Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Freya6 schreef:Twee schapen is geen kudde, voor hun welzijn is minstens drie, liefst vijf beter.
Hebben ze ook toegang tot gras?
Ze kunnen wel iets ‘giftigs’ als een eiken blaadje hebben op een volle maag vol gras en kruiden maar niet puur en alleen bos planten, schapen eten voornamelijk gras en kruiden.
Esdoorn is een no go.
Geiten is wellicht een beter idee. Al eten die weer alles wat los en vast zit…
Fjordruit schreef:Geen wolven in de buurt hier,
Wij twijfelde voor geiten of schapen.
Maar een geit vraagt dat niet meer onderhoud ?
De stukken zijn half omheind door groene draad de andere helft wilde wij dan ofwel schapen gaas te plaatsen of een mobiele schrikdraad net voor schapen,Zodat wij dit kunnen verplaatsen.
Ibbel schreef:Ik zou aan die boer vragen of hij z'n schapen er niet af en toe op wil zetten. Heeft hij extra land voor z'n schapen en ben jij van de bramen af.
Is veel handiger dan zelf aan schapen te beginnen.
En anders zou ik 2x per jaar een loonwerker er met een grove klepelmaaier of maaibalk doorheen laten gaan. Gaat sneller en beter dan zelf met een bosmaaier aan de gang.
c_alsemgeest schreef:Zou indeed eerder denken aan geiten of wolvarkens dan schapen met bossig gebied.
Je kan ook een kudde "huren" voor een bepaalde periode, dat wordt in onze regio veel gedaan met schapen, geiten en wolvarkens.
Met de varkens heb je alleen ook wel meer dat de grond omgesplit is.
Voor een wat netter resultaat zou ik denk ik voor geiten gaan.
Ibbel schreef:Ik zou aan die boer vragen of hij z'n schapen er niet af en toe op wil zetten. Heeft hij extra land voor z'n schapen en ben jij van de bramen af.
En anders zou ik 2x per jaar een loonwerker er met een grove klepelmaaier of maaibalk doorheen laten gaan. Gaat sneller en beter dan zelf met een bosmaaier aan de gang.
Freya6 schreef:Ja varkens is een veel beter idee:))
Schapen eten niet graag de hele braamstruik op.