Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 21:59

Wat een leuk topic. Heb ook hamsters gehad. Met een mooi groot terranium.
Nu al een hele tijd niet meer, maar blijf ze wel leuk vinden. Zeker nu het qua welzijn beter wordt vind ik het leuk om te zien wat er voor mooie verblijven er gemaakt worden.

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 08:14

Ik moet jullie helaas laten weten dat ik Issey een paar dagen geleden heb laten inslapen. Haar kwaliteit van leven is teveel achteruit gegaan. Ze werd ook steeds dunner, en ze kon niet genoeg eten om de calorieën bij te eten die ze verbrand door het trillen.

Ook ben ik tijdens de controle voor het inslapen erachter gekomen dat Issey een vervormde borstkast heeft, die van haar is in de vorm van een mens, terwijl je meer een borstkast in de vorm van die van een hond wilt zien.

Ze is uiteindelijk door een teveel aan narcosemiddel op mijn hand dood gegaan. Ze trilt niet meer, ze heeft rust.
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 11:17

Aguttie, sterkte met het verlies. Ze heeft het fantastisch gehad bij jou.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 11:28

Ach veel sterkte! Zo klein dat ze zijn, ze kunnen een grote leegte achterlaten

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 14:02

Ik heb me er de eerste dagen ook wel raar om gevoeld, dat ik de keuze heb gehad om haar in te laten slapen. Maar het is uiteindelijk wel de juiste keuze geweest, hoe raar het ook voelt.

Ik heb mijn best gedaan om de laatste paar maanden van haar leven zo comfortabel mogelijk te maken.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 00:04

Jakkes vandaag achter gekomen dat mijn beide hamsters korstjes hebben rond de kop en krabben, dus bloedmijt is zeer waarschijnlijk. Heb ze al gedruppeld met anti parasiet en morgen dan de omgeving spray halen en hok verschonen. Het is een beste klus Lees ik overal om weer van deze plaag af te komen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-25 07:12

Veel sterkte CaptainJS!

Dat is het zeker Sabri, vergis je niet. De anti parasiet doet ook niet heel veel, maar goed ter ondersteuning.

HamsterScaping.info is helaas uit de lucht net als mijn webshop (ik heb nog wel veel nieuwe spullen voor hele kleine prijsjes, dus als je wilt..). De kosten voor de info website werden teveel voor iets wat eigenlijk geen nieuwe aandacht meer trekt. Immers waren de dwerghamsters het hoofddoel. Nu heb ik eventueel een tussenoplossing dus wellicht komt hij terug online :)

Ik heb zelf nog 4 rusjes waarvan 3 eigen fok, voor 1 juli.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 22:46

Nou inderdaad een echte plaag. Heb echt alles ongeveer gedaan wat kon en nog komen die krengen nu net weer terug! Heb net een topic mbt bloedluis geopend in de hoop op ervaringen deze krengen uit te roeien

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-25 06:50

Je had het ook hier gewoon mogen vragen natuurlijk. Ik kreeg niet het idee dat je verder hulp nodig had, dat je nog bezig was met bepaalde dingen. Voor een advies moet ik ook echt achter mn laptop zitten. Ik ben helaas ervaringsdeskundige van het eerste uur, maar uiteindelijk er wel vanaf gekomen. Maar makkelijk is een ander woord.