Konijnen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_anne

Re: Konijnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 08:40

Wil hij de medicatie niet eten als je het ergens op doet? Verder zou ik helemaal stoppen met brok en veel meer groente gaan geven, daar zit het meeste water in.
Sinds die van mij eigenlijk alleen nog maar groente eten drinken ze niet meer

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 08:55

Moet hem eerst zien te vangen :):)
Heb net de medicijnen met klein stukje banaan gegeven, het was op :D
Vanavond met druif proberen of stukje lijnzaadbrokje.
Wil hem wel wat brokjes geven voor het knabbelen, 1 x per dag, rest groenten

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 12:46

Let wel op dat kool en brok niet goed gaan samen. Dan kan je beter kool in de ochtend geven en brok in de avond. Je mag wel veel meer verschillende soorten groente geven, dat kunnen ze makkelijk eten. En nu het weer wat lekkerder weer wordt kan je ook weer gras plukken.
Voor het knagen zijn wilgentakken en andere fruit takken ook fijn

Als je trouwens een knaagsteen of zoiets van de dierenwinkel hebt hangen dan zou ik die weghalen. Die staan erom bekend blaas problemen te geven

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 19:08

Ik had het op een stukje melba toastje gedaan, helaas. Met een beetje banaan door geplukt gras, het is op :D
Pijnstiller had ik op stukje lijnzaadbrokje gedaan, at hij zo op

Knaagsteen krijgen ze zowiezo nooit

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 12:22

Yoshi is op date *\o/*
Hij dook er gelijk bovenop <<)
Afwachten of het goed blijft gaan samen. Vrijdag gaan ze dan mee na huis

Afbeelding

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 15:25

Ahww wat leuk! Succes

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 10:29

Hier mensen nog tips voor vakantie opvang voor konijnen?
Ik zoek in regio twente/achterhoek (Woon zelf in Hengelo (OV))mag best wat verder zijn maar geen 2 uur rijden.
Zelf heb ik binkies al gevonden, maar lijkt verder in de regio weinig te zitten.
en ja, ik weet dat ik wat laat ben, maar we gaan toch onverwachts een lang weekend weg :o

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 13:20

Geen buren die kunnen verzorgen?

Hier al een week een Duitse reus cruciaal zitten met een hevige verkoudheid. Nu met antibiotica lijkt het minder te worden maar eet nog altijd niet dus blijft cruciaal tot ze zelf weer eet. Weegt nog maar 3,9kg ;(

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 13:24

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 07:35

:(:) hopelijk knapt ze snel op _Tarzan

Yoshi en Vailey gaat super goed *\%/*
Zit alleen met een valkje die sinds gister ziek is. Kon gelukkig heel snel bij de DA terecht. Heeft een flinke ontsteking in de keel zitten |(

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 08:18

Ze is gisteravond in m’n armen gestorven door onderkoeling. Haar lijfje was te zwak geworden ;( Ik ben er echt kapot van!

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 08:36

Ah nee |( Sterkte Y;(

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 08:42

Oh nee, wat erg !
Wel sterkte !

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 11:02

Oh Tarzan wat erg, Gecondoleerd

Excuses ik had er gister overheen gelezen, wat stom van me

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 21:05

Wat verdrietig Tarzan dat je je konijntje bent verloren, gecondoleerd!

Ik kom dit topic even binnenvallen. Mijn broer en zijn vriendin hebben een tijd geleden een konijn tijdelijk opgevangen van de buurvrouw, alleen nu is de buurvrouw haar huis uitgezet en is ze verdwenen… zonder haar konijn mee te nemen. Zoals je leest was het al een sneue situatie, een konijn alleen. Mijn broer en zijn vriendin zitten nu met het konijn, ze zijn er inmiddels ook aan gehecht, maar ze realiseren zich ook dat het geen ideale situatie is. Het konijn heeft nooit met andere konijnen gezeten en de vraag is of ze dat tolereert. Ze is wel enorm tam en sociaal naar mensen, ze geniet echt van aandacht. Ze loopt vrij in het appartement rond, tussen de twee katten en is zindelijk (ze is opgegroeid tussen honden, dus ook daar is ze niet bang voor (zolang de hond haar niet opeet natuurlijk)). Ze gaat uit zichzelf op haar rug op de bank liggen en het is echt een leuk en lief beest. Ze was in het begin wat passief, maar is inmiddels een stuk vrolijker en hupst veel rond en zoekt actief mijn broer of zijn vriendin op.
Ze is 5 jaar en haar naam is Joti. Ze weten vrij zeker dat het een vrouwtje is, maar volgens mij kan dit wel eens fout gaan met konijnen dus ze durven het niet met zekerheid te zeggen.

Hebben jullie misschien tips voor het goed herplaatsen van zo’n konijn? Marktplaats durven ze niet aan, te bang dat ze weer in verwaarlozing beland. Of misschien zit er hier wel iemand met ruimte? Ze wonen in Arnhem, er zit een vrij groot hok bij, maar ze is gewend aan haar (binnen)vrijheid.
De enige kennissen met konijnen die we zelf hebben, hebben echt geen plek meer helaas.

Dit is Joti, het is echt een schatje!
Afbeelding

Hoe ze dus regelmatig ligt te chillen :')
Afbeelding
Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 21:18

Maar, waarom herplaatsen? Broer en vriendin zijn inmiddels gehecht aan het konijn en konijn voelt zich thuis.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-26 07:26

Dankjewel allemaal, ik ben er echt kapot van. Doordat ze een half jaar onder het afdak heeft gezeten en los liep in de tuin was het net een hondje, kwam altijd naar je toe. Ze was stiekem echt m'n lieveling <3

Twee weken terug nog Paasfoto's gemaakt van haar <3
Afbeelding

Suliko, misschien herplaatsen via een opvang maar haar in de tussentijd bij hun houden?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-26 07:32

Wat een schattige foto Tarzan

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-26 10:27

Het konijn moet herplaatst worden omdat er tot nu toe telkens iemand veel thuis kon zijn, maar dat was tijdelijk, ze vertrouwen het niet om haar los rond te laten lopen terwijl er niemand thuis is maar ze hebben ook niet de ruimte om een groot binnenhok te plaatsen. Daarnaast wordt mijn broer behoorlijk gek van de rommel die het ook geeft, ze is zindelijk, maar stro, hooi en dingen blijven natuurlijk aan haar pootjes plakken en beland daardoor overal. Plus de hele verantwoordelijkheid van opeens een dier erbij, waar ze niet om gevraagd hadden en dat ook eigenlijk niet willen, maar ja, het zijn goede mensen die om dieren geven, dus ze zijn er opeens in beland.

Welke opvangen zouden we kunnen benaderen hiervoor? Kunnen die daarin bemiddelen? Het konijn mag zeker blijven tot er een geschikt huisje is gevonden.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-26 10:01

Jammer dat ik dat nu pas lees.

Hier hebben wij sinds gisteren twee kleine voedsters voor ons mannetje.

Het koppelen doe ik zelf. Wel ingelezen.
Maar ik vond na 3 maand niemand die me wilde helpen.
Ons 9 jarig mannetje werd er ook niet jonger op. Dus het was eenzaam sterven of het zelf proberen.

Dus twee jonge voedsters. Zusjes
Vanmorgen even op neutraal terrein in de koele bijkeuken en voldoende verstopplekken.

Mannetje was aan het stampen. Maar had vooral veel interesse in de omgeving.
Daarna begon hij meer te stampen en ook wat op de anderen te rijden.

Ook vele momenten dat er niets gebeurde of dat ze heerlijk bij elkaar zaten of juist uit elkaar aan het verkennen waren.
Dus ik ken de meisjes nog niet zo goed. Denk wat dat het indruk heeft gemaakt. Maar het mannetje deed het eigenlijk boven verwachting goed vond ik. Hij liet echt eerlijk gedrag zien… voor zo’n situatie dan. Dat stampen zal wel afnemen als de rangorde meer bepaald is.

Misschien morgenvanavond weer proberen.

Gisteren ook even met manlief bekeken dat we toch graag een heel groot hok willen. Van 30-40 m2. En dan wat kipjes erbij.

Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-26 13:31

Wat fijn dat je mannetje weer gezelschap heeft <3
Hier 2 jonge voedsters erbij, tegen alle adviezen in, zo in de groep gezet en ze gaan super. Ik ken mijn groep en weet dat dit kan met mijn groep. Vorige keer ook zo 3 nieuwe dames gewoon erbij gezet. Ik raad het iedereen af hoor om het zo te doen! Maar mijn groep is echt heel relaxed en een groep is anders dan een koppel koppelen vind ik.

Dus nu zijn ze met 11 stuks :')