Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hettieheks schreef:Een oprechte vraag hoor; wat is toch de weerstand van medicatie geven aan een ouder wordende hond met artrose?
Miepmiept schreef:Je kan altijd eerst proberen met supplementen, zelf met Flexadin wel goede ervaringen. Maar de hond is 13, dan kom je toch in een fase dat de kwaliteit van leven belangrijker is. Beter nog een goed jaar, dan twee slechte jaren met pijn.
Reggledoos schreef:Vitamine D is pas bij heel extreem hoge dosering giftig, daar kom je bij lange na niet aan.
Reggledoos schreef:Zelfs met commerciële voeding zul je dan nog niet aan de grens komen, dan zul je echt heel extreme doses moeten geven. De zogenaamde gevaarlijke waarden zijn veel te laag gesteld.
Bovendien doe ik dit niet uit de losse pols. Ik volg iemand die er op studeert en die mij en mijn hond enorm geholpen heeft.
Ik heb zelf namelijk ook artrose. Mijn hondje heb ik helaas vorig jaar in moeten laten slapengaan hij bijna 19 was. Reden was dat hij iets verkeerds had gegeten (hij was een wandelend vuilnisvat) en we kregen hem daar helaas niet meer bovenop, maar ik heb nog een filmpje van een week voor zijn overlijden waarop hij vrolijk rondhuppelt terwijl dat een aantal jaar daarvoor echt een stuk minder was.
En de hoge doses die ik zelf sinds een aantal jaar gebruik zullen de meesten ook als extreem beschouwen maar ik heb hier zo ontzettend veel baat bij!