[Volg] Welkom Ravi, van pup tot hulphond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 20:14

Grappig! Hij koppelt dus echt 'naar huis' aan in de buggy gaan.
Dat waterfilmpje is echt om te lachen .... Wat een pret.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 22:34

Volgens mij doen jullie het allebei zo goed! <3

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-26 08:12

pimmetje222 schreef:
Grappig! Hij koppelt dus echt 'naar huis' aan in de buggy gaan.
Dat waterfilmpje is echt om te lachen .... Wat een pret.

Haha ja dat klopt, het is geen commando. Hij is die link zelf gaan leggen.

Als we thuis zijn en ik wil met de buggy weg, zeg ik “ in de wagen” en dan loopt of springt _O- hij er zo in.

Zeg ik kom naar de auto, dan zoekt hij zelf de auto op en blijft er naast staan tot ik de deur heb geopend.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-26 21:11

Iedere dag moet ik wel een keer zo hard om Ravi lachen :D
Hij heeft zo’n lol en daar hoef ik niks voor te doen. Wat ruimte, gras en water is genoeg :):)
https://youtube.com/shorts/pq37Uu-rosI?feature=share

Voor de oplettende kijker; ja hij rent daadwerkelijk tegen die prullenbak aan :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-26 20:06

Vanmorgen heb ik Ravi eerst even los laten lopen en hem zijn ding laten doen. Lekker rennen en snuffelen. Tussendoor nog 2 kleine makkelijke opdrachten van mij.
Daarna gingen we weer richting huis, maar nu lijnde ik hem aan zonder halti en kreeg hij van mij de opdracht om netjes naast de buggy te blijven lopen zonder dat er druk op de lijn zou komen.
Halverwege de terugweg, kwamen we een andere jonge hond tegen. Ravi vond dat natuurlijk erg interessant. Ik ben gaan stilstaan, heb de andere eigenaar verzocht ons met een hele ruime bocht te passeren ( dat kon daar, hele rustige straat dus die ging de straat op) en zo is het passeren probleemloos gegaan. Daarna was Ravi wel zijn focus kwijt en heb ik het nog 2/3 stappen gevraagd. En hierna gezegd “naar huis”. Hierop gaat Ravi netjes de buggy in en kon ik de wandeling op die manier vervolgen.

Dit ga ik vaker proberen maar alleen op rustige momenten en wanneer ik daar zelf ook de rust voor heb.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 21:31

Ineke2 schreef:
Iedere dag moet ik wel een keer zo hard om Ravi lachen :D
Hij heeft zo’n lol en daar hoef ik niks voor te doen. Wat ruimte, gras en water is genoeg :):)
https://youtube.com/shorts/pq37Uu-rosI?feature=share

Voor de oplettende kijker; ja hij rent daadwerkelijk tegen die prullenbak aan :')

Ahhh zoef! Zoef! ZOEF!

Lekker bezig met oefenen ook! *\o/* met steeds een stapje vooruit kom je er wel :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [Volg] Welkom Ravi, van pup tot hulphond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 21:33

Haha dat ren filmpje.
Lijkt wel een jong paard aan de longeerlijn :))

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-26 09:11

DuoPenotti schreef:
Haha dat ren filmpje.
Lijkt wel een jong paard aan de longeerlijn :))

Hahaha nu je het zegt ja inderdaad :))

Hij doet dit meerdere keren per wandeling op een groot stuk :):)
Soms ook wanneer hij gaat spelen met andere honden, maar dan is het denk ik een vorm van spanning reguleren, terwijl het in zijn eentje echt van plezier is.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 14:08

Ravi zoomies := alleen volgende keer moet hij geen vuilnisbakken knuffelen :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-26 20:00

Vandaag zijn Nathalie en ik weer heerlijk wezen wandelen met Wodan en Ravi.
Zo’n wandeling waarbij je hoofd leeg wordt en je weer even voelt hoe rijk je bent met dit soort momenten.

Nog voordat we goed en wel het bos in liepen, staken er pal voor ons drie grote reeën over. Zo’n magisch moment… helaas net niet gefilmd, maar wél voor altijd opgeslagen in ons hoofd.

Wat we wél hebben gefilmd, laat eigenlijk iets minstens zo moois zien.
Ravi zit volop in zijn puberteit en is lekker aan het aftasten: hoe ver kan ik gaan?
Grenzen testen, uitdagen, proberen. Precies zoals dat hoort.

En dan… Wodan. ❤️
Wat is Nathalie, terecht toch onwijs trots op hem.

Met zijn meer dan 55 kilo kan hij – als hij zou willen – ontzettend veel schade aanrichten. Maar dat doet hij niet. Integendeel. Hij wéét zijn kracht.
De correctie die hij geeft is duidelijk, eerlijk en precies genoeg. Geen agressie, geen overmacht, geen drama. Gewoon: dit is de grens.

Zo ontzettend mooi om te zien hoe zachtaardig, sociaal en stabiel hij is.
Een hond met kracht én zelfbeheersing.
Een hond die leiding neemt zonder hard te zijn.

Dit filmpje laat dat perfect zien. En ja… dat maakt Nathalie een trots baasje.
Trots op Wodan.
Trots op hoe Ravi leert.
Trots op deze roedel.

En ik, ik ben zo blij met een “opa” Wodan die mijn puber Ravi manieren leert.

Ravi is een irritante puber jongen op dit moment en Wodan heeft zoveel geduld. Opa leert Ravi manieren en wij zijn er alsnog bij om Ravi even extra tot de orde te roepen / brengen en uit zijn baldadigheid te halen als het echt even genoeg is.

https://youtube.com/shorts/Ckb2pRifDhw? ... MXbkP-eMHa

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 20:25

Kan me helemaal voorstellen dat je je rijk voelt na die wandeling!

Wat een super opvoeder heb je daar voor Ravi. Zo eerlijk, gewoon een 'niet doen', zonder enige agressie.
Bravo, hier leert zo'n jonge hond echt grenzen van.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 20:48

Heel mooi om te zien inderdaad! <3 En ook mooi om te zien dat Ravi het accepteert. En weer opspringt en in de pubermodus schiet, maar dat is prima, dat hoort erbij. :D

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 21:21

Ik snap dat jullie beide trots zijn op jullie hond.
Heel mooi filmpje

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-26 18:03

Even een situatie schets van wat er eerder vanmiddag gebeurde.

Ik kwam terug van therapie en op terugweg naar huis ging ik naar het korte losloop pad bij mij in de wijk. Dit pad is zo’n 200 meter lang en speciaal aangelegd voor honden daar veilig los te laten lopen. Achter de hoge schutting met groen ligt gewoon de weg, een fietspad en stoep.

Ik liep daar dus met Ravi en achter ons kwam een vrouw met haar kindje van ongeveer 4 denk ik. Ik had dat niet direct door en zag Ravi opeens heel blij naar achter rennen en ik draaide mij om in de veronderstelling dat er een hond aankwam.
Ik liep ook in gedachten, want zo leuk zijn die gesprekken niet dus mijn reactievermogen was wat minder. Maar als puber zijnde is het sowieso lastig om eenmaal in de renmodus hem meteen weer bij mij te krijgen. Het lukt wel, maar niet gelijk.

Kindje ging rennen dus dat was nóg een stukje leuker dan terug bij mij komen. Ravi kegelt het kindje om in het gras. Moeder boos, want ik moest mijn hond bij mij roepen.

Dat deed ik ook wel toen het kind op de grond lag, want daarna was ik weer leuker.

Ik had geen poging gedaan om Ravi terug te roepen daarvoor overigens, omdat ik weet dat dat geen zin heeft en ik niet wil dat Ravi leert “ Ik mag na 3x roepen ook wel komen”.

Ravi kwam meteen toen ik hem wel riep en ik liet hem in de buggy gaan. Deed die dicht en vervolgens deed ik een poging om de moeder uitleg te geven.

Ik heb wel sorry gezegd en daarna uitgelegd dat Ravi 7 maanden is en net als haar zoontje nog volop lerende is en ik hem juist op dit korte veilige stukje regelmatig los laat zodat hij leren kan. Voor zijn leeftijd luistert hij echt heel erg goed, maar perfect nee dat nog niet.
Daarna gevraagd waarom ze dit pad neemt en bewust dit risico neemt?
Daar kreeg ik alleen wat gemompel op en ze vond vooral dat ik mijn hond op tijd moest terug roepen.

Oke mjah uitgepraat dus :o

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 20:10

Stukje onbegrip, lekker achter je laten. Volgens mij heb je correct gehandeld en ja, wat doe je met een klein kind in een losloopgebiedje? Neem gewoon de stoep. Volgende keer ben je zelf vast alerter, maar je kunt simpelweg niet alles voorkomen.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 10:02

Zulke dingen zijn lastig te vermijden zeker in een los loop gebied. Dan moet ze maar ergens anders gaan lopen met haar kind. Want ja dat kan nu eenmaal gebeuren nu is het een pup, maar volgende keer misschien een volwassen hond die haar kind omver loopt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-26 16:27

Fijn om te weten dat ik niet raar ben ofzo met deze mening.

Ik ben net weer thuis van een heerlijke wandeling met Ravi
Afbeelding
Afbeelding

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 18:22

Wat een heerlijk beest en logisch dat niet alles in een keer goed gaat.
Het gaat helemaal goedkomen met jullie samen

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 18:25

Niet aan jezelf twijfelen Ineke, je doet het wat ik ervan lees en zie gewoon heel erg goed!
Wat heeft Ravi toch een geweldig mooie Labrador kop.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-26 19:26

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 22:15

Dat omschrijf je niet correct.... ;) De bal apporteren is moeilijk. Want hij brengt wel van alles mee. :+
Lachwekkend is het zeker!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-26 11:40

Haha ja hij vist de hele rivier leeg _O-
Was maar een minuut of 5 in totaal en die zijn meerdere korte filmpjes aan elkaar geplakt. Hij bleef wel fanatiek proberen :D

Nadien op stal lekker verder drogen in de zon <3
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 12:13

Aww dat apporteren in het water :') <3

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-26 09:56

Vandaag heel trots geweest op Ravi. Ik liep naar het loslooppad bij mij in de wijk.

Vlak voor ik er was kwamen er 2 honden aan de lijn aan. Die ken ik en ze moeten niet zoveel van Ravi weten. Ze blaffen wel, maar buiten een snauw om doen ze niks. Ik was aangekomen op het loslooppad en laat hem los, tegelijkertijd riep ik hem wel bij mij. Snoepje. De andere honden passeren al blaffend en lopen verder het pad op. Ravi mocht gaan van mij, maar niet naar de honden toe dus steeds als ik zag dat hij dat wilde riep ik hem bij mij en hij kwam. Heel erg knap <3

Een tijdje daarna kwam vanaf de andere kant een andere hond. Ook een labrador. De eigenaar hield hem aangelijnd, maar ik weet dat ze wel mogen spelen. Dat liet ik dus ook gebeuren.

Na even spelen vond ik het wel genoeg geweest ( want ja vrij ruw spel). Dus ik liep de andere eigenaar voorbij en tijdens het voorbij rennen van Ravi riep ik hem en had meteen een heel lekker snoepje vast en hij kwam en liet de andere hond met rust. Knapperd!

Vervolgens komt de andere hond weer terug ( nog steeds aan de lijn). Om te voorkomen dat ze weer zouden gaan spelen lijnde ik Ravi ook maar even aan en liet hem naast mij zitten. Andere hond passeert en wil wel graag spelen. Ravi kijkt mij aan en krijgt een snoepje en goedzo jongen te horen.
Nadat de labrador weer verdwenen was liet ik Ravi weer los en ging hij zelf weer rondsnuffelen en later nog even de zoomies laten zien hahaha :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-26 21:21

Gefeliciteerd Duopenotti met je verjaardag Y)(^)

Zojuist Ravi nog even uitgelaten en het was een avondronde in de sneeuw :brr:
Afbeelding