Zelfreinigende kattenbak - ervaringen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 18:43

Oke ik neem mn positieve ervaringen met de Petree terug. Tweede ook storingen. Nieuwe motor. Wederom storing.

Dus nu 4 motoren en allemaal dezelfde klacht.

Nu de grote vraag. Welke koop ik nu?

Stephanie_86

Re: Zelfreinigende kattenbak - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 18:52

Welke zakken doen jullie in de opvang bak? Tot nu toe zijn alle zakken die ik heb gekocht veel ste groot. Heel vervelend

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 18:52

MarlonNaldo schreef:
Oke ik neem mn positieve ervaringen met de Petree terug. Tweede ook storingen. Nieuwe motor. Wederom storing.

Ik weet dat de meningen verdeeld zijn over de petlux maar ik heb tot nu echt geen enkel probleem met de bak gehad

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 19:04

Stephanie_86 schreef:
Welke zakken doen jullie in de opvang bak? Tot nu toe zijn alle zakken die ik heb gekocht veel ste groot. Heel vervelend

De bijbehorende

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 19:49

Stephanie_86 schreef:

De kattenbakzakken van de Action. Ook te groot, maar het overschot vouw ik aan de voorkant weg. Dat gaat prima. (Litter Robot)

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 00:08

Stephanie_86 schreef:

Ik gewoon zakken met geur uit duitsland past precies en werkt perfect ! :)
Was wel even zoeken. Naar de maat die bij mijn liter robot paste

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 07:56

MarlonNaldo schreef:

Hier al bijna een jaar echt super blij met de bak van Zedar.

quni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 08:03

Ik heb de Litter 4 en de Revo-Loo. Beide prima bakken. Litter 4 is eenvoudiger in onderhoud/gebruik. Revol-Loo vraagt wat oefenen met de zak verwisselen (en heeft vertraging op de levering bij pre-order bestellingen).

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 23:20

Ik vind de litter robot echt veelste duur.

Ben nu voor de Poopy gegaan en so far erg tevreden.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 13:14

waar kan je de beste en goedkoopste zakken halen voor de litter robot 4? Iemand een tip?

Ik heb nog niks gekocht maar wil terzijne tijd 4 robots neerzetten voor mijn grote poezen familie. Ik denk aan de litter robot, heb ergens dan het gevoel dat de andere modellen minder zijn maar dat is een vooroordeel.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 13:23

Zonnetje81 schreef:
waar kan je de beste en goedkoopste zakken halen voor de litter robot 4? Iemand een tip?

Ik heb nog niks gekocht maar wil terzijne tijd 4 robots neerzetten voor mijn grote poezen familie. Ik denk aan de litter robot, heb ergens dan het gevoel dat de andere modellen minder zijn maar dat is een vooroordeel.

Ik gebruik gewoon de gele zakken van de Aldi uit duitsland! Ideaal! Geen stank !

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 13:27

FennyPower schreef:
Zonnetje81 schreef:

Ik gebruik gewoon de gele zakken van de Aldi uit duitsland! Ideaal! Geen stank !

Ik woon niet in duitsland of bij duitsland :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 13:27

Ik ben gezwicht en heb de Poopy Nano 3 besteld. Die is vanaf vrijdag leverbaar. Ik ben zo benieuwd. :=

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 15:49

Hier de Petree al 3 jaar naar volle tevredenheid.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 16:00

Gingen jou katten er makkelijk op? Was je niet bang dat hij ging schoonmaken met kat er nog in?

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 17:22

Mijn vorige katten (onlangs beiden kort achter elkaar helaas moeten laten inslapen) gingen er met gemak in. Dat ding gaat niet draaien met katten erin. Hij stopt al als je binnen 1,5 meter komt met draaien. En dat draaien gaat ook heel langzaam. Mocht het wel gebeuren zou ik daar niet bang voor zijn. Denk alleen dat een kat er daarna niet meer in gaat haha.

Vorige week 2 katten uit het asiel gehaald. Die krijgen hem vanavond naast de gewone kattenbak. Dan laat ik hem eerst een poosje zonder dat hij gaat draaien omdat ze beiden schuw en bang zijn. Maar al wel vast kunnen wennen aan in die bak gaan :-)

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 22:01

Zonnetje81 schreef:
Ik woon niet in duitsland of bij duitsland :+

Ik denk dat Nederland ze ook wel heeft hoor! De gele en blauwe versie met geurtjes

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 22:19

Ik heb uiteindelijk gewoon de zakken van Litter robot zelf gekocht.

Wel duur maar aan de andere kant doe ik een jaar met 1 rol dus wat is die €36 nog wat dan. Ik geef belachelijk veel geld uit aan mijn paard dus die 3 euro per maand extra aan mijn kat kan ook wel.

Ik vind die zakken mooi stevig en groot en passen netjes om de bak, en ik kan er makkelijk een knoop inleggen en dan breng ik ze direct naar de ondergrondse container.

Die andere paste allemaal net niet of heel slap plastic waardoor ik bang was dat ze gingen scheuren.

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 22:38

Zonnetje81 schreef:

https://www.123schoon.nl/123schoon-Vuil ... 13451.html

Deze gebruik ik. Passen precies, lijken niet gigantisch stevig, maar ik gebruik ze al ruim 3 jaar en er is er nog nooit 1 gescheurd :).

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 22:40

manic schreef:
Ik heb uiteindelijk gewoon de zakken van Litter robot zelf gekocht.

Wel duur maar aan de andere kant doe ik een jaar met 1 rol dus wat is die €36 nog wat dan. Ik geef belachelijk veel geld uit aan mijn paard dus die 3 euro per maand extra aan mijn kat kan ook wel.

Ik vind die zakken mooi stevig en groot en passen netjes om de bak, en ik kan er makkelijk een knoop inleggen en dan breng ik ze direct naar de ondergrondse container.

Die andere paste allemaal net niet of heel slap plastic waardoor ik bang was dat ze gingen scheuren.

Klopt maar als je 4 bakken hebt staan dan wordt het wat duurder per week.

Thanks wisja!

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 22:59

Zonnetje81 schreef:
Klopt maar als je 4 bakken hebt staan dan wordt het wat duurder per week.

Thanks wisja!

Geen probleem. Ze passen wel echt precies, dus je moet er even handigheid in krijgen met erin doen. Maar zelfs als ze aan de zeikant iets inscheuren, zijn ze groot genoeg dat dat geen probleem is. Je kan hem dan gewoon eromheen doen. De zak is groot genoeg dat je dan nog meer dan genoeg ruimte hebt om er een knoop in te leggen als ze vol zijn.

quni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 07:39

Ik gebruik de witte pedaalemmerzakken van 35 litter zakken (65x64) met handvatten van de AH. Gaat goed voor zowel de litter 4 als Revo-loo. 2,39 voor 20 stuks. Wissel (meerdere katten) om de 3 dagen. Mogelijk iets minder stevig maar dan de originele zakken maar in de praktijk werkt het prima (2 jaar).

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 15:29

MyChoice schreef:
Hier de Petree al 3 jaar naar volle tevredenheid.

Wat fijn. Ik vond dat storing geven zo irritant

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 18:34

Hoi,

Ik ben al een tijdje aan het twijfelen of ik er eentje wil nemen maar ik twijfel nog een beetje.
We hebben een hele dikke kat dus ze moet er zeker inpassen.

Heeft iemand ervaring met dit model
https://www.bol.com/be/nl/p/innova-esse ... oductTitle (lijkt een mooie aanbieding?)

Of iemand andere goede ideeën?
Mijn budget is max 250€

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 18:48

Ik wacht op mijn Poopy Nano 3, hij zou vanaf 30/1 leverbaar zijn...ik ben benieuwd hoelang ik moet wachten.