Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 15:07

Volgens mij krijg je niet standaard dan een CAC, de jury kan je alsnog niet goed genoeg vinden.

Vorig jaar deden er meer mee, ook teven en pups maar hier dus alleen wij. Vorig jaar heeft de fokster hem geshowd en dit was voor mij een oefenrondje en eerste keer zelf voorbrengen. Dus als het kan, ook al zijn we de enige, wil ik wel gaan. Vind het dan alsnog spannend :+

Daarnaast moet ik zeggen dat ik het inschrijfgeld behoorlijk vindt. Dat was/is even wennen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-25 18:30

StalMelyn schreef:
Volgens mij krijg je niet standaard dan een CAC, de jury kan je alsnog niet goed genoeg vinden.

Vorig jaar deden er meer mee, ook teven en pups maar hier dus alleen wij. Vorig jaar heeft de fokster hem geshowd en dit was voor mij een oefenrondje en eerste keer zelf voorbrengen. Dus als het kan, ook al zijn we de enige, wil ik wel gaan. Vind het dan alsnog spannend :+

Daarnaast moet ik zeggen dat ik het inschrijfgeld behoorlijk vindt. Dat was/is even wennen.

Als je 1U haalt, word je automatisch beste reu/teef als er maar 1 mee doet. Dus dat geeft je dan een CAC. :)
Maar dan moet je wel een U halen

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 18:44

kiwiwitje schreef:
StalMelyn schreef:

Als je 1U haalt, word je automatisch beste reu/teef als er maar 1 mee doet. Dus dat geeft je dan een CAC. :)
Maar dan moet je wel een U halen

Nope, keurmeesters mogen dan ook nog besluiten geen cac of cacib uit te delen :j

Tis me een paar keer gebeurd omdat ze mevrouw bloed mooi vonden, maar ze moest minimaal 1 seconde met 4 poten op de grond staan Ipv als een vliegertje boven ons te zweven

Edit: maar zo ken ik ook iemand die heeft eens een 2e plaats zg gekregen…. En stond alleen in de ring

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 19:17

Bedankt voor alle lieve reacties! <3 de Naam Jottum heeft mijn zoontje bedacht haha hij kijkt op NPO3 altijd een Serie over een Labradoodle en die heet Jottum en kreeg die naam niet meer uit zijn hoofd _/-\o_

Kaplaars: het is uiteindelijk toch op Advies van de hulphondstiching een Goldendoodle geworden van een ontzettend fijne Fokker <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 20:04

XxMariellexX schreef:
Bedankt voor alle lieve reacties! <3 de Naam Jottum heeft mijn zoontje bedacht haha hij kijkt op NPO3 altijd een Serie over een Labradoodle en die heet Jottum en kreeg die naam niet meer uit zijn hoofd _/-\o_

Kaplaars: het is uiteindelijk toch op Advies van de hulphondstiching een Goldendoodle geworden van een ontzettend fijne Fokker <3

Wat een ontzettend jammer advies... Ik kan me geen enkele reden voorstellen waarom deze kruising meer geschikt zou zijn dan een ras koningspoedel. -O-

StonedRomy

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 20:13

Ik wel. Koningspoedels zijn er echt maar weinig die de hulphond kant op fokken. De doodle kruisingen zitten er een aantal van bij die gericht voor dat doel fokken uit ‘ bewezen ‘ lijnen. Is het mijn keuze? Absoluut niet. Maar voor hulphonden kan ik het nog ergens begrijpen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-25 23:07

StonedRomy schreef:
Nope, keurmeesters mogen dan ook nog besluiten geen cac of cacib uit te delen :j

Tis me een paar keer gebeurd omdat ze mevrouw bloed mooi vonden, maar ze moest minimaal 1 seconde met 4 poten op de grond staan Ipv als een vliegertje boven ons te zweven

Edit: maar zo ken ik ook iemand die heeft eens een 2e plaats zg gekregen…. En stond alleen in de ring

Dat is dus, beide, niet toegestaan.
Een CACIB is niet verplicht. Een CAC wel. :)

Afbeelding

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 23:23

In Nederland is het niet toegestaan om het CAC in te houden als de km de hond een 1U heeft gegeven. In het buitenland is dit vaak wel mogelijk. Het IB mag ook in NL wel ingehouden worden.

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 06:01

Ooh neee het is niet dat de hulphondstichting een koningspoedel niet geschikt vond! Alleen mijn gesprekken met fokkers van de koningspoedel liepen vaak op niks uit of het duurde nog erg lang voor er een nestje geboren zou worden toen zij mijn trainster dat ze contact heeft met een geweldige Goldendoodle fokker waar al heel veel pups hulphond van zijn geworden en zo zijn we bij de Goldendoodle uitgekomen. Had het verkeerd verwoord

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 11:50

Iedereen die zei dat alleen in de showgroep een gelopen race was, er wordt gewoon gekeurd.

Gister al nukkig want Bonne 2 weken geleden naar de trimmer voor zijn snoetje en gister voor oren, bovenhoofd, nek, rug en staart. Had foto's gestuurd en gezegd wat wel en niet getrimd moest worden maar hij komt veel te kaal terug :( wilde eerst niet meer gaan maar ik zelf moet ook oefenen en daar was dit voor.

In mijn ogen doet doet die eertse indruk ook wat en nu kwam er niet een typisch Norfolk de ring in wandelen. Alles ging top verder, alleen met driehoekje lopen loop je richting publiek die op de banken zit en Bonne werd te enthousiast helaas en hing in de riem en gangwerk was daarmee dus niet goed. Met het rondje lopen kon ik er mooi tussen blijven.
Eindresultaat een 'zeer goed' met nog wat opmerkingen die ik toch niet kan veranderen. Zo waren zijn ogen te rond en hij wilde meer ovaal zien. Bonne zijn staart viel teveel over de rug maar dat zie je vaker met ongecoupeerde staarten zei hij.

Al met al echt heel tevreden. Mijn eerste keer helemaal alleen en zelf voorbrengen, de kop is eraf. Bonne was topbraaf dus niks meer te wensen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 16:22

XxMariellexX schreef:
Wat is snuf een knappe pup fijn dat het zo goed gaat! <3

Gister is Bultersmekke de karaktertest gaan doen met alle pups uit het nest. ik ben dolgelukkig, mijn favorietje vanaf dag 1 is ontzettend goed uit de test gekomen <3 een Heel mensgericht en stabiel pupje wat erg goed liet zien dat hij graag dingen samen doet en continu oogcontact maakte!

Ik stel jullie dus graag voor aan:

<3 JOTTUM <3

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

<3 <3

Waar woon je? Dan kom ik effe langs en neem een grote schoudertas mee :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 11:01

Dag allemaal, mag ik binnenvallen en wat advies vragen?

Onze doodle pup is 9 weken en sinds een week hier.
De eerste nachten hebben we beneden geslapen, nu 2 nachten boven, waarbij we er 1 keer uit gaan tussendoor. De eerste nacht ging dat goed, vanmorgen besloot hij om 5.10 een concert te geven waar Mariah Carey van onder de indruk zou zijn.
Wij hebben natuurlijk gewoon buren, dus laten janken tot hij vanzelf weer nokt kan eigenlijk niet, en vind ik persoonlijk ook triest. Maar wat doe ik dan wel?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 11:06

Stapje terug en toch weer beneden slapen tot de pup comfortabeler is alleen :j en anders de pup tijdelijk in de buurt van bed? Uiteindelijk lukt dat alleen beneden slapen echt wel maar met 9 weken zijn ze echt nog baby en hebben ze die nabijheid nodig.
Zeker niet laten huilen nee, dat doe je goed. :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 12:21

Konstantine schreef:
Dag allemaal, mag ik binnenvallen en wat advies vragen?

Onze doodle pup is 9 weken en sinds een week hier.
De eerste nachten hebben we beneden geslapen, nu 2 nachten boven, waarbij we er 1 keer uit gaan tussendoor. De eerste nacht ging dat goed, vanmorgen besloot hij om 5.10 een concert te geven waar Mariah Carey van onder de indruk zou zijn.
Wij hebben natuurlijk gewoon buren, dus laten janken tot hij vanzelf weer nokt kan eigenlijk niet, en vind ik persoonlijk ook triest. Maar wat doe ik dan wel?

Je gaat ook wel erg hard van eerst ernaast slapen naar in een keer naar boven. Ik zou tot de nachten meer zeker zijn erbij slapen en je pup moet eruit, dus desnoods zet je een wekker rond 4 uur en laat de pup dan uit en weer terug in de bench zonder al teveel poespas.

Ze jammeren niet voor niks, of ze moeten eruit, of voelen zich alleen etc.

5.10u vind ik overigens niet eens een gekke tijd, zeker niet met dit achterlijke weer waar pups vaak ook echt moeite mee hebben.

Hun wereld is een week geleden op de kop gezet, geef het tijd.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 12:41

We hebben wel steeds iets verder weg geslapen met het luchtbed, en gaan er inderdaad steeds uit, om 3 uur 's nachts.
Ik ga toch maar weer beneden ernaast slapen dan, bedankt :)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 12:55

Wij hebben een dag of 10 beneden geslapen en steeds verder weg. Uiteindelijk boven gaan slapen en zorgden dat hij eerst sliep voordat de 2e van ons naar boven ging. Tussendoor ‘s nachts er nog een keer uit, plassen en weer terug in de bench, maar hij slaapt inmiddels door tot half 6 / 6 uur. Gisteren werd ik wakker gepiept rond kwart over 2. Hij moest vreselijk nodig poepen en had geen water meer.
Piept soms een minuut of 2 nu als we naar boven gaan, maar gaat dan lekker liggen slapen. Scheelt misschien ook dat we hem niet overstuur laten gaan, want voordat dat gebeurt is 1 van ons al beneden.
Als hij wel overstuur was geweest toen we beiden naar boven gingen dan waren we gewoon beneden blijven slapen tot hij er wel klaar voor was.
Het zijn baby’s, alles is nieuw en spannend voor ze. Weg bij mama en broertjes/zusjes, weg van hun bekende plek. Ik zou het ook wat meer tijd geven. :j

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 13:35

Wat ik nog als tussenstap heb gedaan is er in ieder geval bij blijven tot ie slaapt en ‘s nachts wekkertjes zetten om er sowieso even uit te gaan. Dan kun je de intervallen vergroten tot het doorslapen van de nacht.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-25 13:37

Ik zou ook wat stapjes terug doen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 13:50

Gaabje schreef:
Wat ik nog als tussenstap heb gedaan is er in ieder geval bij blijven tot ie slaapt en ‘s nachts wekkertjes zetten om er sowieso even uit te gaan. Dan kun je de intervallen vergroten tot het doorslapen van de nacht.

Ja zo hebben wij het ook gedaan. 1 van ons bleef beneden tot hij zelf sliep en dan sluipend naar boven. :')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 14:03

Hier hetzelfde inderdaad. Pup heeft eerste 2 weken naast bed geslapen en daarna beneden maar dan wel dat iemand bleef tot hij echt sliep. We hebben 1x een terugval gehad, toen mocht hij weer even naast bed.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 14:22

Denk dat de rest al hele goede tips heeft gegeven! Even nog een stapje terug, klinkt alsof jullie pup het eigenlijk al hartstikke goed doet!!

Hier bevalt de vakantie goed, wel erg warm dus we staan vroeg op, houden siesta en hebben lekker verkoeling mee.

Vandaag hebben we rustigaan gedaan en kozen we voor een gondelrit ipv wandeling naar boven.

Afbeelding

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 14:37

Bedankt voor de geruststelling!
Er is een appgroep met de baasjes van nestgenootjes en enkele daarvan geven aan dat er al doorgeslapen wordt, maar dat is dus eerder uitzondering dan regel, begrijp ik. Goed om te weten!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 16:12

Konstantine schreef:
Bedankt voor de geruststelling!
Er is een appgroep met de baasjes van nestgenootjes en enkele daarvan geven aan dat er al doorgeslapen wordt, maar dat is dus eerder uitzondering dan regel, begrijp ik. Goed om te weten!

Je kunt puppen en situaties niet met elkaar vergelijken. We hebben puppen die in het nest als direct de hele nacht doorslapen en we 's ochtend moeten wakker maken, en we hebben er die 's nachts gaan rellen en spelen. :+

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 18:02

Volgens mij sliep het hele nest van Odin wel meteen door toch?
Odin in ieder geval wel, die meldde zich pas om 5:50 ofzo na de eerste nacht :')
En snel daarna moest ik hem nog net niet uit zijn bench trekken om te gaan plassen als ik opstond voor werk
Helaas vind hij tegenwoordig dat een uur of 6:30/7:00 wel goed is. Hij is echt geen uitslaper.

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 18:06

Ons zoontje is elke dag om 5 uur klaar wakker dus als Jottum het ook tot 5 uur vol gaat houden is dat helemaal top haha *\o/*

Wij hebben de Bench ook in de slaapkamer staan vanwege de Hulptaak later is het ook nodig dat hij naast me in de slaapkamer komt slapen dus beginnen er maar meteen mee