Bloedluis in mijn huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 23:09

Voor je kat en ook voor jouzelf is diatomeeënaarde niet gezond. Gebruik het alleen wanneer niks anders helpt. De stof blijft namelijk in je huis aanwezig en is gevaarlijk als je deze inademt.
Het zou ook kunnen dat je de bloedluizen inmiddels al hebt uitgeroeid.

Vorig jaar heb ik een paar keer een kakkerlak-achtig dier in huis gehad. Dat was wel schrikken en heeft mij ook wel een tijd onrust opgeleverd. Je blijft turen en poetsen :+
Daar heb ik de ongediertebestrijder bij gevraagd. Hij heeft nog een paar vallen gezet, maar ik heb ze gelukkig nooit meer gezien.
(Het was waarschijnlijk de onschuldige tuin-variant.)

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-25 23:16

Ja klopt helemaal Senna, je blijft alert en turen op alles en ook druk poetsen etc. Lijkt me ook eng zulke kakkerlakken iets in huis..
Inderdaad dan niet helemaal handig misschien die speciaal aarde in huis te doen, misschien hooguit op balkon wat strooien misschien want daar zitten ze ook.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-25 06:20

Sabri schreef:
Matheno schreef:
Als je in de buurt woont TS dan heb ik nog wel wat exzolt voor je staan

Wat aardig van je Matheno :) , waar woon je ergens? Ik zit in Zuid Holland

Oei, ik zit in de Noordoostpolder

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-25 13:59

Oh jammer dat is wat teveel bij mij uit de buurt, toch bedankt voor je aanbod

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-25 14:01

De ongediertebestrijder heeft de mijt geïdentificeerd en het blijkt een vogelmijt te zijn. Hij zegt nu dat het van het platte dak kan komen waar vogels opzitten. De woning bouw heb ik verzocht op het dak maatregelen te nemen ook en daar hoor ik nog van

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-25 00:12

Inmiddels een tijd verder, de infectie niet meer gezien na grondig in de weer te zijn geweest. Kennelijk niet genoeg om ze uit te roeien. Mijn arme Russisch hamster had ineens een behoorlijke rode wond waar ik best van schrik. En ja hoor, in zijn nestje weer hele hordes volgelmijt. Voel me er erg rot onder. Dat ik het ondanks alle gif etc het toch niet onder controle krijg. De woningbouw heeft aangegeven dat er inderdaad ook vogelmijten op het dak in de nesten zit, alleen dat ze deze niet kunnen aanpakken ivm het broedseizoen..
Ik mag wel de ongediertebestrijder bellen voor de bestrijding in mijn huis. Hopelijk komt daar wat uit. Zolang ze vrolijk in de nesten onder het platte dak waar ik woon zitten is het voor mijn gevoel dweilen met de kraan open. |(

Eleeke

Re: Bloedluis in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 00:20

Stille meelezer die je even sterkte wil wensen. Wat een hardnekkig ongedierte.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-25 00:50

Dankje Elekee, er spoken al gedachten door mijn hoofd of het nu wel zo verstandig is de hamsters hier te houden met een bloedluis wat vermoedelijk binnenshuis niet uit te roeien valt. Is het dan niet beter ze te herplaatsen? Ik zou het vreselijk vinden, en ze zo steeds met wonden etc vinden van deze bloedzuigende mijten en hun jeuk is ook heel naar en ik gun ze echt beter.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 09:56

Sabri schreef:
Dankje Elekee, er spoken al gedachten door mijn hoofd of het nu wel zo verstandig is de hamsters hier te houden met een bloedluis wat vermoedelijk binnenshuis niet uit te roeien valt. Is het dan niet beter ze te herplaatsen? Ik zou het vreselijk vinden, en ze zo steeds met wonden etc vinden van deze bloedzuigende mijten en hun jeuk is ook heel naar en ik gun ze echt beter.

Maar hopelijk kan het na het broedseizoen opgelost worden toch? Zou het dan geen optie zijn om je hamsters tot die tijd elke 4 weken te behandelen ofzo? Nu moet je natuurlijk sowieso behandelen en dan na 2 weken weer, maar dat je vanaf dan elke 4 weken wat geeft?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 10:38

Sabri schreef:
Vervolgens zegt hij ook nog dat vogelmijt het niet kan zijn want die zouden enkel in nesten blijven en zich niet kunnen verplaatsen..
Dus nu maar hopen dat de beste man hem naar Wageningen stuurt want ik heb weinig vertrouwen in zijn deskundigheid.

Nou dat klinkt zeker niet als een deskundig iemand. Zodra vogelnesten verlaten zijn kan een explosie van bloedluis een ware plaag zijn. We hebben ze op stal gehad. Kwamen uit de zwaluwnesten. Zaten overal, ook op je zadel in je kasten. Wat een werk was dat om ze weer weg te krijgen.

LadyUrsy

Re: Bloedluis in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 12:23

Bloedluis kan niet tegen gele dasty. Op kippenfora kun je heel veel info hierover vinden. Helaas weer heftig op veel plaatsen dit jaar.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 13:46

LadyUrsy schreef:
Bloedluis kan niet tegen gele dasty. Op kippenfora kun je heel veel info hierover vinden. Helaas weer heftig op veel plaatsen dit jaar.

En dat is ook gewoon spuiten op plekken waar ze zitten? Of wat is daar de gedachte achter.. het is idd echt erg dit jaar

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-25 00:35

Ik ga die gele dasty eens halen morgen. Dank voor de tip. En ook wat betreft het blijven behandelen van de hamsters. De bloedmijten zitten nu alleen op mijn dwerghamster, nog niet op de goudhamster opnieuw gezien. Ik heb ook lokvallen voor mijten besteld en hopelijk zijn deze ook snel binnen.