Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 13:10

Maar daar ga je al. Je wil een hond leren zelf verder te kijken, zelf de lijnen te gaan lopen. Aan de riem zullen ze altijd naar jou toe gaan aan het einde van die ene oefening. Ze kijken terug, niet vooruit.

Doordat je hond niet vooruit kijkt weet hij ook niet wat er van hem verwacht wordt en zal hij gefrustreerd worden... en dan gaan ze bijten

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 14:11

Ik zou je inderdaad adviseren naar een andere school uit te kijken waar je alleen in het veld traint, of om de beurt. Aan de riem is echt een no go. Ook niet voor 1 losse oefening.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 15:22

Ik ga eens kijken in de buurt wat er is. Wij staan altijd met meerdere in het veld en dat vindt Tommy ook al lastig. Er is 1 hond waar hij echt moeilijk mee om kan gaan, hij houdt die de hele tijd in de gaten en kan daar ook best wel op reageren. Ik denk dat alleen in het veld hem veel meer rust gaat geven. Ik heb nooit anders gedaan dan zo dus voor mij is dit normaal

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 15:33

Maartje_M schreef:
Ik ga eens kijken in de buurt wat er is. Wij staan altijd met meerdere in het veld en dat vindt Tommy ook al lastig. Er is 1 hond waar hij echt moeilijk mee om kan gaan, hij houdt die de hele tijd in de gaten en kan daar ook best wel op reageren. Ik denk dat alleen in het veld hem veel meer rust gaat geven. Ik heb nooit anders gedaan dan zo dus voor mij is dit normaal

Welke omgeving zit je? Hier zijn vast mensen die je op weg kunnen helpen aangezien we best verspreid zitten. Het lijkt me een verstandige keuze om te switchen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 15:43

Regio Helmond, hond is licht wagenziek dus liefst niet te ver weg :=

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 08:39

Gisteren hadden Jaxx en ik ons debuut in graad 2.
Super trots op hem.
VP1, 1e met 1 fout. Pech latje op de finish.
VP2 een dk. Ging rechtdoor ipv een weg.
JP foutloos en 2e.
Heel trots op hoe het ging

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 09:28

Dat is een mooi debuut!

Wij hebben vanmiddag seminar van Sabine Pfau. Ben benieuwd.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 10:22

Wat goed!!

Hier dit jaar nog maar 1 keer getraind ipv 3 keer per week. Ben zo klaar met dit winter……..

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 10:42

Fijn debuut JJ. Gefeliciteerd!
Shaya, veel plezier! Is distance-handling toch?
Bo, ga je dan zelf niet ergens trainen? Als ik wel wil trainen, huur ik ergens een hal. Moet ik wel een eindje rijden, maar helemaal niet trainen en wel wedstrijden, is geen doen.

Wij hebben dit weekend niks, gisteren lekker naar het strand met mijn broer, schoonzus, kids en hun hond. Was gezellig. Dinsdag gaan we weer hooperen en volgend weekend weer wedstrijd in Laag Soeren.
Afbeelding

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 10:59

fannetje schreef:
Shaya, veel plezier! Is distance-handling toch?

Klopt! Met die snelle raket van mij wel nodig :') Mijn trainer zit in mijn zelfde groep dus dan kunnen we het gelijk meenemen naar de lessen.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 12:51

@fannetje, ik loop nu dus ook geen wedstrijden.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 19:21

@JJ wat een mooie start in graad 2 gefeliciteerd!
@shaya erg leuk dat distance handling, hopelijk heb je veel geleerd.
@Bo is lastig als je in de winter niet binnen kan trainen dan ben je echt afhankelijk van het weer.

Wij hadden vandaag wintercompetitie, niks gewonnen, maar VP 3 fouten (op de wip een flyer terwijl ze altijd netjes stopt, maar ze vond deze dus een beetje raar denk ik)
JP een disk maar dat was mijn eigen fout, sprong vergeten doordat ik iets anders liep dan ik gepland had. Mijn stukje estafette was foutloos. Dus toch wel wat mooie stukken gezien. Terugweg door de sneeuw was wat minder, maar weer veilig thuis.
Als we erbij zitten dan 11 en 12 april weer een workshop van Hayley dus weer verder bouwen op wat we de vorige keer geleerd hebben.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 20:55

Vandaag weer dagje wedstrijd in Laag Soeren.

Simba start in graad 1 small en zijn begonnen met VP. Op papier niet perse goed maar ooooo die palen waren weer foutloos. Goed er bij en super fijn gelopen. Even de focus weer op de raakvlakken want die waren van zowel de schutting als de kattenloop dramatisch. Wip vond ie spannend dus moesten we ook voor een een 2e keer aanlopen. Op papier niet zo best maar lekker kilometers maken met die kleine en dan komt het vast goed.

Toen in graad 2 Large mocht Jaxx laten zien wat ie op VP kan. Super tevreden. Schutting goed maar helaas 2 latten. Mijn timing was niet goed en dan laat ie z'n achterhand zakken en dan vallen ze. Voor de rest wel mega tevreden.

Daarna weer Simba in graad 1 small de JP gelopen. Laat ie gewoon even zien wat ie in huis heeft. Foutloos en snel! Met bijna 5 seconden los van nummer 2 mocht bij hier de 1e prijs ophalen.

Daarna JP van Jaxx in graad 2 Large. Super vet gestuurd en knap gelopen. Helaas weer een lat maar wel super tevreden. Hier waren we volgens mij 8e.

Ga zelf ook echt veel beter en vooral duidelijker handlen. Meer vertrouwen geven en we zien wel hoe ze het doen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 05:32

Goed gedaan JJ! Simba is echt een leukerd!

Ik was ook in laag Soeren en Lumoz blijft nog ff in graad 0 hahaha! Rondje 1 rende hij langs de kattenloop en daarna had ie zn afloop helaas niet. Rondje 2 hadden we 1 latje. Zijn snelheid was wel prima en hij was ook lekker met mij bezig :)

Straks in Assen eens zien wat ie doet op een rondje met palen en de wip erbij :)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 05:38

Ik ga ook meelezen :D

Ik heb een nu 1 jarige dalmatier die barst van de energie en het lijkt me een hele leuke bezigheid voor ons samen! Ik heb me vanaf mei ingeschreven voor een kennismakingscursus agility en frisbee, om te kijken of ik dat wat vind. Ik heb er 0 ervaring mee en mijn hond natuurlijk ook, dus dan kan ik me zo wellicht al wat inlezen en voorbereiden :j

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 11:09

Ik heb dubbel gelegen om simba in het 2e rondje. Hij had een hoop te vertellen :+

Wij hebben gisteren ook gelopen in laag soeren. 1e rondje was oke, ik deed dom na de palen, waardoor sky een hindernis miste. Dan is de focus weg en ging er nog een lat.

2e rondje starte ze voor het mocht. Ik had haar terug moeten leggen, wel aan gedacht, niet gedaan. Enorm spijt van. Sky bleef chaotisch, en nadat ik meerdere latten hoorde vallen heb ik haar stilgelegd en zijn we het parcours uit gegaan. Slordig springen gaan we niet doen.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 11:28

Ik was gisteren ook in Laag Soeren, vp 1 latje en ze vergat bijna de laatste sprong, maar had hem toch nog. Jp ging mooi soepel en foutloos, 4e plek. Overal waren we 3e, dus ik was gezien mijn krakkemikkige lijf, heel tevreden.

Machie, was jammer van je 1e rondje, 2e was idd mooi.

JJ, ik moest ook lachen om al dat commentaar van Simba. En met Jaxx zat je vlak achter me, dus die heb ik alleen later op je filmpjes terug gezien.

EW, volgens mij heb ik jou ook niet gezien.

Jester, pas maar op, het is verslavend leuk ;)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 13:37

EW, zeg volgende keer es wat :P
Jij weet blijkbaar wie ik ben maar heb geen idee wie jij bent xD

En ja Simba. Zolang hij er gewoon goed bij is mag die wel blaffen maar niet aanblaffen en dat doet ie gelukkig niet. Zogauw die dat wel doet stoppen we er mee.

Machie, heb je niet zien lopen maar even blijven hangen is toch ook prima.

Jester, show je hond :D

Het is hier vandaag zo mega slecht weer. Niks op de planning. Lig nog steeds in bed. Lekker tv kijken en niks doen. Hondjes slapen heerlijk.
Fijne zondag zo

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 13:48

We hebben zelfs nog staan kletsen over de lijn waar de band in stond bij het 2e rondje. Daarna nog bij start met de keurmeester.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 13:53

Was jij dat!
Ik dacht dat jij bruin/donker haar had xD

Waaw. Gewoon met je gekletst terwijl ik niet wist dat jij het was. Sorry xD

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 21:21

Geeft niks.

In Didam weer een kans.

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 17:34

Hoe lang duurt jullie dag op wedstrijd?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 19:22

Ineens allemaal actief op dezelfde wedstrijd hahaa! Gefeliciteerd met de behaalde resultaten!

Wij vertrekken vrijdagavond weer voor een weekendje Mendig, Kine keurt dus geen illusies iets te gaan lopen, zeker niet in combinatie met een aantal dingen die we aan het hertrainen zijn.

venga schreef:
Hoe lang duurt jullie dag op wedstrijd?

De hele dag vaak, exclusief reistijd. := A0 is vaak wel vrij snel klaar omdat dit is second chance betreft waarbij je dit twee keer achter elkaar loopt.

Dat was wel heel fijn in coronatijd toen het per graad was. :=

In Duitsland is het vaak ook gesplitst per dagdeel.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 19:52

Gefeliciteerd met jullie resultaten!

Ik mag eindelijk zaterdag weer. Avondwedstrijd in Hoogerheide.
2 wedstrijden moeten afzeggen afgelopen weken vanwege een blessure aan mijn duim maar we kunnen weer!
En de laatste weken gaat Nero ook echt fijn in de training en maken we echt een sprongetje vooruit. Hopelijk lukt het ook zelf op de wedstrijd.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 20:01

Shaya_ schreef:
Gefeliciteerd met jullie resultaten!

Ik mag eindelijk zaterdag weer. Avondwedstrijd in Hoogerheide.
2 wedstrijden moeten afzeggen afgelopen weken vanwege een blessure aan mijn duim maar we kunnen weer!
En de laatste weken gaat Nero ook echt fijn in de training en maken we echt een sprongetje vooruit. Hopelijk lukt het ook zelf op de wedstrijd.

Serieus, een zaterdagavond bij SWAT? Die heb ik geloof ik nog niet eerder gezien/gehoord. Wel handig met verkeer!