren, veel honden en katten worden door kinderen met stenen bekogeld waardoor deze honden bang zijn voor kinderen (en mannen vaak). Zo'n hond zal een kind bijten als ze zich in een hoekje gedreven voelen. Mijn buitenlandertje heb ik ondertussen bijna 11 jaar en is nooit over haar angst voor vreemde mensen en kinderen gekomen, zelfs de kinderen die praktisch met haar zijn opgegroeid (neven en nichtjes) mogen niet aan haar komen. Dus doe het asjeblieft niet, in jouw geval red je zo'n hond absoluut niet... Pas wanneer je kinderen ouder zijn, ik zou zeggen vanaf 15+ zou ik het overwegen om een hond uit het buitenland of asiel aan te schaffen. Tot die tijd, neem een puppie van een goede fokker, dan weet je zeker dat het een gezinshond wordt.

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 16:36

De stichting plaatst naar mijn idee te makkelijk honden, daarom zijn er veel klachten. Mensen hebben vaak geen idee hoe ze met een rescue hond om moeten gaan. Er zitten super makkelijke hondjes bij, maar ook complexere. Daarnaast gedragen honden zich in een roedel veel zelfverzekerder dan alleen (zijn ze gewend) waardoor ze zich heel anders kunnen gedragen als ze alleen worden geplaatst. Ik heb het idee dat de stichting vooral denkt: alles is beter dan hier doodgaan in de vrieskou van o.a. Roemenië. Het is geen verdienmodel (want de kostprijs van de honden is niet hoog en daarvoor krijg je een dier tot aan de voordeur gebracht en geholpen, alle vaccinaties, en (bloed)testen om te mogen reizen etc).

Zelf heb ik al 3 keer rechtstreeks uit een buitenlands asiel geadopteerd maar ik zou zeker met een gezin aanraden om via een gastgezin te adopteren. Zo kom je alles over de hond te weten wat betreft gezondheid, gedrag etc.

Er is een foster die momenteel een fantastische pup van Stichting Dierenbemiddeling opvangt. Ik kan haar naam wel even doorgeven als je dat ziet zitten.

Ik heb zelf nu net sinds vrijdag een hondje van Curaçao erbij geadopteerd, nu wel via een foster. :) Gaat echt helemaal goed met al onze andere huisdieren en met onze 8 jarige dochter. Hij heeft geen slechte ervaring met mensen want is al als kleine pup opgevangen. Voor mij geen andere hondjes dan buitenlandse hondjes. Ze zijn wereldvreemd als ze net aankomen maar het is makkelijker om dingen bij te leren dan om slecht aangeleerd gedrag af te leren (wat dus bij de meeste Nederlandse asielhonden wel het geval is). En een bewust gefokt dier begin ik niet aan met de wetenschap dat er in Europa talloze honden sterven op straat.

Oh trouwens, dierenopvang Koningen in Balkbrug is ook een echte aanrader! Geen idee of dat een beetje in de buurt is voor jou.
Laatst bijgewerkt door Aroree op 11-03-26 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 16:39

Kijk anders eens naar een stichting die honden eerst bij fosters plaatst. Dan krijg je alvast informatie van hen en kun je ook rustig kennismaken.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 17:01

rien10 schreef:

Jawel hoor. Wij hebben op onze vakantie eerst met de betreffende hond gewandeld en na een paar dagen nog eens. Daardoor verliefd geworden. De hond moest eerst gevaccineerd worden met wachttijd etc. en kwam een maand later na ons aan. Dus we hadden ook nog tijd genoeg om het te annuleren als we dat zouden willen.

De opvang was ook heel duidelijk dat het koop was en geen adoptie. En dat deze hond veel tijd nodig had om te wennen. Dat gezegd hebbend hebben we toch besloten om ervoor te gaan.

Intussen 2,5 jaar verder. Af en toe met handen in haar gezeten, maar ik ben nog steeds verliefd op de hond. En hij doet het echt goed in het gezin. Hij heeft zijn gebruiksaanwijzing, maar dat wisten we al vanaf het begin. Hij is vooral bang voor mannen en drukte op straat vindt hij spannend. Ik vind zelf het bos ook leuker dan een rondje om de kerk, dus dan pas ik me maar aan :-)

Maar ik denk dat er zo veel meer positieve verhalen zijn van opvangen die het wel goed doen en ook van mensen die meer hebben gezien dan alleen de foto. Je moet alleen wel kritisch zijn op waar je de hond vandaan haalt. Als ik zoveel negatiefs lees over dierenbemiddeling Europa, dan zou ik die toch echt overslaan.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 17:03

DromenLies schreef:
Over het algemeen zitten de honden die in Nederland in het asiel zitten daar met een reden en zijn ze daarmee per definitie niet geschikt voor ons jonge gezin. Ik ben al langs het asiel geweest en daar zaten alleen maar honden met gedragsproblemen of verwaarloosde staffords/pitbulls/etc

En je denkt dat zwerfhonden uit Roemenië of Spanje wel geschikt zijn?

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-26 17:56

Nee niet persé. Ik zag deze hond op een filmpje en was op slag verliefd. Echter ik heb een gezin dat nou eenmaal op de eerste plaats komt dus blind een hond uit het buitenland laten komen, vind ik wel risicovol.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 18:04

DromenLies schreef:
Nee niet persé. Ik zag deze hond op een filmpje en was op slag verliefd. Echter ik heb een gezin dat nou eenmaal op de eerste plaats komt dus blind een hond uit het buitenland laten komen, vind ik wel risicovol.

Ik denk dat het heel lastig is om vast te stellen of een hond bij jou én je gezin past als je alleen een filmpje hebt gezien.

cariena1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 19:32

Ik heb buitenlandse hond de derde ik begin er niet weer aan een was aldoor ziek ander had Leishmania en die ik nu heb is niet te vertrouwen met visite en vreemde kids en andere honden die ze niet kent,.inmiddels is ze 14, heb haar 13 jaar geleden met mijn ex bij een opvangadres gehaald wij zijn op het uiterlijk gevallen.
Afbeelding

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-26 21:23

Lieser schreef:
DromenLies schreef:

Ik denk dat het heel lastig is om vast te stellen of een hond bij jou én je gezin past als je alleen een filmpje hebt gezien.

Zeker, 100% eens.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 08:45

Iedereen moet zelf weten wat hij doet, iedereen heeft een mening. Ik ken een fokker, haar kind is keurmeester. Ze halen over de hele wereld nieuwe teven en reuen. De keurmeester en partner wisselen regelmatig van ras, want er moet wel geld aan te verdienen zijn. Ze zijn dan officieel geen broodfokkers en omdat de honden die uit het buitenland gehaald worden een stamboom hebben vinden ze dat niet erg. Dat zij dan zo'n commentaar hebben op mensen die een hond uit het buitenland adopteren, daar heb ik meer moeite mee.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 09:05

Evercreek schreef:
Als iemand die ook een hondje uit het buitenland heeft, raad ik dit niet aan als je een jong gezin hebt. Kinderen in het buitenland krijgen andere opvoeding wat betreft de straatdieren, veel honden en katten worden door kinderen met stenen bekogeld waardoor deze honden bang zijn voor kinderen (en mannen vaak). Zo'n hond zal een kind bijten als ze zich in een hoekje gedreven voelen. Mijn buitenlandertje heb ik ondertussen bijna 11 jaar en is nooit over haar angst voor vreemde mensen en kinderen gekomen, zelfs de kinderen die praktisch met haar zijn opgegroeid (neven en nichtjes) mogen niet aan haar komen. Dus doe het asjeblieft niet, in jouw geval red je zo'n hond absoluut niet... Pas wanneer je kinderen ouder zijn, ik zou zeggen vanaf 15+ zou ik het overwegen om een hond uit het buitenland of asiel aan te schaffen. Tot die tijd, neem een puppie van een goede fokker, dan weet je zeker dat het een gezinshond wordt.

Dit dus. Ik ken mensen die honden uit het buitenland hebben. Maar geen kinderen hebben, waardoor ze dat veilig konden doen.
Iemand anders heeft een btl hond die eten steelt, vuilnisbak plundert en als die hond mee gaat op visite, wordt die hond standaard gemuilkorfd. Want kinderen zijn anders niet veilig, worden gegarandeerd gebeten.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 09:22

Maar mijn in Dld gefokte rottweilers die echt heel lief zijn, zijn heel lelijk tegen kinderen, terwijl de buitenlanders ( 3 van de 5) kinderen geweldig vinden, ik sluit dus mijn rottweilers weg als er kinderen komen, en die 3 buitenlanders niet, het is niet alleen de buitenlandse hond die kinderen niet leuk vind.

Daarom raad ik bij een gezinnetje een puppie aan, die een goede gezinshond is, met een buitenlandse hond neem je nu eenmaal een risico, omdat deze honden uit een heel andere leef omstandigheden komen als dat wij gewend zijn , je moet je leven daar wel op instellen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 09:40

Mijn zus heeft destijds op aanraden van een stichting een heel ongecompiceerd pupje geaddopteerd. Inmiddels is ze 14 en zijn mijn neef en nicht 21 en 18. Ze was altijd de lieveling op het schoolplein en nog steeds zijn alle vrienden en vriendinnen gek an haar. Stichting heeft wel heel eerlijk geadviseerd en mijn zus heeft daar ook naar geluisterd.

BulletjeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 15:18

DromenLies schreef:

Ik sta zeker open voor de geschikte hond en dan maakt het me niet uit waar hij/zij vandaan komt.

Honden in buitenlandse asielen zitten daar vaak ook met een reden, maar dan met een andere dan hier. Bijvoorbeeld omdat het zwerfhonden waren. Dat kan ook echt de nodige gedragsproblemen met zich meebrengen..
Vanuit Nederlandse asielen heb je over het algemeen wel een veel betere begeleiding, en er zijn zeker niet alleen maar bull-achtige honden in het asiel..... Een voordeel is ook dat honden in Nederlandse asielen vaak (ja vaak, vast niet altijd) veel beter beoordeeld kunnen worden dan honden in buitenlandse asielen, die vaak véél voller zitten. Toch juist heel fijn dat er al meer over de honden bekend is...

Mocht je toch graag een buitenlandse hond willen dan zou ik ze liever adopteren vanuit een gastgezin. Bijvoorbeeld via https://animalinneed.com/dieren/?_sfm_v ... =Nederland

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 15:21

Ik heb onlangs een topic geopend over mijn reis naar Roemenië ik zit er nu midden in….

Ik kan alleen maar beroerder van die stichting denken nu!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 16:56

Is het dat je geen pup wenst ? Mss kan je Nederlandse fokkers benaderen van rassen die je aanspreken, en vragen of ze mss herplaatshonden hebben die binnen een gezin met jonge kinderen passen?