Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anjali schreef:Sommigen hier zeggen hun hond niet meer (tijdelijk) naar een asiel te willen doen waar een nieuwe baas gezocht kan worden. Zijn (goede) asielen dan zo slecht? Ze worden zelfs tegen flinke bedragen nog wel eens als logeeradres gebruikt als de baas bijv. op vakantie wil. (Dat kan niet in elk asiel, maar andere tijdelijke opvangplekken bestaan ook).Trouwens, ik heb het nagekeken, het gaat bij erfenissen vaak ook om geld, maar afstand doen aan een asiel kost ongeveer hetzelfde als euthanasie. Geef die hond of kat dan een kans op een nieuw leven.
). En mensen is wisselend. Wij hebben hier de ruimte op ons erf. En ze gaat regelmatig mee met werken op het land, aan een lange lijn etc.anjali schreef:Sommigen hier zeggen hun hond niet meer (tijdelijk) naar een asiel te willen doen waar een nieuwe baas gezocht kan worden. Zijn (goede) asielen dan zo slecht? Ze worden zelfs tegen flinke bedragen nog wel eens als logeeradres gebruikt als de baas bijv. op vakantie wil. (Dat kan niet in elk asiel, maar andere tijdelijke opvangplekken bestaan ook).Trouwens, ik heb het nagekeken, het gaat bij erfenissen vaak ook om geld, maar afstand doen aan een asiel kost ongeveer hetzelfde als euthanasie. Geef die hond of kat dan een kans op een nieuw leven.
GDG schreef:Ik heb even je MP-advertentie opgezocht, wat een leuke en lieve uitstraling heeft ze, je hebt goede foto's geplaatst! Persoonlijk zou ik als herkomst Nederland aangeven. Een hond die al meer dan 10 jaar in Nederland is komt nu uit Nederland vind ik zelf. In de tekst zou ik dan wel aangeven dat ze met 6 maanden uit Roemenië gekomen is.
Waarom? Ikzelf wil nog weleens bij herkomst alleen Nederland selecteren omdat ik helemaal geen zin heb in al die advertenties van de stichtingen (die vaak ook aangeven particulier te zijn). Dan zou ik deze hond missen terwijl het dier eigenlijk gewoon uit Nederland komt. Wel zou ik het fijn vinden om te weten dat ze oorspronkelijk uit Roemenië komt (en vooral niet uit het MZZ-gebied, ivm toch nog mogelijke ziektes met zeer lange incubatietijd).
Verder vind ik het een goed verhaal. Het woord 'ingewikkelder' zou ik er zelf wel uithalen eerlijk gezegd, hou het neutraal met de beschrijving van het gedrag zelf zonder er al een waarde aan te hangen. Komt net iets minder heftig over.
Ik hoop dat jullie snel een plekje vinden voor deze mooie dame. Ze lijkt me leuk en ik val wel op een hond als zij (en als ik niet in de lappenmand zou zitten zou ik haar zomaar nog hebben kunnen overnemen).
Edit: kun je bij verhuisdieren alleen maar ja of nee invullen bij 'honden en katten'? Want je weet nu niet of ze met andere honden (of katten) in huis kan toch? Met een nee geef je eigenlijk aan dat dat echt niet kan, dan zou ik haar in mijn geval vanaf verhuisdieren ook echt overslaan. Maar met een weet niet zou ik er nog voor openstaan om het een kans te geven. Maar misschien wil je dat risico niet lopen, kan ik me ook wat bij voorstellen maar het maakt de plaatsingskansen wel weer kleiner.
Petpa schreef:Ik vind het zo jammer dat ze graag op de bank ligt.
Een hond mag bij mij wel op bed maar niet op de lederen bank.
Maar dit komt door mij en niet door de hond...
Voor haar is zeker een huis te vinden!
, dus zou me niks verbazen als ze rap doorheeft waar ze wel of niet mag liggen
Hoop dat je een fijn plekje voor hem vind. Want er zijn ook zat goede mensen nog
troi schreef:Ondertussen een paar reacties binnen op de marktplaats advertentie waarvan 3 die waarschuwen dat oudere honden gebruikt worden voor hondengevechten.
Daar had ik al wel van gehoord eigenlijk. En het plan is om goed uit te vragen en op huisvisite te gaan. Maar tja ik heb natuurlijk geen glazen bol. Een kwaadwillige heeft een prachtig verhaal en een prima huis..
Naast uitvragen en huisbezoek tips?
Ik adviseer eerder om het te laten inslapen dan die wereld in te laten gaan