Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 22:21

KimD schreef:
Shaya_ schreef:
Gefeliciteerd met jullie resultaten!

Ik mag eindelijk zaterdag weer. Avondwedstrijd in Hoogerheide.
2 wedstrijden moeten afzeggen afgelopen weken vanwege een blessure aan mijn duim maar we kunnen weer!
En de laatste weken gaat Nero ook echt fijn in de training en maken we echt een sprongetje vooruit. Hopelijk lukt het ook zelf op de wedstrijd.

Serieus, een zaterdagavond bij SWAT? Die heb ik geloof ik nog niet eerder gezien/gehoord. Wel handig met verkeer!

Yes. Wel enkel graad 1. Start 16u.
(En graad 0 vanaf 15u).

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 12:33

Gezellig zo allemaal naar Laag Soeren geweest.
@Shaya gelukkig kan je weer meedoen.

Welkom Jester!

Wij hebben zondag voor het eerst weer een RvB wedstrijd sinds de zomer, in Zeewolde. Heel fijn een middag wedstrijd 2 rondjes maar. Kijken hoe het gaat met de snelheid of we die halen (als ze tenminste niet afgeleid raakt)
We mogen ook meedoen als invaller bij ons andere team tijdens de finale van de wintercompetitie in Den Dungen. Dus ik hoop op een beetje mooie rondjes, zodat ik ook ook wat bijdraag aan een mooi team eindresultaat.

JesdaJinn

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 02:02

Ik zit in Didam met Simba wel bij graad 1 en met Jaxx niet bij graad 2. Best wel jammer. Laat Jaxx er gewoon op staan want ga met Simba sws dus hoop stiekem dat Jaxx alsnog mee kan

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 09:55

Dat is wel zuur ja als er 1 niet geplaatst wordt van de 2.
Hopelijk mag Jaxx toch mee doen.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 15:40

JesdaJinn schreef:
Ik zit in Didam met Simba wel bij graad 1 en met Jaxx niet bij graad 2. Best wel jammer. Laat Jaxx er gewoon op staan want ga met Simba sws dus hoop stiekem dat Jaxx alsnog mee kan

Er zijn meestal genoeg afmeldingen, dus goede kans dat je er alsnog bij komt. Ik zou hem dan ook lekker laten staan als ik jou was :)

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 23:49

Hier de 1e raad van beheer wedstrijd van dit jaar gelopen (Hoogerheide).
1e parcours (Jumping) netjes en foutloos. Wel 2x moeten bijsturen wat iets tijd heeft gekost. Kon dus strakker maar U'tje en 3e plaats.
2e parcours (vast) liep hij lekker en voor mijn gevoel ook strak. Opnieuw een U'tje en 3e plaats.
Laatste parcours (vast) was hij net te scherp en ik 0.001 sec te vroeg met wegdraaien waardoor hij voor de tunnel net terug kwam . Dus 1 weigering maar verder ook opnieuw lekker gelopen!

Op naar volgende week. Dan lopen we de zaterdag in Huijbergen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 19:36

Klinkt goed!

Hier vandaag met Jaxx mee gedaan aan de selectie voor IMCA.
Drama. Jaxx deed vandaag alles alleen. Echt niet tevreden. 3x dk

Simba mocht ook mee doen en die liep goed. Wel 3dk maar super tevreden. Die is nog niet zo ver maar toch leuk om te kijken hoe die zou lopen en ik was er toch

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 20:04

Knap gedaan van jullie Shaya!

Vandaag meegedaan in Zeewolde, een RvB wedstrijd graad 1.
2 rondjes aangezien het een middagwedstrijd was.
Een disk op het VP doordat ze te snel startte en voorbij de sprong ging en de tunnel in dus disk. Daarna netjes alles gedaan als ik het eerste stukje eraf kon halen was ze foutloos
JP foutloos rondje en binnen de tijd dus ons 1e U-tje is binnen
Dus super tevreden met ons resultaat.

Afbeelding

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 15:21

Balen van Jaxx. Volgende keer weer beter. Knap van Simba!

Gefeliciteerd Natasja22!

Hier net bericht binnen gekregen dat we mogen promoveren naar graad 2.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 16:37

JesdaJinn schreef:
Klinkt goed!

Hier vandaag met Jaxx mee gedaan aan de selectie voor IMCA.
Drama. Jaxx deed vandaag alles alleen. Echt niet tevreden. 3x dk

Simba mocht ook mee doen en die liep goed. Wel 3dk maar super tevreden. Die is nog niet zo ver maar toch leuk om te kijken hoe die zou lopen en ik was er toch

De parcoursen waar ik filmpjes van heb gezien waren ook wel om te huilen zeg.... -O- Dus ik vermoed dat dit niet helemaal aan jezelf te verwijten valt.

Shaya_ schreef:
Balen van Jaxx. Volgende keer weer beter. Knap van Simba!

Gefeliciteerd Natasja22!

Hier net bericht binnen gekregen dat we mogen promoveren naar graad 2.

Gefeliciteerd, nu begint het leuke werk! :D Wel jammer dat je aanstaand weekend nog in graad 1 moet lopen dan.

Natasja22 schreef:
Knap gedaan van jullie Shaya!

Vandaag meegedaan in Zeewolde, een RvB wedstrijd graad 1.
2 rondjes aangezien het een middagwedstrijd was.
Een disk op het VP doordat ze te snel startte en voorbij de sprong ging en de tunnel in dus disk. Daarna netjes alles gedaan als ik het eerste stukje eraf kon halen was ze foutloos
JP foutloos rondje en binnen de tijd dus ons 1e U-tje is binnen
Dus super tevreden met ons resultaat.

[ Afbeelding ]

Wat een schattige sleutelhanger! Gefeliciteerd met je U'tje!

Wij waren in Mendig, echt een heerlijk weekend! Niks aan uitslagen gelopen want ik één keer een hele stoute Mini, één keer een van God los Mini, één keer een te korte arm en het laatste DK herinner ik me niet eens eigenlijk. :') Maar hele leuke parcoursen en Maze had echt waanzinnige goeie wippen waar ik uiteraard gezien het hertrainen ervan echt super blij mee ben. En álle weave insteken in één keer, ook heel blij mee omdat we die aan het hertrainen zijn.

Dus ik ben ook meer dan tevreden!

Vixem heeft met Kay wel een prijs gelopen, ik heb haar weave ook opnieuw getraind en die deed ze dan ook zo goed dat de mensen die er altijd grapjes over maakte hem complimenteerde en ik 'dankjewel' zei. :+ :') Nu ook maar besloten haar wip aan te pakken want Kay doet het toch niet en die is op het moment ook echt dramatisch. Maar al met al ook tevreden, en zo'n mooi weer dus zaterdagochtend 1,5 uur heerlijk gewandeld daar. <3

Komend weekend ook het hele weekend in Huijbergen, achteraf heb ik wel spijt van de inschrijving. Maargoed, ik hoop op het beste en dat ik achteraf mijn woorden moet terugnemen. Maar ook daar zou het super mooi wandelen zijn, dus ik ben heel benieuwd!

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 16:54

Huijbergen ligt aan het bos! Komt helemaal goed daar.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 18:08

Ik ga per 1 april over naar graad 2. Loop Huijbergen en Someren nog graad 1. Heb tenslotte pas 4 of 5 raad van beheer wedstrijden gelopen.
Maar heb wel het idee dat we klaar zijn voor graad 2 :D
En anders bleek het gewoon een 1 april grap :')

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 21:08

JJ, jammer dat het niet fijn ging, volgende keer weer samen, hoop ik voir je.

Natas, gefeliciteerd. Waren leuke rondjes zag ik op de filmpjes van anderen. Ik vond het jammer dat ik niet kon.

Shaya, gefeliciteerd. Op naar graad 2.

Kim, fijn dat je trainingspunten goed verbeterd Waren. En tot in Huijbergen, je kunt daar idd fijn wandelen in het bos. Ik loop vrijdag seminar bij Nathalie en blijf daarna om te helpen en zondag lopen we wedstrijd. Ben benieuwd naar de parcoursen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 08:05

Ik mocht afgelopen weekend ook weer met lumoz in graad 0 en dat blijft voor hem een ding. Momenteel ontwijkt ie vreemde kattenlopen. Dus maar ff zien hoe we dit gaan aanpakken. Op training is ie wel echt heel erg goed.
Nouja jonge reu… altijd lastiger hahahaha

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 08:13

Machie schreef:
Ik mocht afgelopen weekend ook weer met lumoz in graad 0 en dat blijft voor hem een ding. Momenteel ontwijkt ie vreemde kattenlopen. Dus maar ff zien hoe we dit gaan aanpakken. Op training is ie wel echt heel erg goed.
Nouja jonge reu… altijd lastiger hahahaha

Misschien alleen het stukje met kattenloop doen en dan belonen?

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 15:22

Vanaf wanneer beginnen jullie met graad 0 wedstrijd?

Binnenkort is er wedstrijd op zijn club en het leek me wel fijn om zijn eerste wedstrijdje 'thuis' te doen. Eigenlijk meer om te kijken wat hij en ik ervan vinden, maar ik ben bang dat ik hem in zo'n setting niet eens rond ga krijgen, maar ja zonder het eens te proberen weet je het ook niet. :+

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 15:45

Miepmiept schreef:

Binnenkort is er wedstrijd op zijn club en het leek me wel fijn om zijn eerste wedstrijdje 'thuis' te doen. Eigenlijk meer om te kijken wat hij en ik ervan vinden, maar ik ben bang dat ik hem in zo'n setting niet eens rond ga krijgen, maar ja zonder het eens te proberen weet je het ook niet. :+

En daar is je antwoord.
Als hij alles zo goed als beheerst kan je best een poging wagen

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 16:45

Miepmiept schreef:

Voor mij is een hele belangrijke vereiste dat alle toestellen die je in een graad 0 kan tegengekomen correct en bovenal veilig uitgevoerd worden. Is dit niet het geval is starten voor mij een No Go. Ik start zelf nooit wanneer mijn hond iets niet beheerst en ben dan ook zeker geen voorstander van bijvoorbeeld een kattenloop of schutting overslaan omdat de hond dit niet goed genoeg kent. Dan ben je imo te vroeg gestart.

Daarnaast, op eigen terrein beginnen lijkt me daarentegen weer heel fijn voor de hond :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 22:39

Vnvd weer getraind met Jaxx.
Even kijken of we het vnvd samen gingen doen of Jaxx weer alleen. Gelukkig deden we het weer samen en oef wat liep die weer fantastisch!
Zaterdag weer lekker trainen en dan weer ff kijken of we het samen doen :P

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-26 01:17

Hij kan alle toestellen, net de paaltjes zijn nog niet helemaal naar mijn zin. Nu staan die natuurlijk sowieso niet in graad 0. Schutting, kattenloop doet hij heel keurig incl. raakvlakken.

Zelf ben ik ook nog onervaren dus moeilijke lijnen loop ik mezelf nog wel eens klem. Maar graad 0 is waarschijnlijk ook niet zo heel ingewikkeld qua lijnen.

Punt is dat hij best wantrouwend is naar mensen en nouja er loopt toch een keurmeester in het veld en dan kan hij blokkeren. In de training is het wel al minder, want ook die mensen vindt hij niet leuk.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-26 08:40

Dan zou ik zeer zeker eerst 'wilde' wedstrijden doen, daar is vaak iets meer flexibiliteit mogelijk. Wij hadden een herplaatser die mensen in het veld deed opeten, ook niet heel bevorderlijk. Dankzij de wilde wedstrijden was dat snel opgelost, in overleg met de keurmeesters en het ringpersoneel haar laten uitvallen en zij zouden er dan niet op reageren. Wel mensen in de ring geplaatst die zij niet kende maar die ook niet bang waren, na een paar keer had ze door dat het die mensen geen hol interesseert als ze zo stom deed en liet ze het achterwege. Nooit meer een probleem geweest tenzij ringpersoneel echt in onze aura komt voor de start of iets dergelijks. Maar die mensen ken je wel na één keer en dan deed ik de riem al eerder af en nam zelf afstand. Mensen aan de finish die in de weg stonden en daar niet horen te staan leerde het snel genoeg vanzelf, daar heb ik haar ook nooit op aangesproken. :+

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-26 10:09

Ik vind de graad 0 van de raad ook wel heel schappelijk en flexibel naar onervaren combinaties hoor.
‘Vroeger’ waren er natuurlijk amper graad 0/debutanten vanuit de raad dus week je al snel af naar wilde wedstrijden.
Mijn persoonlijke voorkeur zal altijd uitgaan naar een rvb graad 0 op eigen terrein over een wilde wedstrijd debutanten.

Mallow mag eindelijk weer lekker aan het werk na een aantal weken gedoe met haar neus (allergische reactie ergens op, en vervolgens heeft ze haar neus open gekrabd die we niet fatsoenlijk dicht kregen).
Volgende week mag ze voor het eerst mee naar Hoogerheide. Is ze als supporter wel eens geweest, maar nooit zelf gelopen. Onze eerste graad 1 weer na een aantal maanden. Op de winter competitie na hebben we even een pauze gehad om bepaalde skills verder te bevestigen (wip en palen) en die gaan nu fantastisch *\o/*

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 15:29

Fijn dat haar neus weer ok is en dat jullie weer aan de slag kunnen.

Miep, een wedstrijd op eigen terrein is natuurlijk wel fijn om mee te beginnen. Maar heb je al een licentie? Want je moet al ruim van tevoren inschrijven bij Raad wedstrijden.
JJ, fijn dat het trainen weer goed ging.

Gisteren workshop van Nathalie gehad, Pixy had even error op de palen, als er een sprong ( in haar ogen) te dichtbij stond bij een gesloten insteek en bij het einde, dus we hebben er weer een mooi trainingspuntje bij. Verder heeft ze goed gewerkt en voor het eerstde hele workshop op large gelopen. Vandaag een rustdagje en morgen mag ze wedstrijd lopen in Huijbergen. Ben benieuwd hoe ze het doet.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 16:31

Hier zit ons monkey avontuur er al op...
Baal baal zo!

Vp1 waren we snel klaar. Sprong kattenloop. Maar Nero vond tunnel eronder leuker. Herstart. Deed ie het opnieuw en dus gekozen om eruit te gaan.

Vp2 ging ie lekker! Tot sprong 9 en er in mijn kuit een pats te merken was. Ik kan niet meer lopen.. met pijn en moeite naar huis gereden en dadelijk mag ik het laten beoordelen door de huisartsenpost.
Oh jongens wat baal ik hier enorm van. Buiten de hevige pijn vind ik het zo jammer dat ik het niet heb af kunnen maken.
Nero was wel meer gespannen dan normaal. Toch vele indrukken. Die ligt nu lekker op de bank thuis bij me te slapen.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 21:41

Oh, wat balen Shaya. Die kuit klinkt niet goed. Hopelijk valt de schade mee, maar het klinkt alsof je er wel even zoet mee bent.