De Ragdoll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_anne

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 14:12

Wat een mooie katten weer <3

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 15:21

Zo fluffy is Lilou! Molly is een Blue Mink (als kitten stond er Seal Mink, maar die zijn toch wel een stuk donkerder nog, ze heeft wel de groene ogen bijbehorende bij de Seal).

En je hebt een mooie kruising Bellatrix :)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 15:29

Wat een mooierd!

Nessie: Lilou is inderdaad een fluffbal :+ ik heb ook een seal point bij mijn moeder die zijn inderdaad donkerder en ook echt bruin, niet grijs. Maar point's hebben dan wel weer blauwe ogen

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 12:12

Even een vraag: welk natvoer geven jullie?

Ik geef eigenlijk uitsluitend droog voer, maar omdat Lilou ook wel een dagje ouder wordt (8 jaar) en ze best veel water drinkt (heeft overigens geen nierproblemen) wil ik stilaan ook nat voer gaan introduceren, omdat het eigenlijk wel beter is voor katten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 12:14

Ik heb verschillende dingen geprobeerd. Almo waren ze niet van gecharmeerd. (1 van de 3 niet dan) De helaas foute Gourmet eten ze erg graag dus dat heb ik nu. Ik heb net bij de Zooplus Animonda Carny besteld om te proberen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 14:11

Hier twee Ragdoll-kerels. Beide volle Ragdolls, worden drie dit jaar.

Afbeelding

Afbeelding

:D :D :D

Qua natvoer, ze krijgen hier Almo kip. Kwart bakje per dag, aangelengd met water.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 14:16

De katten die het willen krijgen een bak vol met yarrah Pathe en een andere smaak Pathe. Ik heb verschillende blikken meegenomen uit Duitsland om te kijken welke ze lekker vinden

Ze doen een hele nacht met de bak met Pathe en er eten meestal 2 soms 3 katten uit

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 17:18

Mooie katten!

Wij voeren alleen Hills brokken. We vonden de ontlasting erg onprettig ruiken met verschillende soorten natvoer.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 11:05

Afbeelding

Hier ook nog een foto van vandaag van onze kater, de baas van het huis (ook over de hond :P )

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 09:23

Knappe koppen! <3

Ik wil Lilou ook niet te veel natvoer geven, ivm toch wel gevoelige darmen. Ik heb haar nu 4 jaar geleden geadopteerd en kreeg daarvoor ook brokken van slechte kwaliteit. Heeft wel een tijdje geduurd voor haar darmen gewend waren aan de kwalitatieve voeding. Heb haar eergisteren voor het eerst een zakje natvoer gegeven van Core, vond ze heerlijk en ook geen zware reactie gehad op haar darmen maar uiteraard wil ze nu niks anders en loopt ze enorm te mekkeren >;) Denk dan dat pathe of Almo beter gaat zijn als ik het aanleng met water, anders gaat ze ook gewoon te dik worden.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 10:32

Juist in natvoer zitten veel minder calorieën. Het is ook een belangrijk onderdeel van hun dieet, niet alleen een snack

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 11:24

Hai, ik wist niet dat er een ragdolltopic was, nu wel dus hier zijn wij :D

En ook gelijk wat fotospam, Berlioz en Figaro. Figaro is 9 februari 3 geworden, Berlioz wordt 27 juli 3 jaar :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 10:10

Wat zijn Berlioz en Figaro mooi! De ene met lichte eyeliner en de ander met donkere, prachtig! Famous' zijn broertje heette ook Figaro, een Blue point. Famous is een cream point. Gisteren heb ik hem weer eens op de foto gezet in de studio. Zo even de resultaten op de pc bekijken.

Famous krijgt elke avond Stuzzy uit een kuipje, de zalm. Hier krijgt hij zijn Novacam overheen i.v.m. artrose, hij is bijna 16 dus ja, opaatje nu. Famous is nogal kieskeurig met het blikvoer dus ik baalde wel dat de zalm op was van de week... Hopelijk krijgen ze volgende week nieuwe voorraad binnen. Nu maar andere smaken meegenomen. Stuzzy kip en Edgar en Cooper.

Mijn andere 4 katten krijgen Premium blikvoer van Aldi. Lang zo slecht niet van samenstelling, met écht veel vlees of vis, veel beter dan wat ze vroeger hadden. Ze geven een voorkeur aan de vis... Alleen Jethro lust het niet... Tja...