Kat met voedsel intolerantie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Kat met voedsel intolerantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-25 00:15

Begin april heb ik een hele lieve kater uit het asiel gehaald van 11 maanden oud.

Op dag 3 dat hij bij mij was kreeg hij flinke diarree. Ik dacht van de stress en wellicht verandering van voer (asielbrok gemixt met mijn brok van Power of nature) . Even een paar dagen aangekeken maar het werd helaas niet beter. Giardia test was negatief. Voor de zekerheid wel ontworming gedaan. Tijdelijk op royal Canin gastro gezet. Hij kreeg weer goede ontlasting! Voorzichtig overgestapt naar Wellness Core kip/kalkoen. Helaas, weer last van z'n darmen. Dus weer op gastro brok, dit keer van Purina. Kreeg weer goede ontlasting na 2 dagen.

Twee weken terug voorzichtig begonnen met een nieuwe brok mengen. Ik wil hem en mijn andere kat een zo goed mogelijk vleespercentage brok voeren. Ditmaal OptiLife kip. Zijn ontlasting bleef goed. Maar na 2 weken voer mengen heeft hij ineens een dikke onderlip. Bij de DA vermoeden ze een allergie voor vlooien (niet gevonden) of mogelijk een voedselallergie (maar geen huiduitslag oid) hij krijgt een prikje met prednison.

Inmiddels is de lip weer normaal na 14 dagen. Maar nu van de week voelde ik ineens een korstje onder z'n oksel. Dacht eerst nog dat hij gevochten had. Maar inmiddels voel ik meer plekjes, soort dikke plakken, op z'n pootje en vermoed ik toch voedsel intolerantie voor (vermoedelijk) kip/gevogelte?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en hoe je te werk bent gegaan met uitsluiten. Hoe snel verdwenen de klachten? Hij heeft zeker een week of 8 op de gastro gestaan en geen reactie gehad, ik las dat hier ook zo min mogelijk eiwitten in zitten. Dat kan de reden zijn.

Hij staat nu terug op de gastro voorlopig. In afwachting dan maar of z'n plekjes minder worden..

Ik wil mijn katten liever niet op deze brok laten ivm laag vleespercentage. Moet ik dan wellicht vis proberen of juist een diersoort wat hij normaal nooit eet?

Iemand tips hoe dit het beste aan te vliegen? Bedankt voor het lezen van dit lange verhaal!

robert45

Re: Kat met voedsel intolerantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 00:32

Probeer eens de wellness vis variant. Goede kwaliteit brok en daar zit niets van kip in. Wellicht geeft dit verandering in zijn vacht.

Zie je hem ook krabben of iets dergelijks?

Gebruik je een vlooienmiddel?

Komt hij ook buiten of is het een binnenkat?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-25 00:37

Ik zie hem dus niet overmatig krabben en/of likken. Hij komt ook buiten, dus het kan ook nog een allergie zijn voor een bepaald soort plant wellicht.

Ik heb hem 3 weken geleden nog ontvlooit met stronghold en kam hem wekelijks voor de zekerheid.

Bedankt voor de tip van de vis variant. Wellicht het proberen waard. :)

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 00:46

N0a schreef:
Ik zie hem dus niet overmatig krabben en/of likken. Hij komt ook buiten, dus het kan ook nog een allergie zijn voor een bepaald soort plant wellicht.

Ik heb hem 3 weken geleden nog ontvlooit met stronghold en kam hem wekelijks voor de zekerheid.

Bedankt voor de tip van de vis variant. Wellicht het proberen waard. :)

Als er vlooien zouden zijn moet je ze ook kunnen vinden.

Een reactie op planten/grassen is ook goed mogelijk.

Het lastige van een buitenkat is dat ze met een beetje pech van alles in de buurt kunnen snacken

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 01:31

Ik heb een kat waarvan ik vermoed dat die een kip allergie heeft we voeren momenteel Macs mono proteïne paard en de konijn versie. We zijn begonnen met de paard en denk dat die na een week goede ontlasting had, na een aantal maanden stabiele ontlasting hebben we konijn toegevoegd.

Ik ben laatst begonnen met af en toe een halve liquid snack met kip en heel af en toe een snoepje met kip om te kijken of hij iets kan hebben. Dat gaat tot nu toe goed. Ik hoop dat we dan op den duur weer over kunnen stappen naar een brok met meer vlees. Het is ontzettend moeilijk om een brok te vinden zonder iets van kip er in.
Maar ik ben heel tevreden met de mono proteïne brok, dit was echt nodig om zijn darmen rust te geven

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 06:02

Hier kreeg een van de katten kale oren, jeuk en binnenkant oor werd op den duur rood. Hier en daar ook slappe stinkende poep. Gezien ik er twee heb en het even duurde, dacht ik niet aan iets besmettelijks. Zo las ik dat het van voedselallergie kan komen. Dus gezocht naar voer met andere ingrediënten en ondertussen geen enkel probleem meer. Ik hield 1 voerzak aan om verschil op te merken, nou die was al duidelijk te merken hoor. :D
Tot er weer brokjes mee gejat wordt van elkaar. :')

Ze kreeg power of nature en nu riverwood Sterilised. Ik wil proberen allebei op de riverwood te zetten, in de hoop dat als ze elkaar voer opeten er geen problemen meer zijn.

Madelief7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 07:13

Die van mij krijgt jeuk en kale plekken van kip. Kalkoen gaat wel goed. Zij krijgt als brokjes proplan delicate sensitive en als natvoer animonda sensitive pute pur. Dit gaat al jaren goed.

ASF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 07:24

Bij kat met voedselallergie hier uitte zich dat in diarree en jeuk en daardoor plekken op voornamelijk het koppie. Waste en krabte zich letterlijk kapot.
Heb me toen laten vertellen dat plekken en korsten op de kop veelal komen door voedselintolerantie en plekken op het achterlijf meestal van vlooienallergie komen. Was bij mijn eerste kat, dus wel al poos geleden.
Deze kat heeft haar leven uiteindelijk royal canin hypoallergeen voer en een lage dosis (om de dag half tabletje) prednison gestaan. Bij het minste dat ik veranderde ging het weer mis, dus daar ben ik mee gestopt op een gegeven moment. Ze was al ruim 7 toen ze bij mij kwam en graatmager, grotendeels kaal en ellendig. Heeft uiteindelijk met een gezond gewicht en mooie vacht 14,5 mogen worden, destijds voor haar ras een mooie leeftijd. En ik denk dat ze die 7 jaar bij ons ook een goed leven heeft gehad.

Fokker van mijn huidige kat zweert bij rauw vlees voeren, volgens haar ook ideaal bij problemen met huid of darmen. Ik vond het wel een gedoe (op tijd bestellen, op tijd ontdooien, en het aanbieden terwijl het niet langer dan een half uur mag blijven staan) en vond het niet heel erg dat poeslief besloot het niet meer te willen eten. Maar misschien is het voor jouw kat nog een idee?

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 08:12

N0a schreef:
Begin april heb ik een hele lieve kater uit het asiel gehaald van 11 maanden oud.

Op dag 3 dat hij bij mij was kreeg hij flinke diarree. Ik dacht van de stress en wellicht verandering van voer (asielbrok gemixt met mijn brok van Power of nature) . Even een paar dagen aangekeken maar het werd helaas niet beter. Giardia test was negatief. Voor de zekerheid wel ontworming gedaan. Tijdelijk op royal Canin gastro gezet. Hij kreeg weer goede ontlasting! Voorzichtig overgestapt naar Wellness Core kip/kalkoen. Helaas, weer last van z'n darmen. Dus weer op gastro brok, dit keer van Purina. Kreeg weer goede ontlasting na 2 dagen.

Twee weken terug voorzichtig begonnen met een nieuwe brok mengen. Ik wil hem en mijn andere kat een zo goed mogelijk vleespercentage brok voeren. Ditmaal OptiLife kip. Zijn ontlasting bleef goed. Maar na 2 weken voer mengen heeft hij ineens een dikke onderlip. Bij de DA vermoeden ze een allergie voor vlooien (niet gevonden) of mogelijk een voedselallergie (maar geen huiduitslag oid) hij krijgt een prikje met prednison.

Inmiddels is de lip weer normaal na 14 dagen. Maar nu van de week voelde ik ineens een korstje onder z'n oksel. Dacht eerst nog dat hij gevochten had. Maar inmiddels voel ik meer plekjes, soort dikke plakken, op z'n pootje en vermoed ik toch voedsel intolerantie voor (vermoedelijk) kip/gevogelte?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en hoe je te werk bent gegaan met uitsluiten. Hoe snel verdwenen de klachten? Hij heeft zeker een week of 8 op de gastro gestaan en geen reactie gehad, ik las dat hier ook zo min mogelijk eiwitten in zitten. Dat kan de reden zijn.

Hij staat nu terug op de gastro voorlopig. In afwachting dan maar of z'n plekjes minder worden..

Ik wil mijn katten liever niet op deze brok laten ivm laag vleespercentage. Moet ik dan wellicht vis proberen of juist een diersoort wat hij normaal nooit eet?

Iemand tips hoe dit het beste aan te vliegen? Bedankt voor het lezen van dit lange verhaal!

Hoe lang was hij in het asiel ?
Hoe was daar zijn ontlasting?
Welk voer kreeg hij daar?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 08:49

Tja, heel eerlijk? Ik vind het heel goed van je dat je een brok met hoog vleesgehalte zoekt voor je kat.
Maar als die het daar niet goed op doet, waarom het dier (en jezelf) dan plagen als de kat het wel goed doet op de RC Gastro?

Net als bij ASF is mijn kater met 7 jaar op RC hypoallergeen gegaan. Ik wilde na een poosje ook proberen te wisselen maar hij bleef gevoelig.
Hij is recent overleden op de respectabele leeftijd van 17 jaar. Zeer oud voor een Noorse Boskat.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-25 09:24

Bedankt voor jullie reacties. Heel fijn dat jullie je ervaringen delen.

Ik zal het voer van Riverwood eens gaan bekijken. Ik zie inderdaad dat ze daar in sommige brok geen gevogelte toevoegen.

Ik vermoed dat het in kleine mate inderdaad goed gaat. Want hij heeft ook wel eens een natvoerzakje met kip of eend gehad of een snoepje. Waarschijnlijk zal nu de concentratie kip te hoog zijn in het voer.

In het asiel kreeg hij gemengde brok. Daar hadden ze verschillende smaken en soorten door elkaar gegooid. Daar heeft hij 2 maanden gezeten en z'n ontlasting was goed.

Maar inderdaad Roodvos. Ik wil nog 1 poging wagen met een andere eiwitbron en anders blijft hij inderdaad gewoon op gastro staan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 09:37

Om een voedselintolerantie uit te sluiten moet je hem ongeveer 6 weken op 1 soort voer zetten. Niks anders, geen snoepjes en stickies enzovoort.

Probeer dit eens. Bijvoorbeeld 6 weken anallergenic.

Ik heb zelf een kat met een voedselallergie gehad dus ik weet hoe slopend de zoektocht is naar geschikt voer.

Succes!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 09:51

Ik zou niet direct denken aan een voedselallergie eigenlijk. Hij komt buiten en daar zitten nu veel insecten, hij is jong dus zal nog wel eens wat ruw spelen. Dat kan ook die plekjes verklaren.
Kun je een foto maken van die plekjes? Zitten er 5 of 50 zegmaar?

Heel veel katten reageren niet goed op kip. Op 2 staat gevogelte.
Dus iets zoeken zonder kip / gevogelte zou mijn stap zijn.
Power of nature is een fantastisch brok maar niet alle katten doen het goed op zo'n hoge hoeveelheid eiwit.
Carnilove is ook een mooi brok maar ook daarvan hoor ik dat veel katten darmklachten krijgen.
Wellness core is een idd een mooi merk en je hebt de oceaan of zalm variant die je dan kan proberen.
Heeel rustig gaan mengen, beginnen met een kwartje nieuw brok.
Je kan hem ook ondersteunen met een probiotica, die van Fortiflora is fijn.

Met ontwormen, herhaal je dat dan na 14 dagen? Als ze wormen hebben moet je het herhalen. Als hij buitenkomt neemt ie misschien wel eens een muisje dus zou ik er maar gewoon van uit gaan dat hij wormen heeft.

Allergisch voor iets buiten kan natuurlijk ook maar dan zul je hem weken binnen moeten houden en is het altijd maar gissen waarvoor precies..
In iedergeval stap voor stap. Eerst voeding, dan binnen houden (of andersom) anders weet je niet wat er werkt natuurlijk. Komt hij alleen in de tuin of ook daar buiten?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 11:16

Als je een gastro of anallergic inzet, doe dit dan echt tijdelijk (max 6 weken) om tekorten te voorkomen. Tekorten kunnen ook weer hevige klachten geven.

Je kunt het wel tijdelijk inzetten om als er rust is in het systeem systematisch eiwitbronnen uit te testen (kleine beetjes toevoegen, rustig opbouwen). Reactie binnen 6 dagen? Zet dat eiwit op de zwarte lijst.
Denk ook goed aan extra vocht!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-25 11:29

Ik heb hem voor het laatst half juni ontworming gegeven, verwacht bij wormen dan ook meer kaalheid bij de buik of achterkant dan nu onder zn oksel bij z'n voorpootje.

Goed om te weten dat ik de gastro maar tijdelijk mag geven. Het is inderdaad geen kwaliteitsvoer voor een kat.
Wat ik ook nog zat te denken is misschien ringworm. Wellicht door verminderde weerstand door de prednison? Maar hij heeft niet echt haarverlies of zo'n typische schimmelplek. De huid op de aangetaste plekjes is ook wat rood en opgezet. Niet echt perfecte ronde plekken.

Hoe snel verdwenen/verminderde de klachten na het uitsluiten van het eiwit bij jullie?

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 11:29

Als een dier een allergie heeft voor kip dan reageert hij op elke voeding waar dit in verwerkt zit. (behalve de speciale allergenic varianten waarin de eiwitketen zo klein geknipt zijn, dat het lichaam deze niet meer herkent.)

Als de kat verschillende voeding met kip heeft gehad, maar de ene voeding wel en de ander niet verdraagt, is het geen allergie voor kip, maar mogelijk een allergie voor één van de andere ingrediënten.

Je moet van alle brokken dan de ingrediëntenlijst vergelijken om te zien welke brokken goed gaan, (deze ingrediënten kun je nog als oké beschouwen) en welke brokken niet goed gaan, (hier even een kruisje achter de ingrediënten zetten die niet in de brokken zitten die goed gingen en als verdacht beschouwen).

Bij een echte allergie kan een dier op elk ingrediënt reageren, hoewel het risico bij olie, vet en 'geknipte eiwitten' in allergenic voeding heel klein is. Om een allergische reactie te krijgen moet je er vaker mee in aanraking komen.
Wel kun je voor elke nieuwe eiwitbron weer een nieuwe allergie opbouwen.

Als een dier op voeding met dezelfde eiwitbron de ene keer wel en de andere keer niet goed reageert, is er waarschijnlijk geen sprake van een allergie, maar van een overgevoeligheid. Het lichaam reageert dan als er 'teveel' van iets is. Hoewel een hoog gehalte aan dierlijk eiwit de voorkeur heeft in diervoeding, reageert niet elke hond of kat hier goed op. Dan zul je dus juist voeding met een lager eiwit gehalte moeten voeren.

Bij zowel allergie als overgevoeligheid, speelt onbalans in de organen vaak een rol. Dit kun je ondersteunen door pre/probiotica bij te voeren. Darmklachten/diarree bij overstappen op nieuwe voeding wordt vaak veroorzaakt doordat de darmbacteriën zich hier weer op moeten aanpassen, zeker bij jonge dieren. Dit hoeft op zichzelf dus lang niet altijd iets met een allergie of overgevoeligheid te maken te hebben. Dit is ook de reden waarom er meestal geadviseerd wordt langzaam over te stappen op nieuwe voeding.

Bij het voeren van complete diervoeder (ook de allergenic) krijg je geen tekorten, deze voeding is speciaal op de dieren afgestemd. Het mogelijk oplopen van tekorten ligt iets genuanceerder. Medische voeding die speciaal voor bepaalde klachten is ontworpen, is echter inderdaad niet geschikt voor langdurig gebruik bij dieren met klachten door een andere oorzaak. Daarom mag je dit soort voeding maar kort proberen of alleen langdurig in overleg met de dierenarts als de oorzaak van een klacht daadwerkelijk is vastgesteld. Dit zal ook altijd op de voeding worden gemeld!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 12:07

Natuurlijk ligt dat genuanceerder :j maar dat ligt de term "complete diervoeding" ook. Want er vanuit gaan dat je dier geen tekorten oploopt bij het voeren van een complete brok is helaas ook niet terecht.
Voor katten geldt dat zelfs nog meer als voor honden.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 12:54

Leo schreef:
Natuurlijk ligt dat genuanceerder :j maar dat ligt de term "complete diervoeding" ook. Want er vanuit gaan dat je dier geen tekorten oploopt bij het voeren van een complete brok is helaas ook niet terecht.

Een tekort oplopen kan altijd, maar dat ligt dan in de basis niet aan het feit dat de voeding niet compleet zou zijn. Maar meer aan het niet voeren van de aanbevolen hoeveelheid, het voeren van voeding dit niet afgestemd is op de leeftijd /activiteit, de medische behoeften van een dier of omdat een dier de voedingstoffen wegens klachten gewoon niet opneemt. In dat geval kunnen ook bij complete/ volledige diervoeding inderdaad tekorten ontstaan.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 13:02

Krijgt hij nog wel voer met graan? Misschien kun je kijken of je beide graan en kip kan uitsluiten.
Heb er hier ook 1 gehad in het verleden met graan en kip allergie, die had ik op real nature staan. Hij heeft nooit meer last gehad.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 13:21

Ik zou eerst eens nog een keer bij het asiel informeren of die daar ook problemen had met het voer en ontlasting.
En als het daar goed ging dan zou ik dat verder voeren ipv " dure merken " met " hoog vlees percentage"

Het is wel altijd leuk bedacht en goed gemeend maar je wordt van de (dier-) voedselindustrie gewoon voor gek gehouden.

2 van mijn 4 siberen , broer en zus , hebben met grote regelmaat, korstjes en plekken.

Eerst aan vlooienallergie gedacht - maar nix geen vlooien nergens.
Dan eerst dat gifspul eruit gedaan - want in iedere druppels, pipetjes, tabletten, halsbanden zitten gewoon landbouwgif.

Het werd beter, maar kwam weer terug... dus overleg met DA : voedselallergie waarschijnlijk.

Afgestapt van Purina One ( hemel help, supermarkt voer ) en eerst gastro en anti allergeen.
Toen eliminate enz...
In 1 jaar tijd kregen mijn katjes alle 4(!) slappe ontlasting, stinken of diaree - die 2 gezonde kregen klitten van hier tit Tokio... en bij die 2 kwamen en gingen de korstjes.
Plus dat ze alle 4 niet echt met smak aten.

Na een paar honderd Euri verder en extrem veel lezen ) nu weer terug na Purina One en bingo : wordt weer gegeten, ontlasting is goed ,klitten zijn weg bij de "gezonde" en de korstjes bij de andere 2 komen en gaan.

Wat het is, weten wij (DA en ik) nog steeds niet - maar voer is het in ieder geval niet.

En ook al zou ik qua gevoel graag "kwalitatief" beter voer willen geven : ik luister naar mijn katjes en ze doen het goed ermee

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 17:14

journee schreef:
Leo schreef:

Een tekort oplopen kan altijd, maar dat ligt dan in de basis niet aan het feit dat de voeding niet compleet zou zijn. Maar meer aan het niet voeren van de aanbevolen hoeveelheid, het voeren van voeding dit niet afgestemd is op de leeftijd /activiteit, de medische behoeften van een dier of omdat een dier de voedingstoffen wegens klachten gewoon niet opneemt. In dat geval kunnen ook bij complete/ volledige diervoeding inderdaad tekorten ontstaan.

Allen correct, maar het kan ook zeker in basis aan de voeding liggen (het type verbinding waarin het nutriënt is opgenomen bijvoorbeeld. Zink is niet zink, de ene vorm is veel beter opneembaar dan de andere vorm). Daarnaast spelen productieproces, biologische beschikbaarheid, verpakken én bewaren grote rollen in hoeverre nutriënten daadwerkelijk opgenomen kunnen worden.
Helaas wordt dat nog veel te weinig (h)erkend, want voeding wordt compleet genoemd. Daarnaast is compleet ook maar zo compleet als de Europese richtlijnen hebben vastgesteld. Zo is taurine niet verplicht los toe te voegen in voeding (er zijn wel minimumeisen die behaald worden door de ingrediënten waar het van nature in zit, maar door verhitting gaat vervolgens een deel verloren) terwijl het wel heel essentieel is voor katten. Klein voorbeeldje. :)
Laatst bijgewerkt door Leo op 20-07-25 17:52, in het totaal 2 keer bewerkt

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 17:31

Leo schreef:
journee schreef:

Allen correct, maar het kan ook zeker in basis aan de voeding liggen (het type verbinding waarin het nutriënt is opgenomen bijvoorbeeld. Zink is niet zink, de ene vorm is veel beter opneembaar dan de andere vorm). Daarnaast spelen productieproces, biologische beschikbaarheid, verpakken én bewaren grote rollen in hoeverre nutriënten daadwerkelijk opgenomen kunnen worden.
Helaas wordt dat nog veel te weinig (h)erkend, want voeding wordt compleet genoemd. Daarnaast is compleet ook maar zo compleet als de Europese richtlijnen hebben vastgesteld. Zo is taurine niet verplicht in voeding, terwijl het wel heel essentieel is voor katten. Klein voorbeeldje. :)

Omdat katten niet zonder taurine kunnen, is dit voor fabrikant verplicht om toe te voegen aan de voeding als ze de term compleet of volledige diervoeding gebruiken.

https://voerwijzer.com/genoeg-taurine-in-kvv-voor-katten/#:~:text=Taurine%20is%20een%20belangrijke%20voedingsstof,is%20ook%20geen%20taurine%20toegevoegd.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-25 17:56

Boheme schreef:
Krijgt hij nog wel voer met graan? Misschien kun je kijken of je beide graan en kip kan uitsluiten.
Heb er hier ook 1 gehad in het verleden met graan en kip allergie, die had ik op real nature staan. Hij heeft nooit meer last gehad.

Al het 'normale' voer wat ik geprobeerd heb is inderdaad graanvrij.

@sasja; in het asiel had hij geen huidreacties en tevens gewoon normale ontlasting. De eerste dagen had hij dat bij mij ook. Tot ik z'n brokjes ging mengen, toen kreeg hij diarree.

Heb nog foto's geprobeerd te maken van de plekjes, maar was vrij lastig :+ hij wilde niet echt scherp stellen.

Afbeelding

Afbeelding

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 18:01

Wij hebben een kat met ook een intolerantie, zo heftig dat ze vergaat van de buikpijn als het mis gaat. We hebben specifiek gezocht naar voer met 1 eiwit bron en iets wat niet voorkomt in het normale voer. Wij geven haar nu dit:

https://www.dierapotheker.nl/vet-concep ... W-xNiAaC19

De dierenarts had eerst droogvoer als advies gegeven maar omdat daar vaak veel meer in zit als in natvoer hebben en het voorheen dus 2x fout is gegaan op droogvoer hebben we zelf hiervoor gekozen.
Tot nu toe gaat het goed en gaan we niks anders proberen omdat het gevaarlijk voor haar is.

Betreft jou kat denk ik dat je wel wat kan proberen van het Vet-Concept merk. Hopelijk vind je snel iets waar je kat wel tegen kan!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 18:51

Ik heb een haartest laten doen ik wist gelijk waar hij wel en niet tegen kon. Er kwam een heel boekwerk uit.