Hond geschoren door trimsalon help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 11:20

N.a.v. dit topic had ik even gegoogled hoe het zat met die bescherming tegen warmte, maar schijnbaar is daar niet zo veel bewijs voor dat zo trimmen bij een (dubbele) vacht slecht zou zijn in die context? Schijnt van foto's te komen waarbij de -ongeschoren- hond koeler lijkt, maar dat is alleen omdat je dan de haren erboven ziet en niet de warmte (vanuit de huid) die door isolatie wordt vastgehouden. Maar echt bewijs behalve 'ik heb gehoord dat' is er (nog) niet. Anderzijds groeit het vaak niet snel goed genoeg terug voor de winter, dus zou het in het Nederlande klimaat dus niet zo snel doen. En vind het bij veel rassen ook gewoon niet mooi, persoonlijk. Als je in Florida woont en de winters zijn heel erg mild, dan kan ik me er nog wel iets bij indenken (al zou ik het zelf nooit zo maar doen).

Dat gezegd hebbende —scheren bij een dubbele vacht kan wel problemen veroorzaken in het weer bijgroeien: onregelmatig, gekke plekken etc. Voor 1x zal het niet zo snel lopen, maar wel iets om rekening mee te houden. Zag bijv. een St. Bernard die geschoren was, dat zou ik dan niet zo snel doen... Hopelijk groeit het haar van je Chihuahua weer snel weer netjes bij TS!

Heb zelf 2 aussies die ik inderdaad zelf bijhoud met een effileerschaar, toevallig ook net een cursusje voor gevolgd bij een gediplomeerde trimster. Ze krijgen wel een hygiënische knip ipv showmodel (dus wat korter / uitdunnen bij de benen + billen + buik ivm vuil dat er in blijft hangen) maar niet door te scheren en nooit té veel eraf. Eigenlijk alleen tussen de tenen, rondom het kruis (waar wat minder/dunnere haren zitten) en de achterkant van de onderbenen achter worden hier geschoren, rest is allemaal met de schaar.

Dat keesje hierboven vind ik juist heel mooi getrimd, das niet geschoren maar netjes in model geknipt, toch?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 11:59

Ik ga er even vanuit dat jullie Keesie mijn Simba bedoelen xD

Het is misschien goed geknipt en zoals het hoort maar totaal niet wat ik vermeld had. Had ik niet in de post genoemd, konden jullie niet weten maar hij moest bij geknipt worden. Hoeft echt niet in pomstyle maar gewoon netjes verzorgd en dat is het ook maar niet zoals ik wilde.

Laatste keer trimmer kreeg ik hem zo terug en dit vind ik persoonlijk mooier.

Afbeelding

Keesie gaat elke 2.5 maand braaf naar de trimmer :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 12:12

Knap is Keesie hoor!

denisesilver

Re: Hond geschoren door trimsalon help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 12:37

Ik dacht heel even bij het lezen van de titel dat het om een doodle eigenaar met een hond met gematte vacht ging. Wat slecht dat zo'n trimmer zich niet aan jouw wensen houdt. Dat zou voor mij ook de laatste keer zijn dat ik daar zou zijn geweest. Zitten er geen trimmers specifiek voor chihuahuas in je buurt? Of mensen die ze bijvoorbeeld ook fokken?