Evercreek schreef:Als iemand die ook een hondje uit het buitenland heeft, raad ik dit niet aan als je een jong gezin hebt. Kinderen in het buitenland krijgen andere opvoeding wat betreft de straatdieren, veel honden en katten worden door kinderen met stenen bekogeld waardoor deze honden bang zijn voor kinderen (en mannen vaak). Zo'n hond zal een kind bijten als ze zich in een hoekje gedreven voelen. Mijn buitenlandertje heb ik ondertussen bijna 11 jaar en is nooit over haar angst voor vreemde mensen en kinderen gekomen, zelfs de kinderen die praktisch met haar zijn opgegroeid (neven en nichtjes) mogen niet aan haar komen. Dus doe het asjeblieft niet, in jouw geval red je zo'n hond absoluut niet... Pas wanneer je kinderen ouder zijn, ik zou zeggen vanaf 15+ zou ik het overwegen om een hond uit het buitenland of asiel aan te schaffen. Tot die tijd, neem een puppie van een goede fokker, dan weet je zeker dat het een gezinshond wordt.
Dit dus. Ik ken mensen die honden uit het buitenland hebben. Maar geen kinderen hebben, waardoor ze dat veilig konden doen.
Iemand anders heeft een btl hond die eten steelt, vuilnisbak plundert en als die hond mee gaat op visite, wordt die hond standaard gemuilkorfd. Want kinderen zijn anders niet veilig, worden gegarandeerd gebeten.