Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shaya_

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 17:36

Ja ben inmiddels goed voorbereid met koeljas mat en bandana.
Tent is gearriveerd en alunet ligt klaar.
Nero blijft gaan. Die gaat over zijn grenzen heen maar na overleg met Jan denk ik dat het wel goed komt.
We gaan het zien. En anders ben ik inderdaad zo weer thuis ;)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 18:31

Ik zou met Jaxx en Simba ook gewoon gaan. Eigenlijk net wat Kim zegt. Zorg dat de omstandigheden zo goed mogelijk zijn en anders weer naar huis.

Onze b&c les morgen gaat niet door. Wordt warm in de hal. Snap ik dus morgen lekker niks

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 18:31

Ik loop met warm weer ook gewoon wedstrijden. Mijn cockers kunnen de warmte redelijk goed hebben.
Ik heb ze dan wel weer in de auto, maar met warmtewerend glas, alle deuren en ramen open, aluminium net en een ventilator op accu gaat het altijd goed. Verder heb ik koeljassen en altijd liters water bij me. Over het algemeen hijgen ze dan amper in de auto. Lux hijgt eigenlijk altijd alleen maar even na haar run en binnen 10 min is ze weer gestopt met hijgen.

Ikzelf heb meer moeite met de temperatuur :+

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 19:22

Ik ga morgen naar Alphen, Pixy moet dan lopen. Die geeft minder om warmte dan Roetsj. Roetsj mag zondag in Zeist, dan is het veel minder warm. Neem voor beiden de koelvesten mee, voldoende water en ik kijk even of ze in de auto blijven met aluminet of toch in de tent. Ligt er aan of de tent in de schaduw kan staan.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 20:18

Ik wist niet eens dat er koelvesten voor honden zijn, misschien ook wat voor Feya.
Zijn er bepaalde vesten die jullie aanraden of waar je op moet letten als je er 1 wil kopen?

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 20:32

Ik ben vandaag heel Limburg ongeveer afgereden en heb simpel weg de eerste en beste gepakt die ik vond e paste want bijna nergens krijg je ze.
Petsplace, maxi zoo, intratuin dier en freshnap niet. Uiteindelijk bij dierenshop Sittard geslaagd.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 21:37

Ik heb voor Roetsj een cool on track jas, werkt prima. En ik heb een koelvest van hurta gekregen, die ga ik morgen bij Pixy testen. Die zit alleen om de borstkas. De ruffwear swamp cooler vind ik ook een mooi vest, die zou ik ook nog wel willen proberen/passen bij haar.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 22:00

Iemand ervaring met de ruffwear?
Zit beetje te googlen en die lijkt me wel wat voor Jaxx

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 07:03

Ik heb toevallig laatst deze informatie gedeeld, dus even gekopieerd. Dit gaat over de Ruffwear vesten, de swamp cooler & de nieuwe versie van de jetstream. We hebben de allereerste versie van de Jetstream mogen testen en ik vind het nog steeds een van de fijnste koelvesten.

De swamp cooler is ontwikkeld om te koelen tijdens lange hikes, of vóór of na inspanning, die koelt door verdamping, zoals je op de foto hierboven ziet is die ook niet strak aangesloten aan het lichaam en daardoor niet geschikt om te trainen. Doordat die niet aangesloten zit kunnen ze ermee blijven hangen en dat is uiteraard gevaarlijk.

De jetstream koelvesten kun je vergelijken met een spandex pakje, die zitten nou aangesloten aan het lichaam en daardoor geschikt om ermee te trainen en trainen voornamelijk van borst en buik, juist hetgeen wat je koel wilt houden tijdens inspanning om oververhitting te voorkomen. De jetstream is dan weer veel minder geschikt om mee te wandelen, of om te koelen tijdens een warme zomerdag. Ruffwear heeft die echt op verzoek van de sportmensen ontwikkeld.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 12:14

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 16:56

Nou de 1e warme wedstrijd dag voor ons zit erop.
Parcoursen waren uitdagend genoeg en het wilde dan ook niet helemaal lukken vandaag.

Jumping 1 teveel willen controleren door de tunnel te blokkeren en hierdoor duwde ik Nero om de sprong en sprong hij die terug. Dus dk.
Maar verder liep hij dat rondje fijn.

Jumping 2 meer risico willen nemen maar bleek net teveel risico te zijn. 2 weigeringen doordat ik te ver weg van hem stond. Afstand was toch nog te groot. Maar goed geprobeerd. Hier werden we 5e.

Jumping 3 was een tunnel feestje volgens Nero. Was er zo goed op bedacht maar na sprong 3 vloog hij al naar een tunnel wat ik niet helemaal zag aankomen. Uiteindelijk wel kunnen corrigeren maar na sprong 6 vloog hij weer door een tunnel in.
Hond had lol zullen we maar zeggen.

Na 1e rondje had Nero wel lang nodig om te herstellen van de warmte maar uiteindelijk is het helemaal goed gegaan.

Morgen weer een nieuwe dag en nieuwe rondjes zullen we maar zeggen ;)

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 19:34

KimD gebruik jij de Jetstream ook echt tijdens trainingen en merkte je dan echt verschil aan jouw hond?
Voor wedstrijden lijkt mij de swamp cooler dan weer handiger aangezien ze hem toch weer uit moeten tijdens het lopen van het parcours.

Shaya van dingen proberen leer je ook weer. Weet je gelijk wat wel lukt en waar je nog wat moet oefenen.

Vandaag hadden wij een examen FCI pre OBB. Weer eens wat anders.
Dit is sindskort een nieuwe klasse bij de FCI obedience waarbij ze je goed begeleiden en ook wat milder jureren dus echt fijn om mee te starten.
Met 234 punten ons diploma gehaald.
Pion sturen een 0 aangezien ze een vogel zag waardoor ze even de baan verliet om hem weg te jagen en door de baan verlaten ook een 5 voor algemene indruk.
Volgen blijft lastig en is niet ons sterkste punt.
Bij vak sturen had ze meerdere commando’s nodig om te gaan en wou niet gelijk gaan liggen in het vak
Vooral supertrots op de 9 voor apporteren, want een dummy is leuk maar een apporteerblok vasthouden vond ze altijd maar heel stom.
Natuurlijk wel dingen om nog aan te werken voor de volgende klasse, maar eigenlijk ging er best veel goed dus ik ben super tevreden.

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 20:45

Wij trainen er ook echt mee ja, voor onze honden een uitkomst. Honden houden het makkelijker vol en herstellen sneller.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 22:21

Wij hadden vandaag ook wedstrijd, erg warm maar aan onze honden die moesten lopen weinig gemerkt.

Omdat dit vooral voor mij echt training is risico's genomen en ook wat strenger geweest aan de start, dat vond Maze ernstig belachelijk. :+

Eerste ronde miste ze de weave ingang door mijn eigen schuld. Heeft ze eindelijk de intentie ze in te steken zorg ik ervoor dat ze het niet doet. :')
Verder een hele nette rond waar ze heel goed gewerkt heeft. Tweede ronde een korte discussie maar netjes ingestoken. Was blijkbaar foutloos tot de sprong waar ze 'kort' niet deed door te discussiëren, dus eruit.

Derde ronde was ze echt dramatisch slecht aan het luisteren. Dus even alles hersteld, en ervoor gezorgd dat ik het laatste woord had, de laatste zeven toestellen deed ze super, inclusief insteek.

Vixem was zeer knap met Kay! <3 Één keer tweede, een keer warempel eerste. :')

Morgen weer een dag maar koeler, hier regent het nu heerlijk op de camper!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 19:48

Gefeliciteerd met jullie Diploma Natasja. En verbeterpunten blijven er altijd. Netjes gedaan hoor!

Shaya en Kim wedstrijd gehad, lekker bezig geweest. Knappe Vix.

Ik had gisteren met Pixy en vandaag met Roetsj wedstrijd. Pixy, tja daar miste ik enige connectie. Dus 2x disk. Roetsj had weer last van gedag zeggen. 1 e rondje de keurmeester en de fotograaf, 2e rondje dacht ze iemand te herkennen of ruiken, dus liep ze de palen voorbij, daarna liep ze weer fijn. Op de laatse lijn begreep ze me verkeerd, dus alsnog een disk. Jammer maar wel tevreden.
Jp niet gelopen, ik was leeg.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 21:46

Wij mochten vandaag ook weer en met 2 dk's en 1 foutloos VP kom ik heel tevreden thuis. Momenteel trainen we vooral veel op de runnings en die had ie vandaag 2x. Moet allemaal nog wat dieper maar hij deed vandaag wel braaf 2 strides op de afloop ipv 1 met een rare galopswissel wat ie al tijden deed. Dus dat maakt het wel lekker thuis komen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 10:03

Zo te zien zijn er weer leerzame wedstrijden geweest afgelopen weekend

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 14:06

Jaxx had een hooper wedstrijd.

1e rondje was snel en foutloos. 1e plek.
2e rondje was ik net te laat met roepen en dk want hij ging recht door ipv afbuigen.
3e rondje ook dk maar hij was ondeugend. Vlak voor de start sprong die al een keer tegen me aan en deed spelboog en toen moest ik starten. We begonnen best goed maar toen moest die weer afbuigen maar rende rechtdoor en ik wilde hem terug halen maar hij rende gewoon door en deed het halve rondje zeld en toen weer bij me was sprong die weer tegen me aan. Beetje ondeugend. Haha

Filmpje van 1e rondje

De rest was ook mee.
In de pauze mochten Simba en Yuki even proeven aan hoopers. Ging erg leuk en aan het eind van de dag kwamen er nog toeschouwers maar we waren bijna klaar en toen mocht Jaxx nog een rondje en Jinn heeft ook nog 2x een lange lijn gerend. Jinn helemaal happy.

Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 10:08

Machie fijn dat de runnings goed waren.
JJ, ik zou volgens mij mijn lachen niet in kunnen houden, als ze zo stout zijn.

Ik wil deze foto even met jullie delen, hoe strak Roetsj langs de palen gaat, lekker fanatiek op haar eigen manier ;)
Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 11:14

Ik heb hem ook lekker laten gaan. Hij is altijd zo braaf dus als die dan een keer zo doet moet ik er ook om lachen.

Super leuke foto! Idd lekker strak er langs

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 12:07

Fannetje dat gedag zeggen of denken dat ze mensen herkennen heel herkenbaar hier ook zo 1 dus ik zie het helemaal voor mij hoe dat ging.
Jammer dat de connectie mistte met Pixy
Erg mooie foto van Roetsj <3

JJ gefeliciteerd nog met jullie 1e plaats.

Machie mooi dat het oefenen van de runnings resultaat geeft op de wedstrijden.

Wil mij opgeven voor de wedstrijd van KCA waar ik train en dan zou ik 2 dagen achter elkaar kunnen, maar ik vind het lastig om te bepalen of we dat beide wel trekken 2 dagen achter elkaar.
Het is wel lekker dichtbij en bekend terrein (en zoveel wedstrijden heb ik verder niet waarvoor ik mij ga inschrijven in de zomer)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 13:32

Je kan toch altijd de 2de dag zelf nog opgeven of er een luchtige training van maken die 2de dag als het teveel blijkt te zijn?

Zeker als het op eigen terrein is, zullen ze daar wel begrip voor hebben denk ik dus ideale kans dan...

Prachtige techniek van Roetsj rond de palen! Echt heel heel mooi!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 16:35

Natasja, gewoon doen, makkelijkere manier om het uit te proberen heb je niet. Ik heb Pixy ook voor 2 dagen ingeschreven.

Vandaag naar Waddinxveen geweest met Roetsj, nou het 1e rondje was waardeloos, 3 x gedag zeggen en toen ben ik de ring uit gegaan. Heb haar ook niet beloond, zoals normaal, maar minimaal en haar daarna weggelegd. Zo erg heeft ze in tijden niet gedaan.
2e rondje met speel gelopen, 1 x gedag gezegd en daarna ging ze wel heel fijn. Dus uitgebreid beloond. Jp afgemeld, werd mij te warm voor haar.

Morgen naar Didam met Pixy, ik laat Roetsj lekker thuis, veel te warm om mee te gaan voor niks. Kan ze beter thuis liggen.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 16:59

Ik zou twee dagen gewoon proberen, beste manier om er achter te komen of de hond het aan kan.
Ik heb ook voor beide dagen Arnhem ingeschreven.

Morgen staat hier ook Didam op de planning, Mallow haar debuut *\o/*
Het wordt warm maar we hebben als organisatie zoveel mogelijk gedaan om het acceptabel te houden.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 17:28

Sky en ik lopen morgen ook in Didam.

We hebben extra tenten staan, er komen genoeg schelpen met water.

Ik hoop dat het te doen is.