Lukasje schreef:Ik ben momenteel in Zweden. Ik heb thuis, in Belgie, meer last van teken dan hier, dus valt het voor jou mss ook nog wel mee.
Oh dat vind ik een fantastische geruststelling!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pippa13 schreef:Het is inderdaad per hond zo verschillend. Wij wonen in het bos en onze hond is ook echt een teken magneet. Vanaf pup gebruiken we al seresto en scalibor banden. Ondanks de banden heeft hij nog steeds af en toe een teek, maar dat is beter te overzien dan 10 volgezogen teken er per dag af plukken.
We gaan elk jaar naar Noorwegen op vakantie met de hond. In Noord Noorwegen (boven de poolcirkel) bestaan teken niet eens, Joepie! Komt door de strenge winters. Maar we reizen ook door Zweden en Zuid Noorwegen en ondanks de hoge tegendruk daar gelukkig nooit problemen gehad.
Tegen knutjes, vliegen en muggen gebruik ik de spray van Keetjes. Erg fijn!
Flux schreef:@Lucasje, perfect juist! Wij verblijven ook in het zuiden in de buurt van Kristianstad. Wel in een huisje in het midden van de natuur dus ik verwacht toch wat teken.
@Pippa bedankt voor de tip! Heb je nog een aanrader qua vliegenspray? Ik zet hem zeker op mijn to do lijstje.
Myfairytale schreef:Lukasje schreef:De meesten die voor een Seresto of Scalibor kiezen, willen vermijden dat teken bijten en bloed gaan zuigen.
Advantix?
Wordt door het huidvet verspreid en hoeven ze niet eerst te bijten.
Lukasje schreef:Myfairytale schreef:
Advantix?
Wordt door het huidvet verspreid en hoeven ze niet eerst te bijten.
Ik reageerde eigenlijk op Robert45 …. maar ik had niet gequote, dus dat was niet duidelijk.
Advantix, ja, maar afgeraden indien je hond nauw contact met katten heeft.