Ik weet dat er ook een kippenforum bestaat... maar ik heb niet elke dag een kippenvraag en ik dacht, hier zitten vast kenners die even mee willen kijken.
Wij hebben voor het eerst een paar scharrelkippen met haan. Een van onze kippen werd broeds en wij dachten... we laten de natuur lekker z'n gang gaan. Dat ging die want een ekster kreeg een ei te pakken toen de kip even snel het nest af kwam om wat te eten. Gevolg: de opgegeten inhoud van een ei troffen we aan in het weitje, rood bloed van binnen. Dat leek dus goed nieuws dat er in ieder geval een ei bevrucht was. Een paar dagen later troffen we een kapot (leek geplet) ei aan waar het 'vachtje' van het kuikentje in zichtbaar was. Maar dit was niet goed meer te ontleden verder.
Kip een veilige rustige omgeving gegeven en afwachten maar...
Maar nu duurt het wel erg lang en hebben we de eieren even onder mobiellicht gehouden.
Duidelijk een aantal eieren die niet bevrucht zijn, maar over dit twijfelen we... is het bevrucht, of afgestorven?
En er zat ook een ''raar'' ei tussen en een paar klotsende eieren (oftewel rot).

Hierbij het ''rare ei''. Boven en onder is het donker en in het midden geel... ik denk dat het niet goed is.

En bij deze de twijfeleieren

Wat opvalt is dat bij een ei het lichte stuk schuin zat...
Ik ben benieuwd wie hier iets over kan zeggen!