Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

kiwiwitje schreef:Hier is het kind alweer bijna 9 maanden. Eerste loopsheid achter de rug. En vind haar mama dat ze ook een koekje mag als ik koekjes eet
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ik had voor dit jaar zelf geen nest in de planning. Heb er flink over getwijfeld, maar in mn eentje is t pittig en moet ik veel back up regelen en moet mn baas ook flexibel mee doen(wat hij absoluut wilde)
Maar moet ik ook dingen laten zoals showen dit jaar dus besloten een jaar over te slaan.
En toen kwam er wat op mn pad..
Van het nest uit 2023 van Djessey en Vito heeft iemand zich gemeld dat ze graag een nestje zouden willen proberen onder volledige begeleiding wat makkelijk gaat want ze wonen dichtbij. Dus komende week zal ze getest gaan worden en dan is het afwachten tot de loopsheid.
Dus ik zal er veel voor doen en veel betrokken zijn. En ze zijn bij meerdere nesten van mij betrokken geweest. Maar is het niet zo belastend en veel als een eigen nest thuis.
Duimen op goede testresultaten

Dus voordat de jongste twee de vier gepasseerd zijn vermoed ik niet dat hier iets erbij komt, het is ook maar afwachten hoe het dan met de senioren is, dan zouden de oudste twee 15 & 13 zijn, met Guinness ging het ook snel terwijl we dat één jaar geleden ook niet verwacht hadden. Waarschijnlijk is de volgende pup ook een stuk kleiner, dus dan moeten we sowieso het een en ander aanpassen. 
Nu ze echt volwassen is- zelfs richting senior leeftijd gaat- is het zoveel rustiger voor me (op bepaalde situaties na), maar ik mis soms die pup/jonge hond tijd met haar ook echt nog wel
(ook al weet ik niet of ik dat zou overleven nu maar hopelijk hoeven we er nog lang niet over na te denken) 
KimD schreef:Moet je eigenlijk nog verdere preventieve dingen volgen of gaan doen? Want het is natuurlijk een bakbeest en pas 10 maanden, die groeit natuurlijk nog wel even door.
Daarna tot een maand of 10 a 11, vind ik het vrij weinig aan. Je kunt er zo weinig mee

cursebreaker schreef:Mocht je er nog iets aan hebben;
Qua omega zou je evt ook voor een omega-3 supplement/olie kunnen kiezen op basis van andere vis bronnen. Zalm is niet de meest fijne omega bron omdat het vaak vervuild is, vaak ook in slechte verpakkingen te krijgen is waardoor sneller oxidatie optreedt en de kwaliteit wegvalt. Plus het is in zijn geval ook heel belangrijk om te kijken naar het daadwerkelijk aandeel EPA/DHA in het supplement. Vaak bestaat een groot deel van zo'n visolie uiteindelijk niet uit een groot aandeel EPA/DHA, wat de actieve omega 3 stof is die je wilt voeren bv en dan is het meer vetten wat je voert als daadwerkelijke onderstuening in omega 3 vorm. Hier zou je dus nog wel winst mee kunnen behalen- een therapeut bv kan bijpassend bij zijn beeld ook echt berekenen wat hij als individu op therapeutische basis in onderhoud nodig heeft zodat je qua dosering beter zit - standaard advies op de flessen/potten is namelijk bij klachten te laag (plus zoals gezegd dat de EPA/DHA vaak ook maar relatief weinig aanwezig is), zelfs als preventief onderhoud bij gezonde dieren is dat vaak al niet kloppend bv. Dat kan ook echt een verschil maken wel voor hem en zijn situatie.
En als je geen interesse in de tip hebt, negeer je het maar gewoon uiteraard haha maar dacht wie weet heb je er nog wat aan