Seresto werkt niet !? Help !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 04:29

Lukasje schreef:
Ik ben momenteel in Zweden. Ik heb thuis, in Belgie, meer last van teken dan hier, dus valt het voor jou mss ook nog wel mee.

Oh dat vind ik een fantastische geruststelling! _/-\o_ Waar in Zweden zit je?

Lukasje

Re: Seresto werkt niet !? Help !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-25 21:44

In het zuiden hoor. We trekken wat rond maar zijn niet verder geweest dan de bovenkant van de grote meren (Vänern, Vättern).

(We hebben overnacht in Denemarken en daar waren wel best wat teken op de overnachtingsplek.)

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 16:16

Pippa13 schreef:
Het is inderdaad per hond zo verschillend. Wij wonen in het bos en onze hond is ook echt een teken magneet. Vanaf pup gebruiken we al seresto en scalibor banden. Ondanks de banden heeft hij nog steeds af en toe een teek, maar dat is beter te overzien dan 10 volgezogen teken er per dag af plukken.
We gaan elk jaar naar Noorwegen op vakantie met de hond. In Noord Noorwegen (boven de poolcirkel) bestaan teken niet eens, Joepie! Komt door de strenge winters. Maar we reizen ook door Zweden en Zuid Noorwegen en ondanks de hoge tegendruk daar gelukkig nooit problemen gehad.
Tegen knutjes, vliegen en muggen gebruik ik de spray van Keetjes. Erg fijn!

Oké ik kom hier op terug. Vanaf +/- half februari heeft onze hond weer een Seresto band om. En af en aan eens een dode kleine teek die ik bij z'n kop weg moest halen. Dat waren we gewend. Maar afgelopen weekend vond ik een volgezogen teek in zijn mand. En in de avond nog een teek op het kleed onder de tafel. Toen kreeg ik de kriebels en heb het hele huis stof gezogen en toen vond ik er nog 1 onder de bank en 1 in de bijkeuken. %) Ik heb ook de hond helemaal nagekeken en geborsteld. Hij heeft een lichtgekleurde draadhaarvacht, en bijna geen haar op z'n buik, dus teken zijn altijd goed te zien. En net springt hij van de bank en valt er weer een knoeperd van een volgezogen teek van hem af, onder zijn poot vandaan... Ze zitten dus tussen zijn voet kussentjes verstopt!!!! :r echt brrrrr.
Het verhaal van Jip van Bokker Cupcakes zit nog vers in ons geheugen, dus mijn vriend en ik zijn lichtelijk panisch. Meteen een scalibor band besteld en die komt morgen binnen.

En wat betreft de tekendruk in Scandinavië. In Zweden en Noorwegen vind ik die laag in vergelijking met hier thuis :Y) . We wonen op de Utrechtse Heuvelrug in het bos, lopen dagelijks door het bos, struiken, hoge gras en bosbessen. En ik moet elke dag kriebelende teken van mezelf af vegen. Terwijl ik dat in Scandinavië bijna nooit heb gehad. Wel moet je goed opletten bij een bepaald soort grotere knutjes. Daar hadden we op de Lofoten last van, die gingen in zijn liezen zitten en zogen zich vol met bloed. Dus een goede (natuurlijke) vliegen spray voor honden is aan te raden! :j

Foto even in spoiler, dit was na de beten van de knutten. In zijn liezen en op zijn penis.
Spoiler:
Afbeelding

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 20:02

De scaliborband gaat niet beter werken tegen teken. Het is vrijwel dezelfde werkzame stof namelijk.

Als ze tussen zijn voetzolen zitten gaat dit ook niet helpen. Daar komt te weinig werkzame stof.

Ik zou dan voor ADTAB gaan. Dit werkt fantastisch

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 20:35

@Lucasje, perfect juist! Wij verblijven ook in het zuiden in de buurt van Kristianstad. Wel in een huisje in het midden van de natuur dus ik verwacht toch wat teken.

@Pippa bedankt voor de tip! Heb je nog een aanrader qua vliegenspray? Ik zet hem zeker op mijn to do lijstje.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-25 20:37

De meesten die voor een Seresto of Scalibor kiezen, willen vermijden dat teken bijten en bloed gaan zuigen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-25 20:39

Flux schreef:
@Lucasje, perfect juist! Wij verblijven ook in het zuiden in de buurt van Kristianstad. Wel in een huisje in het midden van de natuur dus ik verwacht toch wat teken.

@Pippa bedankt voor de tip! Heb je nog een aanrader qua vliegenspray? Ik zet hem zeker op mijn to do lijstje.

Ha, wij zitten nu net onder Kristianstad !
Ik heb ook gehoord dat die knutten hier in het zuiden veel minder voorkomen dan bv aan de meren.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 20:48

Lukasje schreef:
De meesten die voor een Seresto of Scalibor kiezen, willen vermijden dat teken bijten en bloed gaan zuigen.

Advantix?
Wordt door het huidvet verspreid en hoeven ze niet eerst te bijten.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-25 20:50

Myfairytale schreef:
Lukasje schreef:

Advantix?

Ik reageerde eigenlijk op Robert45 …. maar ik had niet gequote, dus dat was niet duidelijk.

Advantix, ja, maar afgeraden indien je hond nauw contact met katten heeft.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 22:06

Lukasje schreef:
Myfairytale schreef:

Advantix?

Ik reageerde eigenlijk op Robert45 …. maar ik had niet gequote, dus dat was niet duidelijk.

Advantix, ja, maar afgeraden indien je hond nauw contact met katten heeft.

Dat begreep ik, maar wilde het als mogelijke optie geven.
Maar het is giftig voor katten inderdaad, als ze samen leven is dat geen optie.

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 07:25

Ik geeft mijn hond liever geen pil vanwege zijn gevoelige darmen. Advantix gaat helaas ook niet omdat hij regelmatig bij mijn schoonouders is en die hebben een kat.
Scalibor heeft niet dezelfde werkende stof als Seresto, dus ik wacht de werking even af.

Ik baal een beetje, want het is 4,5 jaar goed gegaan met seresto en scalibor. Echt zo naar dat het nu niet meer goed gaat met Seresto, maar waarom? Wie het weet mag het zeggen!

@Flux, wij hebben goede ervaringen met de natuurlijke spray van Keetjes. Is officieel tegen vlooien en teken, maar we merken dat hij ook goed helpt tegen muggen en vliegen. Ruikt ook niet chemisch ofzo. Linkje: https://www.keetjes.nl/products/natuurl ... oien-spray

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 08:54

Dank voor de tip Pippa! Meteen besteld.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 10:06

Heel veel vlooien en tekenmiddelen werken slecht laatste jaren .
Heb vorig jaar echt rigoureus naar een erg duur middel moeten grijpen . Om van de vlooien af te komen , andere jaren de katten een pipet en de honden het hele seizoen een bandje en geen vlooien te vinden.
Laatste jaar was een ramp .

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 10:54

Mijn honden hebben vorig jaar door omstandigheden een Bravecto injectie gehad. Deze moet een jaar werken, en ik moet zeggen, tot nu toe nog niks, geen teek, geen vlo. Ze hebben de injectie in ik meen augustus gehad, dus we naderen het einde van het jaar, ben stiekem wel benieuwd hoe lang het blijft werken.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-25 21:31

Mag ik even vragen naar de omstandigheden? De injectie is nog vrij nieuw. Ik ben oprecht benieuwd waarom je voor de injectie gekozen hebt. Het schrikt velen (nog) af.

Wacht je dan ook af tot je opnieuw een teek vindt, of is het advies sowieso na een jaar terug een injectie?

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 11:51

Ik had een oude kat die vlooien mee bleef nemen (ondanks behandelen) en een hond met een absurd zware vlooienallergie... (zij heeft bijna haar poot afgeknaagd als reactie op de vlooien)
Nadat we alle andere alternatieven geprobeerd hadden, behoorlijk wat euro's lichter waren en de situatie dus nog steeds niet onder controle was heb ik toen voor de injectie gekozen. Die werkt dus wel fantastisch tot nu toe. In mijn geval, ik kom liever pas in actie als ik daadwerkelijk overlast heb van 'ongedierte', dus nu wacht ik af totdat er weer wat 'gebeurt'. De poes is helaas een maand na de behandeling overleden (ouderdom, en hij had geen bravecto gehad overigens, wel een bandje van serresto dat op dat moment goed leek te helpen) dus niet zo'n gierende besmettingshaard meer in huis.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-25 22:12

Oef, ook heftig !