Onze hond ( galgo espagnol) kent helaas nogal wat trauma’s. Hiervoor enkele weken geleden begonnen met zylkene, na een jaar is ze al onwijs veel vooruitgegaan maar ik wilde haar toch nog wat extra ondersteuning bieden.
De zylkene leek al wat aan te slaan maar helaas… ze krijgt er forse diarree van. Ze kreeg de capsule leeggestrooid door haar ontbijt ( vlees en wat brokjes), en dat resulteerde in al vlot wat slappere ontlasting tussen de middag tot vorige week echt forse diarree ( en ook nog op de avond, in de auto…). Gelijk gestopt en diarree direct weg.
Herkennen mensen dit? Online vind ik er eigenlijk bij honden niets over terug wel bij katten. Zou t bijvoorbeeld de moeite zijn de capsule in z’n geheel te geven na t eten ofzo, of maakt dat waarschijnlijk geen verschil..? Ze krijgt de 450 mg en weegt ongeveer 24 kilo
Dat zou kunnen dan moet ik een deel van de capsule leegschudden. Alleen de diarree begon juist net wat slappe ontlasting ( na enkele dagen zylkene) tot dus afgelopen week diarree ( na bijna 3 weken zylkene)
Het kan ook heel toevallig slechte timing met de hitte zijn, nu heb jij een hond waar ik van zou verwachten dat de hitte haar niet deert, maar het zou kunnen dat ze toch slecht gaat op de plotselinge hitte van de laatste tijd.
Nee, want er is nu sinds we gestopt zijn niks meer aan de hand. We zijn geloof ik dinsdag of woensdag gestopt en de diarree was direct weg. Perfecte ontlasting daarna
Ah ok, ja dan lijkt het wel duidelijk inderdaad. Vervelend! Ik heb geen tips voor oplossingen, alleen symptoombestrijding zoals physillium erbij geven. Sterkte!
Tsja als Zylkene niet passend is dan wellicht een ander middel proberen? Je kunt via de DA ook denken aan Clomicalm bijvoorbeeld of als je echt bij de supplementen proberen dan zijn daar ook nog wel alternatieven te vinden zoals puur calm of nervo, bachbloesem of adaptil producten of biofood relax pillen en CBD olie
Sommige dieren reageren op bepaalde stoffen dus op zich is het niet heel vreemd. Er zijn gelukkig alternatieven beschikbaar. Ik heb een Hollandse Herder die van bepaalde producten ook dunne ontlasting krijgt. Zoals olie en vetten maar ook van algen voor z'n tandplak. En CBD olie viel hier heel erg slecht. Als ik dat ontwijk gaat het goed.
Adaptil doet niks, clomicalm vind ik te heftig en ook niet passend. Heb vorig jaar ook nog wel eea andere supplementen geprobeerd maar niets gaf resultaat. Natuurlijk kan ik verder kijken. Had gehoopt dat iemand dit misschien herkende.
Nja wel dus dat sommige supplementen diaree geven of dus gewoon verkeerd vallen. Daar kun je verder niets mee behalve stoppen en ander middel geven. Gaf de zylkene wel effect afgezien van de diaree? De capsule in geheel geven maakt geen verschil. Die valt in de maag uit elkaar en veranderd dus niet het effect van de werkende stoffen of de opname. de capsule is er vooral om te kunnen geven aan honden die hun eten laten staan ongeacht de reden daarvoor.
Hond van mijn zus kan ook zo'n reactie hebben. In ieder geval op de capsules, volgens mij met de chews niet. Ze gebruikt de spray van pet remedy en daar reageert ie erg goed op.
kinel
Geplaatst: 28-06-25 10:17
Muze schreef:
Gedaan. Geen reactie. Toch gek dat ik het nergens kan terugvinden. Onze hond zal toch niet de enige zijn..
Anders maar kijken naar wat anders
Stuur me eens een pb. Misschien kan ik na het weekend wat voor je betekenen.