Als ik het goed heb onthouden komt ze van de straat ja. De kittens zijn bij de Ark geboren. Ik heb geen werk aan het nestje op dit moment, alleen elke dag even wegen en schone handdoek erin leggen
Even weer een update na een paar bewogen dagen. Moeders lag vaak op haar kittens, versleepte ze enz. Daarop heb ik haar in een bench gedaan en het stuk met de kittens vergroot. Zo was de kans kleiner dat ze weer op een kitten zou gaan liggen.
Helaas is zo op ma nacht alsnog een kitten (Simon) overleden, moeders lag erop.. De andere kittens waren enorm aan het kwakkelen in gewicht. Suus en Sam vielen steeds meer af, ondanks het bijvoeren met de fles. Saar gaf helaas te weinig melk en trok telkens 1 a 2 kittens de kattenbak in en liet de rest links liggen. In nauw overleg met de Ark is er besloten om vandaag Saar terug te brengen en de kittens met de hand groot te brengen.
Dit is natuurlijk niet wenselijk, maar in dit geval de enige kans die de kittens nog hebben. Helaas trof ik Sam overleden aan op het moment dat ik moeders weg wilde brengen. Te zwak geworden..
En om het nog verder door te trekken is ook Suus begin van deze avond overleden. Dat breekt je toch echt wel een beetje.. in 3 dagen tijd van 6 naar 3 kittens. Vandaag dan ook gelijk een couveuse opgehaald waar ze nu in zitten en elke 2 uur flessen, ook de nachten.
Oh bah. Dat is zeer triest. Ik ga heel hard duimen. Wat ik wel weet is dat deze overgebleven 3 wel in super goede handen zijn en mochten ze het niet redden heb je er wel alles aangedaan.
Heel veel succes en ik hoop dat ze snel weer opknappen.
Amado
Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-25 16:04
Dank jullie wel voor de lieve woorden!
Tot nu toe gaan de andere 3 steady, niemand is afgevallen en Sepp zelfs wat aangekomen. Hopelijk geeft het snel resultaat, dan zijn het de gebroken nachten waard
Ze gaan nog goed gelukkig! Sanne en Sepp beginnen flink aan te komen, Sven heeft de afgelopen dagen op precies 123 gram gezeten. Straks weer wegen
Gisteren hoorde ik ineens gemauw van buiten komen, iedere keer even kijken maar ik zag niks. Tot een paar uur later, ik zag ineens een kitten weg rennen. Na wat geduld met natvoer is ze de reismand in gelopen en heb ik haar kunnen vangen, ze is doodsbang.
Bleek dat ze eerder die dag (en de dagen ervoor) in Ermelo rond liep, daar was inmiddels ook een vangkooi geplaatst. Ze heeft dus zo’n 15km afgelegd naar precies mijn huis toe (geluk bij ongeluk?)
100% hetzelfde kitten, dus we denken dat ze in een auto mee is gereisd. De nacht heeft ze veilig en warm bij mij thuis gezeten gezien de dierenambulance op het tijdstip van vangen niet bereikbaar was
Helaas (zoals verwacht) heeft ze geen chip. Vandaag gaat ze via de dierenambulance naar de Ark toe en dan kan ze hopelijk bij een ander gastgezin terecht
Kelan
Geplaatst: 03-08-25 10:06
Die zag ik inderdaad langs komen op FB. Wat super goed dat ze bij jou terecht gekomen is. Daar heeft ze super geluk mee gehad!!
En fijn dat het goed gaat met de 3 anderen. Wat een zorgen dan soms he.
Amado
Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-25 19:41
Sepp, Sven en Sanne gaan nog goed! Sven komt heel langzaam aan, de andere 2 beginnen echt een beetje bij te benen nu. Hoewel ook die nog 150-200 gram te weinig wegen.
De ukkies gaan morgen naar een ander gastgezin. Als alles volgens planning was gegaan, waren ze nu oud en groot genoeg om over te gaan op paté/mousse. Dat is niet het geval en ze moeten nog steeds elke 2-3 uur eten krijgen. Mijn werk begint maandag weer dus moeten ze helaas verhuizen.
Verder wel goed nieuws: Tara en Tessa zijn inmiddels ook al geadopteerd, dus de hele familie ‘T’ heeft een huisje
Mijn eigen fosterfail Tycho gaat ook heel goed. Mijn dierenarts heeft wel een hartruisje geconstateerd, maar ze denkt dat hij er wellicht overheen groeit. Hij is verder gezond en groot voor zijn leeftijd
Wat fijn! Komt het door dat de kittens verwaarloosd zijn dat ze nog niet groot genoeg zijn en dat ze nog om de 2 a 3 uur eten moeten? En heb je een idee wanneer ze dat niet meer hoeven?
Wat een schatje is Tycho en wat fijn dat alle T'tjes nu geadopteerd zijn