Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

horsii schreef:Ook een herplaatser is een gok met kinderen.
Beide Facebook paginas volg ik uit interesse al jaren.

DromenLies schreef:Wie heeft een goede aanbeveling voor mij? We zijn een gezin met jonge kinderen. Ruim huis, ruime tuin. We hebben een border terrier van 7 die echt heel graag met andere honden speelt en die niet heel erg knuffelig is, wat ik dan weer een beetje mis.
Hij is ook totaal niet afschrikwekkend en we zouden wel graag een hond erbij willen die waakser is en meer maat heeft maar ook goed met de kinderen kan en een beetje atletisch is. Maximaal maatje labrador…
We zitten nu op een Appenzeller maar daar is nog niet zo makkelijk aan te komen.
Douce schreef:Appenzellers zijn ook geen knuffelaars en wel blaffers. Wij hebben een grote zwitser, maar die voldoet niet aan je formaat. Is wel een knuffelbeer.
horsii schreef:Wat is de beweging en mentale uitdaging welke jullie te bieden hebben, niet onbelangrijk in een rassen keuze.
DromenLies schreef:De honden lopen 4 keer per dag en kunnen ook een losloopgebied in. Ze kunnen mee naar stal, ze gaan mee met de uitlaat 5x pw in groepsverband. Met een jonge hond sowieso ook training bij de hondenschool en natuurlijk veel reuring thuis.

DromenLies schreef:Weimaraner stond hier ook op lijst maar toch twijfel of die niet net wat te energiek of nerveus zijn met jonge kinderen.
[ Afbeelding ]
Ik heb een klein beetje hoop op dit vuilnisbakkie. Heb net de organisatie gesproken en lijkt echt goed te passen.