Garnalen liefhebbers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: Garnalen liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 12:20

Ja idd een week. Op dinsdag verstuurd vanuit België en dinsdag erop kreeg ik ze eindelijk.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 20:29

Afbeelding

:):)

Sorry voor de spam vindt t zo leuk dat ze nu zo actief zijn :D

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 20:37

Spam is leuk!! Gewoon doen Skessa

Ik heb nog wel een closeup van de roodoogjes. Het is echt moeilijk op de foto te krijgen. Lijken ze meteen donkerbruin/zwart
Afbeelding

Hier nog een still uit een filmpje van de zwartoogjes. Dan kun je wel verschil zien

Afbeelding

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 20:55

Oh wow die zijn ook al zo leuk <3 <3

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 10:12

Leuk juist die foto's!

Gaaf Desty, best goed te zien op de eerste foto. Hoeveel heb je nou ongeveer van die roodogen?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 14:11

Er lag vanmorgen een visje dood op de grond ;(

Denk dat ie is opgejaagd door de ander en precies tussen de opening van het glas er uit is gesprongen, zo sneu

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 21:21

Jis_ schreef:
Leuk juist die foto's!

Gaaf Desty, best goed te zien op de eerste foto. Hoeveel heb je nou ongeveer van die roodogen?

11 (bijna) volwassenen en nog een aantal kleintjes. Ik kijk ze zwanger maar er gebeurt nog steeds niks :7

Vervelend Skessa #)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 09:56

Wat sneu Skessa, die kiertje langs de ruiten zijn onhandig met springers.

Desty schreef:
Jis_ schreef:
Leuk juist die foto's!

11 (bijna) volwassenen en nog een aantal kleintjes. Ik kijk ze zwanger maar er gebeurt nog steeds niks :7

Vervelend Skessa #)

Dat is een mooi aantal wel, hopelijk snel kleintjes :j

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 10:19

Oh nee skessa... Dat is sneu zeg..

Gisteren m'n green jades uitgeselecteerd. Moet nog een aantal bakken flink uitselecteren zodat ik de mooiste garnalen over houd

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 10:22

Komt vast goed met de babys :D

Ja ik vind t ook echt sneu, we hebben er nu maar s nachts een boek op gelegd zodat het iig hopelijk niet meer kan gebeuren.

Ik ben ook bang dat we 3 mannetjes en 1 vrouwtje hadden. Dat is natuurlijk ook niet zo heel handig. Jammer van de vis winkel dat ze daar ons niet iets beter over geïnformeerd hebben.

Zit er ook wel over te denken om die ene straks in de andere tank te zetten als die eenmaal weer draait.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 10:23

fjordjes schreef:
Oh nee skessa... Dat is sneu zeg..

Gisteren m'n green jades uitgeselecteerd. Moet nog een aantal bakken flink uitselecteren zodat ik de mooiste garnalen over houd

En dan verkoop je die of zet je ze in een andere bak?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 10:39

Ja alles wat uitgeselecteerd is gaat naar de mixbak, daarin zitten alle 'mislukte'. Die gaan voor 50 cent weg

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 10:45

Ik meld mij ook.

Sindskort verhuisd van ons chaletje naar onze woning. Binnenkort mijn grote aquarium ophalen bij mijn vader. Die draait inmiddels al aantal jaren :')

Maar intussen ook een superfish panorama 20 op de kop getikt, om er garnalen in te houden.

Alleen hoeveel grind moet er ongeveer in? Voordat ik teveel aanschaf :+ Want ik wil er zwarte grind in hebben en mijn andere aquarium draait op filterzand

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 09:54

Handig dat die zolang bij je vader kon staan.

Ik heb in mijn 40x40 ruim anderhalve zak van 5 kilo + ph verlagende bodem. Voor laag (ongeveer 1 centimeter) en oplopend naar achter (ongeveer 8 centimeter met ph bodem).

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 23:26

Jis_ schreef:
Handig dat die zolang bij je vader kon staan.

Ik heb in mijn 40x40 ruim anderhalve zak van 5 kilo + ph verlagende bodem. Voor laag (ongeveer 1 centimeter) en oplopend naar achter (ongeveer 8 centimeter met ph bodem).

Had alsnog teveel grind _O- Maar het smaakt nu al naar meer :o Zou ook graag nog een betta bakje erbij willen.

Huidige is er niet geschikt voor, zit teveel stroming op.

Maar morgen komen plantjes binnen, hout ligt te weken in emmer. Geeft nogal behoorlijk af, dus ververs het water telkens.

Gok dat ik morgen er nog wat grind uithaal.

En inderdaad handig. Hij heeft zelf een bak van 1.60. Mijn anubias is inmiddels ook flink gegroeid in die bak :+:

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 09:01

:)) Leuk!

Betta's zijn mooie visjes.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 11:34

Nou de plantjes zijn bijna week onderweg geweest.

Dus hoop dat ze goed herstellen :o Vooral de vallisneria

En plantje rechtsvoor was groter dan ik dacht _O-

Bewust nog niet helemaal vol gedaan, mochten er planten loskomen. Dan kan ik ze weer vast zetten.

Afbeelding

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 18:51

Ziet er een leuk bakje uit hoor!

Mijn garnalen doen het goed, ik heb bij mijn Betta man white pearle garnalen zitten en ik heb 2 vrouwtjes die zwanger zijn dus hopelijk eet mijn betta de kleintjes niet op.

Mijn andere bak zitten veel wildkleur garnalen in, nog sommige met de originele kleur maar echt niet veel meer… ik wil de wildgarnalen weg doen en uiteindelijk met 1 kleur opnieuw beginnen…

En zo gaat hun garnalenleventje weer door :D

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 20:45

Ik had een paar weken geleden per ongeluk te veel voer gegeven voordat ik een weekend weg ging. Bij terugkomst waren beide tanks in slechte staat (superrr cloudy) maar geen probleem lekker aan de slag en inmiddels gaat het een stuk beter. Ze zijn niet helemaal spik en span maar dat is oke. Komt vanzelf, we houden natuurlijk ook van onze positieve bacteriën.

In een van de tanks had ik hierdoor ook een geëxplodeerde planaria invasie. Na wat rondkijken online zelf deze val gemaakt en moet zeggen hij werkt extreem goed. Ben er echt content mee.

Het is super simpel: waterflesje, paar gaten in de bodem. Iets van voer er in en gevuld met water op de bodem zetten. Na ongeveer 2 uurtjes zoiets kun je hem legen bij je planten (planaria uiteraard niet in de gootsteen legen).

Afbeelding

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 22:11

Ik ben van de agressieve manier, ik mik er flubenol in maar fijn dat die manier ook werkt

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 00:01

Moet je alleen niet doen als je ook slakken en/of visjes erbij hebt want die leggen dan ook het loodje :P

Heb 1 in bak ook planaria ontdekt van de week (en de garnalen zijn sinds een paar weken allemaal spoorloos verdwenen, zo stom!). De slakken zitten er nog wel in. Verder even bedenken wat ik er mee ga doen...
Maar die commerciële vallen werken hier voor geen meter, ga ook maar eens zelf aan de knutsel... Bedankt voor de tip!

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 07:10

Ja mijn salamanders zijn ook te gevoelig voor die commerciële middeltjes, dus ik zou dan al een tijdelijke setup moeten maken om hun tijdelijk elders te huisvesten omdat ze ook niet bij mijn bak van enkel garnalen kunnen omdat die en te klein is en ze die garnalen eten (japonica’s zijn groter dus dag gaat goed).

Ik zag er al zoo tegenop om een random bak te maken (zou dan gewoon zo’n plastic voorraad bak halen bij de action). Maar dit werkt eigenlijk super voor mij. Moet het zeker nog een paar keer herhalen maar het werkt absoluut.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 12:39

Ziet er goed uit Dagahra!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 09:41

Mijn bak is zo snel lekker op gang gekomen.
Ik zit alleen met dat er zo weinig fosfaat in zit, dat wordt direct helemaal opgenomen door de drijfplanten, denk ik. Die heb ik daarom even flink uitgedund. Ik zie wel nieuwe groei bij de langzaam groeiende mossen dus ik ga er vanuit dat ze nog niet echt wat te kort komen maar mijn Limnophila Sessiliflora stond wel even stil qua groei, hopelijk nu niet meer na het verminderen van drijfplanten.

Er zitten nu een paar dagen 6 Posthoornslakjes in, ze zijn super actief en gister zat ik met mijn neus bovenop een paring :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben er nog niet helemaal uit welke garnalen het gaan worden straks.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 09:43

Nou dan heb je er straks een stuk of 100 :')