Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
pateeke schreef:Het lijkt mij nu ook niet voor de hand liggend dat dit patella luxatie zou zijn. Ik zou daar ook geen genoegen mee genomen hebben, goed dat jullie verder zoeken. Wat je nadien beschrijft: daarbij dacht ik in eerste instantie ook aan epilepsie, maar zoals de DA zegt, het kan ook iets anders zijn.
Ik herken het niet zozeer van bij een van mijn honden, maar tot op zekere hoogte zie ik wel overeenkomsten met mijn pony. Onverklaarbare neurologische klachten, niet meer eten, pijn,… ik weet het niet met zekerheid, maar vermoeden is dat hij een hersentumor had. Hij is op een week tijd van normaal (nauwelijks of geen klachten) naar (helaas) overleden gegaan…
Wat van bij mijn honden wel heel herkenbaar is, is het anders reageren (“levendiger”) zijn bij de dierenarts. Ik heb hier ooit een discussie over gehad met een dierenarts (mijn hond bewoog niet meer, kon makkelijk een uur staan en voor zich uit staren), maar natuurlijk bij de dierenarts wou hij weg dus daar toonde hij dat gedrag niet.
Omdat ik het zo vreemd en onverklaarbaar vond, had ik het gefilmd. Dit laten zien aan de DA. Reactie: “ja, daar ben ik niks mee, zie ik niks op want hij beweegt niet”.
Enfin bij die dierenartspraktijk blijf ik nu zo ver mogelijk uit de buurt.
Wat ik wél doe, zeer zeker sinds dat voorval en ik kan je dat zeker aanraden om ook te doen, is een filmpje maken als mijn hond gedrag stelt dat erg vreemd is of waaruit duidelijk blijkt dat er iets fout gaat. Die filmpjes neem ik dan mee naar de DA en laat ik zien. Op die manier kunnen ze zien hoe de hond zich thuis gedraagt, welke klachten je beschrijft, kunnen ze zich een beter idee vormen van de ernst enz. Bij de DA waar ik normaal ga, werkt dat goed.
Wat je eventueel ook kan doen, nu, is op verschillende momenten van de dag en/ of verschillende dagen filmpjes maken. Een soort van video-dagboek dus. Daarmee kan je dan beter de evolutie zien en zo nodig aantonen.
Veel sterkte in elk geval; heel moeilijke situatie..