Hond gebeten door teek drager van anaplasmose en babesiose

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fokker321

Re: Hond gebeten door teek drager van anaplasmose en babesiose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 15:17

Wat fijn! Hopelijk komende week ook goed nieuws!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-25 22:18

Dankje! Ik hoop het ook !!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 06:51

Mijn corgi reu heeft ooit van een teek, lyme, TBE en erlichia opgelopen. Is 1,5 jaar heel ziek geweest meerdere kuren etc maar, kwam erdoorheen! Dus ik snap je wel.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 13:28

Tooske schreef:
Mijn corgi reu heeft ooit van een teek, lyme, TBE en erlichia opgelopen. Is 1,5 jaar heel ziek geweest meerdere kuren etc maar, kwam erdoorheen! Dus ik snap je wel.

Jeetje wat waren zijn klachten? Hoe verliep die 1,5 jaar? Wel fijn dat je een dierenarts had die er wel voor ging en er kennis over had, ze moeten er ook maar net op testen.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 20:17

Hannanas schreef:
Tooske schreef:

Jeetje wat waren zijn klachten? Hoe verliep die 1,5 jaar? Wel fijn dat je een dierenarts had die er wel voor ging en er kennis over had, ze moeten er ook maar net op testen.

Nou ja ik ben dus met hem bij anicura in Drechtsteden geweest toen in Dordrecht en we kwamen er maar niet achter wat hij had. Ik heb 3x aangegeven is het geen Lyme etc nee dat kan niet bij honden...
Ben het uiteindelijk hoger op gaan zoeken bij een dierenarts die eerder een geval van TBE bij een hond had meegemaakt die het niet overleeft had.
Mijn hond was de 2de in Nederland met TBE. De dierenarts in Dordrecht heb ik later een mail gestuurd en die gelooft nog steeds dat het niet kan. Weet haar naam nog precies. Dus helaas kennen vele dierenartsen het niet.
De corgi is ondertussen al even dood hoor maar, niet aan de tekenziektes.

Hij had af en aan koorts, jankte vreselijk van de pijn. Pijnlijk met lopen. Heeft in 1,5jaar 3x een flinke kuur doxicycline gehad en zo nodig pijnstilling. De eerste tijd wel elke dag pijnstilling. Regelmatig bloedonderzoek. Hij had betere en slechtere dagen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-25 20:51

Ocharm toch!

Mijn hond heeft ook een flinke kuur doxycycline achter de rug, tegen de anaplasmose. En dan ook 2 injecties imidocarb mbt babesiose.

Ik heb trouwens net het resultaat van de PCR-test binnen en die was voor beide infecties negatief. Haar bloedonderzoek was overwegend goed, al waren er ook wel wat “rode cijfertjes”, allicht te verklaren door de medicatie. Dat wordt oogevolgd.

Trouwens was mijn DA ook erg verbaasd dat babesiose uit het tekenonderzoek kwam hoor.