Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Century schreef:Oei, wat een verhaal! Je bent dus allergisch begrijp ik? Ik geloof dat Nickeltje ook allergisch was, of haar vriend, dat weet ik niet precies meer.
Ik heb net de HK van mijn grote volk gehaald; de vier ramen die al verzegeld waren kon ik eraf halen, maar de rest was niet klaar of verzegeld. Ik denk te weinig dracht nog de laatste maand. Dus die ramen krijgen ze terug. Ik houd het voor de zomerhoning dan op deze 4 + 6 eerdere. In de lente dus 14 ramen, in de zomer 10. Best prima!
Nickeltje schreef:Mijn vriend heeft ook minder dan een muggenbult aan reactie.
Bij mij wordt de plek rondom de steek wordt overdreven gezwollen, rood en erg pijnlijk. En dat blijft zeker een week met daarbij hoge koorts. Ik pak prednison, maar ik probeer steken te voorkomen
Century schreef:Bij mij wel erge zwelling en jeuk. Pijn alleen eerste kwartier.
Ik heb er geen koorts bij. Ik ben niet allergisch, maar mijn lijf reageert net wat erger op gif dan zou moeten (ook bij andere insecten).
Ik probeer het ook te voorkomen, altijd helemaal inpakken.
Sassy4barrel schreef:Century schreef:Oei, wat een verhaal! Je bent dus allergisch begrijp ik? Ik geloof dat Nickeltje ook allergisch was, of haar vriend, dat weet ik niet precies meer.
Ik heb net de HK van mijn grote volk gehaald; de vier ramen die al verzegeld waren kon ik eraf halen, maar de rest was niet klaar of verzegeld. Ik denk te weinig dracht nog de laatste maand. Dus die ramen krijgen ze terug. Ik houd het voor de zomerhoning dan op deze 4 + 6 eerdere. In de lente dus 14 ramen, in de zomer 10. Best prima!
Dat is toch heel netjes ! Hoeveel kg honing heb je dan ongeveer?
Sassy4barrel schreef:Century schreef:Bij mij wel erge zwelling en jeuk. Pijn alleen eerste kwartier.
Ik heb er geen koorts bij. Ik ben niet allergisch, maar mijn lijf reageert net wat erger op gif dan zou moeten (ook bij andere insecten).
Ik probeer het ook te voorkomen, altijd helemaal inpakken.
gebruik je een normaal imker pak of een speciale?