Wat is nou gewoon goed hondenvoer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 22:37

Ik gaf voorheen Acana maar doordat mn 2 oudjes na jaren dat gevoerd te hebben beide hart en lever falen kregen durfde ik mn jonge honden dit niet te blijven voeren.
Misschien was het stom toeval maar ik kon het niet loslaten.
Ook was er toen iets veranderd aan de brok waardoor ze vaker geen vaste drollen meer hadden dus toen opzoek gegaan.
Tijdje op Farmina brokken gestaan verschillende soorten een tijd lang maar ook daar deden ze het niet lekker op en toen uiteindelijk over op kvv en daar doen ze het nu al jaren goed op.
Als we op vakantie gaan of ik vergeet wel eens mn vlees uit de vriezer te halen dan krijgen ze wel Acana of farmina.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 09:27

Mars schreef:
Heb jij verandering gemerkt in kwaliteit van Acana _Nelleke_? Ze zijn een ruim jaar geleden opgekocht door Mars Petfood (ja de Mars van de chocolade) en meer mainstream gegaan. Ik las dat diverse mensen wel verschil merkten qua hoe het voer viel bij hun hond.

Wij geven Farmina N&D Ocean aan onze hond icm kvv. Ik ben ook vegetarier maar heb geen problemen met vlees klaarmaken of voeren. Een hond alleen plantaardig voeren zou ik nooit aan beginnen, er is een verschil tussen leven en overleven imo.

Jep. Dat is de reden dat ik er mee gestopt ben. Ze hadden ook vrijwel direct de samenstelling aangepast. :)

Mars

Re: Wat is nou gewoon goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 09:34

Jammer kiwiwitje, ik overwoog Acana of Orijen destijd voor onze hond. Maar op diverse fora las ik dat Mars meteen begon met receptuur aanpassen na de overname. En dat de kwaliteit achteruit ging wat leidde tot dunne ontlasting etc bij veel honden.

Over Farmina zijn wij tevreden, hopelijk geen overname daar :=

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-26 10:32

Wauw bedankt voor alle uitgebreide reacties iedereen!! Ga het allemaal even goed doorlezen :j

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 13:55

Mijn hond krijgt al 3,5 jaar Orijen en gelukkig geen last van dunnere ontlasting. Verder ook geen verschil gemerkt. Ze eet het nog steeds graag.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 16:52

mika11 schreef:
Ik kende Barca brokken niet, maar ik zocht het even op. Maar afgaand op de ingrediëntenlijst vind ik het bij de meer inferieure merken horen. :o

Samenstelling: granen (ontsloten en zonder tarwe), plantaardige bijproducten, vlees en dierlijke bijproducten, oliën en vetten, suiker en mineralen.

Ik was ernaar op zoek maar vond het niet meteen.
Oei, in die volgorde? Nee, dat is geen kwaliteitsbrok. Hun eiwitten komen dan vnl uit plantaardige bron terwijl een hond nood heeft aan kwalitatief goede dierlijke eiwitten.

Qua brok ben ikzelf fan van Farmina en Celtic Connection. Jammer genoeg deed mijn hond het niet goed op CC. Om haar op gewicht te kunnen houden, moest ik zoveel brok geven dat de verhouding van ingrediënten ook helemaal scheef trok. Farmina gaat wel goed.

Maar TS, ik begrijp dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Het is ook een gigantisch oerwoud.
Duur wil niet steeds zeggen dat het topvoer is, maar andersom is kwalitatief goed voer niet goedkoop. Vlees, toevoeging van goede mineralen, vitamines enz kost nu eenmaal meer dan graan.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 17:13

mocht je wel eens in Duitsland shoppen, dan kun je Farmina kopen bij Fressnapf. Online bestellen en dan kun je het daar ophalen (niet bij iedere locatie). Bij een eerste bestelling krijg je sowieso nog flinke korting en het is al goedkoper dan online in Nederland

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 20:24

Volgens mij kun je voedingsplan laten opstellen bij Farmina dan heb je daar altijd korting op. Ik vind het ook boven budget eigenlijk maar tot nu toe altijd 10 a 20% korting gehad op de zakken en dan dus groots ingekocht. Al was KVV voeren nog veel duurder haha

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 22:01

Farmina bestel ik altijd bij Zooplus Duitsland :) . Het is en blijft duur voer, maar het is een pak goedkoper daar dan in België of Nederland :j .

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 22:11

Omany schreef:
Farmina bestel ik altijd bij Zooplus Duitsland :) . Het is en blijft duur voer, maar het is een pak goedkoper daar dan in België of Nederland :j .

Hoe krijg je die zover dat ze voor jou naar Nederland versturen? Vroeger deed ik dat ook altijd maar nu als ik Nederlands adres op geef krijg ik de melding dat ze niet versturen.
https://www.zooplus.de/info/about/shipp ... u1NN8vuKO5

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 23:57

Ja, vroeger bestelde ik ook bij Zooplus Duitsland maar op een bepaald moment verzonden ze niet meer naar België.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 11:44

Niet meer verzenden naar België/Nederland?? Jawel hoor, nog nooit geen problemen mee gehad :D .
Je kan gewoon het land kiezen dat je wilt:
Afbeelding

En het verschil in prijs voor exact hetzelfde:

Zooplus België:

Afbeelding

Zooplus Duitsland:

Afbeelding

Dus zelfs met verzendkosten erbij zit je nog serieus lager ;)
Laatst bijgewerkt door Omany op 27-02-26 11:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 11:47

Moah! Oke … volgende keer proberen! Dankje!!

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 11:52

Lukasje schreef:
Moah! Oke … volgende keer proberen! Dankje!!

Ik heb mijn tekst nog aangepast, je moet maar eens kijken :)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 11:54

Wat ?? Wtf ????

Nu, bij aankoop vergelijk ik wel een beetje en ik moet zeggen dat Farmina via bol meestal ook een stuk goedkoper is als bij Zooplus. Maar deze neem ik mee! Dankjewel nogmaals !!

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 11:58

Lukasje schreef:
Wat ?? Wtf ????

Nu, bij aankoop vergelijk ik wel een beetje en ik moet zeggen dat Farmina via bol meestal ook een stuk goedkoper is als bij Zooplus. Maar deze neem ik mee! Dankjewel nogmaals !!

Graag gedaan hoor! Zot hè! In Duitsland betaal je 72 euro voor een zak, in België 107 euro :+ .
Klein verschilleke maar :')

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 12:42

Omany schreef:
Niet meer verzenden naar België/Nederland?? Jawel hoor, nog nooit geen problemen mee gehad :D .
[ Afbeelding ]

Zooplus België:

[ Afbeelding ]

Zooplus Duitsland:

[ Afbeelding ]

België wel, maar Nederland helaas niet :(

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 14:41

hmm ga ik toch nog eens kijken,ik kocht mijn kattenvoer en zelfs paardeproducten bij de zooplus omdat die echt wel scheelde in de zooplus duitsland dat die goedkoper waren en kreeg toen ook ineens bericht dat ze niet meer leverde in belgie...Dus niet meer geprobeerd...Ga de volgende keer toch eens intikken..Bij zooplus in Frankrijk heb ik katten krab palen gekocht...scheelde ook iets van 30 euro....
Het is wel zo dat belgie geen zooplus heeft...als je besteld bestel je automatisch bij zooplus.nl

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 15:55

Omany schreef:
[ Afbeelding ]

Zooplus België:

[ Afbeelding ]

Zooplus Duitsland:

[ Afbeelding ]

Zie de link bij mijn bericht. België wel maar naar Nederland wordt niet verzonden vanuit Duitsland. Dus helaas

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 09:01

Princesj schreef:
Een goede brok is een hond waar jouw hond het goed op doet, niet meer en niet minder. Echter hebben wij een kruising Bordercollie die ook gewoon zijn voer niet zo interessant vindt en na 10 halve zakken ben je daar toch een keer klaar mee. Nu maken we voor zijn eten een prakje met 1/5 blik blikvoer (wisselend van smaak) en lengen dit aan met warm water. Even prakken en over de brokken heen en meneer is blij en eet met smaak!

Ik heb al veel gelezen maar zou nu toch niet beginnen honden aanraden als voer, iets met kannibalisme enzo :=