Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Silvia schreef:Maar in een hondenren kan een hond toch op zijn achterpoten gaan staan, tegen het gaas aan? Dat lijkt me ook niet goed. Hoe voorkom je dat dan?
Hettieheks schreef:Silvia schreef:Maar in een hondenren kan een hond toch op zijn achterpoten gaan staan, tegen het gaas aan? Dat lijkt me ook niet goed. Hoe voorkom je dat dan?
Goeie! Dat klopt. Dat voorkom je door je hond aan te leren dat het een hele fijne plek is om te liggen en te zijn. Doorgaans is dat voldoende om dit te voorkomen. Maar die tijd is er mogelijk nu niet meer. Kan zelfde voor de bench gelden. En dat is dan ook jammer, maar voorkom je wel het springen mee. Als de bench niet de juiste maat heeft kan het in een bepaalde houding moeten liggen ook juist heel vervelend zijn en krijg je andere klachten. Maar TS schrijft al voor een ruime bench te gaan, daar ondervang je dat mee.
De reden dat ieder van mijn cursist meekrijgt om thuis te trainen met bench en/of puppy panelen. Mocht het ooit nodig zijn is het een veilige haven.

Silvia schreef:Maar in een hondenren kan een hond toch op zijn achterpoten gaan staan, tegen het gaas aan? Dat lijkt me ook niet goed. Hoe voorkom je dat dan?
mag officieel vanaf morgen 3x 30 minuten maar dat is gewoon teveel nog.
leuk als er visite op zit en een hond over de leuning aan komt zeilen