Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
haha1995 schreef:Het is flauwekul om te zeggen dat er niet aan verdient word.Net als het in de prijs verrekenen van de moeder poes.Je koopt die poes toch voor je eigen plezier? Toch niet enkel als voortplantingsorgaan?
Ik heb zelf ook een nest gehad raskatten gehad en ben goed bekend met het raskatten wereldje en alle testen,wijn hebben zelfs bloedroep bepaling laten doen. Maar van een mooi nestje hou je centen over.Ik weet zeker als het niet zo was dat de helft niet fokte. Ik ben zelf gestopt ,omdat ik me erg verantwoordelijk tegen over de gefokte kittens voelde . Ik heb raskatten evenals HTK katten, waar ik net zo gek op ben ,alleen vind ik de raskatten die wij hebben ,wat rustiger in gedrag..
haha1995 schreef:Het is flauwekul om te zeggen dat er niet aan verdient word.Net als het in de prijs verrekenen van de moeder poes.Je koopt die poes toch voor je eigen plezier? Toch niet enkel als voortplantingsorgaan?
Ik heb zelf ook een nest gehad raskatten gehad en ben goed bekend met het raskatten wereldje en alle testen,wijn hebben zelfs bloedroep bepaling laten doen. Maar van een mooi nestje hou je centen over.Ik weet zeker als het niet zo was dat de helft niet fokte. Ik ben zelf gestopt ,omdat ik me erg verantwoordelijk tegen over de gefokte kittens voelde . Ik heb raskatten evenals HTK katten, waar ik net zo gek op ben ,alleen vind ik de raskatten die wij hebben ,wat rustiger in gedrag..
tamary schreef:Is problemen met de nesten iets typisch raskat of gebeurt dit ook met de htk katten?
tamary schreef:Is problemen met de nesten iets typisch raskat of gebeurt dit ook met de htk katten?
Rennie89 schreef:Xoranlover; dankjewel voor de tip! Ook iets om evt mee te nemen!
Ik zou trouwens ook best wel eens een show met Nala willen doen, gewoon puur voor de ervaring. Is ook goed voor haar om in nieuwe omgevingen te zijn. Ik heb haar wel eens meegenomen naar een evenement bij de vogelkelder, gewoon puur om te kijken hoe ze het ervaarde met alle drukte en prikkels, ze ging er goed mee om. Ook de honden vond ze ok. Wel vond ze het spannend maar ze heeft geen kik gegeven en keek haar ogen uit. Ze is gewend aan een tuigje en de auto, ik wil haar binnenkort ook meenemen naar de Veluwe voor een dagje.
Ik heb mijn dierenarts overigens gesproken maar zij doen niet aan krolsheid onderdrukkers, dus dat maakt alles wel weer een stuk lastiger.
Little_Gift schreef:Je kunt ook één dierenarts kiezen voor de krolsheidbehandeling en deze dierenarts als vaste dierenarts houden voor al de rest en voor noodgevallen toch?
Foaly schreef:Welke DA zit je nu? Hier vlakbij zit Breuk, Eppens & van Doorne, die zitten aan een (voor Haagse begrippen) grote parkeerplaats. Nemen idd geen nieuwe klanten aan, maar je kunt het proberen als het alleen om de krolsheid gaat.
janderegelaa schreef:Rennie89 schreef:@Yom, ik mag met haar fokken als ik haar de bijdrage betaal voor het fokrecht (heb ik hierboven ook vermeld) , dit zal ik dus ook eerst doen voor ik er mee zou fokken. Fokster is van Hongarije en communicatie gaat stroef door taalbarrière maar dit is allemaal besproken toen ik haar ophaalde. Daarbij komt ze uit goede showlijnen (fokster showt ook met de katten).
De kater die ik potentieel op het oog heb is zoals ik al eerder benoemde van een cattery die normaliter dus nooit buitendekkingen doet, ik ken haar omdat ik een jaar geleden ben langs geweest voor een kitten. Ik kan uiteraard pas daar terecht na alle testen etc maar wij zouden eerst nog überhaupt moeten kijken of ze een goede match zijn qua stamboom.
Qua verbeterpunten is het nog lastig te zeggen omdat ze momenteel echt nog een slungel is qua bouw omdat ze nog veel moet groeien, nog erg slank, wel mooi lang lichaam en lange staart, hoge poten. Kin zou iets zwaarder mogen aan de voorzijde maar verder is ze naar mijn mening (en van andere liefhebbers) eigenlijk helemaal top. Het is geen zwaar extreem Europees type maar zit er mooi tussenin. Qua karakter hetzelfde verhaal, nog erg jong, speels, druk en nieuwsgierig, typisch nog kitten gedrag.
Voor het beeld, haar zijprofiel ;
[ Afbeelding ]
Voor de andere die zeggen dat er genoeg katten zijn of iets in die strekking, daar is dit topic niet voor. Áls ik zou fokken, doe ik dat met de bedoeling het ras te verbeteren met alle noodzakelijke testen, iets wat niet gebeurd met de htk katten.
Betekent niet dat ze minder zijn, absoluut niet, maar als je liefhebber bent van een ras dan ga je voor dát ras en dan wel bij een cattery die alles doet om de gezondheid te kunnen garanderen voor zover mogelijk. Vind dat zo’n eindeloze en vooral zinloze discussie, zeker omdat het hier om stamboom fokken gaat waar strenge eisen aan zitten.
Ik snap die hele logica van cattery's en niet mogen fokken met hun katten niet zo. Ja, ik snap het wel maar het is gewoon raar.
Rennie89 schreef:@Yom, ik mag met haar fokken als ik haar de bijdrage betaal voor het fokrecht (heb ik hierboven ook vermeld) , dit zal ik dus ook eerst doen voor ik er mee zou fokken. Fokster is van Hongarije en communicatie gaat stroef door taalbarrière maar dit is allemaal besproken toen ik haar ophaalde. Daarbij komt ze uit goede showlijnen (fokster showt ook met de katten).
De kater die ik potentieel op het oog heb is zoals ik al eerder benoemde van een cattery die normaliter dus nooit buitendekkingen doet, ik ken haar omdat ik een jaar geleden ben langs geweest voor een kitten. Ik kan uiteraard pas daar terecht na alle testen etc maar wij zouden eerst nog überhaupt moeten kijken of ze een goede match zijn qua stamboom.
Qua verbeterpunten is het nog lastig te zeggen omdat ze momenteel echt nog een slungel is qua bouw omdat ze nog veel moet groeien, nog erg slank, wel mooi lang lichaam en lange staart, hoge poten. Kin zou iets zwaarder mogen aan de voorzijde maar verder is ze naar mijn mening (en van andere liefhebbers) eigenlijk helemaal top. Het is geen zwaar extreem Europees type maar zit er mooi tussenin. Qua karakter hetzelfde verhaal, nog erg jong, speels, druk en nieuwsgierig, typisch nog kitten gedrag.
Voor het beeld, haar zijprofiel ;
[ Afbeelding ]
Voor de andere die zeggen dat er genoeg katten zijn of iets in die strekking, daar is dit topic niet voor. Áls ik zou fokken, doe ik dat met de bedoeling het ras te verbeteren met alle noodzakelijke testen, iets wat niet gebeurd met de htk katten.
Betekent niet dat ze minder zijn, absoluut niet, maar als je liefhebber bent van een ras dan ga je voor dát ras en dan wel bij een cattery die alles doet om de gezondheid te kunnen garanderen voor zover mogelijk. Vind dat zo’n eindeloze en vooral zinloze discussie, zeker omdat het hier om stamboom fokken gaat waar strenge eisen aan zitten.
girlyggirl schreef:janderegelaa schreef:Ik snap die hele logica van cattery's en niet mogen fokken met hun katten niet zo. Ja, ik snap het wel maar het is gewoon raar.
Nee jij hebt gewoon liever dat elke " jan l*l" maar kan aanklooien euhh fokken met een poes of kater