Hier kwam de natuur ff iets te dichtbij er vloog een libel naar binnen, ik schrok me een ongeluk, wat een herrie maken die vleugels en tegen het raam, en de kat werd helemaal wild, die gooide een vol glas limonade (350 ml) en 2 planten om met haar capriolen maar de libel is weer buiten. Nu is meteen de vloer in een onmogelijk hoekje gepoetst
Hier had ik m al gevangen onder (het bewuste limonade-) glas...
Zeker, ze zijn prachtig alleen liever buiten, ipv in mijn huis met een leipe kat erachteraan
Vicome
Geplaatst: 16-08-25 22:30
Vanavond ging ik even stukje met de hond wandelen en hadden we een ontmoeting met deze knapperd. Gelukkig ziet mijn hond niet altijd alles goed als haar haar voor d'r ogen hangt, dat gaf mij mooi de tijd om foto's te maken.
En bij thuiskomst stonden deze dames op het land voor het huis
Wat gaaf Cayenne, ben jij dat? Geweldige ervaring lijkt me. Je hond Vicome, wat een geweldig dier, een Briard? en Janouk, wat heerlijk als je zo over de heide kan rijden met Meneer Anton en je koets, zo mooi paars. Zag ook al foto’s dat er geen kleur meer op de heide is..
Vicome
Geplaatst: 19-08-25 11:43
Wat gaaf Cayenne, is dat een bateleur?
Yavanna, het is idd een briard, geweldige hond, echt mijn vriendinnetje, altijd dichtbij me in de buurt.
Yanouk dat lijkt me zo gaaf om met aanspanning of te paard over de heide te rijden. Helaas is dat er met de pony waar ik mee mende nooit van gekomen. Wie weet lukt het ooit nog wel om het eens te paard te doen.
Nog nooit gezien, wat zijn dat precies? Erg mooi ook.
Gisteren bij mijn zoon in de tuin in zijn insectenhotel de Franse Veldwesp. Het grappige is, ze vliegen met hun achterpootjes naar beneden. Hij heeft iig een klein nest daar zitten.
Kiekeboe
Bekijk je mij?
Dan haal ik even mijn nestgenoot erbij
Het zijn wespen die niet vervelend zijn, ze houden niet van “menseneten”
En dit kevertje kwam daarstraks op m,ijn been zitten, geen idee wat het is en kom er via google ook niet achter
Die gallen zijn dus eigenlijk een soort huisjes voor de larve van bepaalde insecten? In dit geval dan een bepaald type wesp? Wat interessant zeg!
Hier de laatste dagen geen bijzondere dingen gezien maar wel wat leuke plaatjes.
anca
Geplaatst: 21-08-25 09:45
Hang je de was op
miereneter
Geplaatst: 21-08-25 17:30
Geweldige foto's weer, en heel wat bijgeleerd. Die wespen die met de pootjes omlaag vliegen ken ik, wist alleen niet dat het Franse veldwespen waren. Dat ziet er altijd zo koddig uit. En "grootkopsnuittor" wil ik heel graag gebruiken in Scrabble.