Ik heb geen binnenkat maar hopelijk mag ik mijn ervaring wel delen?
10 jaar geleden als gratis kitten uit een nestje waar ze over was.
Thuis ontwormd, ontvlooid, gevaccineerd en gechipt en na de winter (ze is van juli) in een actie week van de dierenarts laten steriliseren.
De bak hebben we 3 jaar geleden ofzo uit huis gedaan, die werd nooit gebruikt. Ze heeft een luik op chip, kan dus altijd in en uit.
De eerste 9,5jr waren de enige kosten buiten het voer om de jaarlijkse vaccinatie en dan nam ik ook meteen vlooienspul en wormen pillen mee voor een jaar. Ik was dan rond de €100 kwijt. Ze at alleen supermarkt brokjes.
Afgelopen najaar na overleg toch besloten haar op dieet voer te zetten, dat kost me ongeveer €30 per maand, daar zitten regelmatig controles bij maar omdat we het voer afnemen bij de kliniek zijn de controles 'gratis'. Ik heb trouwens geen idee wat het oude voer mij kostte per maand, ze at toen wel veel meer.
Kattenbak heb ik dus niet meer, brokjes krijgt ze meestal 1x per dag en dan ook meteen 1/3 kuipje vlees van sheba (echt heel weinig dus) en af en toe een snoepje
Borstelen doen we alleen in de rui en water drinkt ze uit de regenton of uit een emmer regenwater buiten, leidingwater loopt ze voorbij.
En je krijgt zoveel knuffels ervoor terug, samen op de bank liggen, stoeien etc. Er is altijd iemand thuis als je thuiskomt.
In de vakantie als we weg gaan (meestal 1x per jaar) vraag ik de buurvrouw (ook voor de rest van de dierentuin) of een vriendin. Die komen dan 1x per dag.
Als de buurvrouw oppast heeft de kat dat heel snel door en meldt zich dan dagelijks daar voor haar knuffels