Werken met praatbuttons katten en honden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 16:45

Ik heb deze set 2e hands op de kop weten te tikken!
Ik ben zo benieuwd!
Afbeelding

8nnemiek

Re: Werken met praatbuttons katten en honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 17:33

Mooie vondst :D

Ik heb laatst een paar extra knoppen besteld, maar moet nog bedenken welke woorden ik wil toevoegen.
Welke woorden zijn bij jullie favoriet?

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 17:39

Ik probeer onze kat het woord 'yoghurt' bij te brengen, daar is ie verzot op maar het kwartje valt nog niet in combinatie met de button.... :=

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 18:37

iemand interesse om de mijne over te nemen? zijn er 6 grote van amazon ingekocht voor 24,58
wil er 18,00 incl. verzenden voor vragen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 17:44

zijn nog nooit gebruikt, poesjes hebben een paar x een beetje van dat lik spul yoghurt eraf gelikt dat is alles, ook nog nooit batterij in geweest heb ze op 6 januari dit jaar gekocht.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 18:16

8nnemiek schreef:
Mooie vondst :D

Ik heb laatst een paar extra knoppen besteld, maar moet nog bedenken welke woorden ik wil toevoegen.
Welke woorden zijn bij jullie favoriet?

Soesje!!

:D

Mijn vriend had stiekem een knop opnieuw ingesproken met t woord soesje en natuurlijk n pak slagroomsoesjes meegenomen. Dus dié link wist onze hond ineens wel te leggen en inmiddels heb ik de knop opgeborgen :+
Naar de overige 5 knoppen werd niet naar omgekeken :')

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 13:58

Even dit topic omhoog schoppen!

Heeft iemand een goede tip qua website of video waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe je het een kat kan aanleren? Ik zie door de bomen het bos niet helemaal meer :')
En ik vind de FluentPet buttons best duur om eens uit te proberen, hebben jullie tips welk merk goed in te drukken is voor katten, maar niet zo mega duur?

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-25 22:07

Dekattentrainster (1 woord) vind ik zelf erg fijn.
En dan Happy cats.

De Fluent zijn idd heel erg duur maar bijna iedereen die andere heeft gekocht stappen over op Fluent.

Ik weet niet waar je woont maar ik heb evt een blad met 5 buttons die je een paar maanden mag lenen want ik gebruik er minder omdat ik bedlegerig ben en ik deed met 15 buttons geen moment rust.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 22:27

Jasmijn schreef:
Dekattentrainster (1 woord) vind ik zelf erg fijn.
En dan Happy cats.

De Fluent zijn idd heel erg duur maar bijna iedereen die andere heeft gekocht stappen over op Fluent.

Ik weet niet waar je woont maar ik heb evt een blad met 5 buttons die je een paar maanden mag lenen want ik gebruik er minder omdat ik bedlegerig ben en ik deed met 15 buttons geen moment rust.

Hier zou ik ook wel interesse in hebben, ik woon zo te zien aardig in de buurt en zou dit heel graag eens willen proberen!

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-25 03:00

Als XLike hem niet wil mag hij best naar jou.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 16:57

Zal ook weer eens een grappig moment met Ivar delen. Die nog steeds erg fanatiek is in het gebruik van zijn knoppen. Ze zijn ook echt heilig voor hem. Tijdje geleden heb ik twee knoppen toegevoegd, namelijk "aan" en "uit". Dit in relatie tot zijn kledingstukken. Die echt zoveel belangrijker voor hem zijn dan ik vooraf ooit had kunnen bedenken :') . Hij heeft drie kledingstukken: Tshirt, hoody en pyjama. Allemaal mee begonnen vanwege zijn allergieën en dan dus diverse "diktes" afhankelijk van de temperatuur. Maar hij blijkt er dus ook heel veel veiligheid uit te halen om wat aan te hebben.

Dit was eerder vanmiddag.

Ivar: [ Pyama ]
Ik: "Neeeee, daar is het toch veel te warm voor."

Ivar: [ Pyama ]
Ik: "No Pyama"

Ivar: [ Pyama ] + [ aan ]
Ik: "...... Dude. Te warm." [ Pyjama ] + [ no ].

Ivar: [ Pyjama ] + [ Aan] + [ Aan ] + [ Aan ]

:') :') Je kan maar weten wat je wil.
Hij ging daarna met een zeer tevreden zucht op de bank liggen slapen in zijn pyjama :j

En nu net mocht hij pas eindelijk weer uit na het wandelen haha :')
Afbeelding

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 18:03

In de tijd dat mijn hond nog leefde bestond dit nog niet. Maar wat had hij dit vet gevonden!! Hij zou denk ik net zo’n duidelijk dwingelandje zijn geweest als ivar. Oh ik vind wat je deelt zo grappig! Ik heb alleen nog twee paarden maar nog geen idee hoe dat praktisch toe te passen gezien ze in een pensionstal staan en overdag daar weinig ruimte/mogemlijkheid voor hebben. Ik denk dat mijn merrie het wel serieus leuk zou vinden trouwens.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 00:26

Jasmijn schreef:
Als XLike hem niet wil mag hij best naar jou.

Wij houden ons aanbevolen! *\o/*

Wat geniaal Marlies, duidelijker kan niet :=

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 00:38

Ik vind dit een grappig concept, zie het vaak langskomen met honden maar ben benieuwd of mijn kat het ook kan leren. Ik denk dat ze er slim genoeg voor kan zijn. Heb haar toen ze jong was geleerd dat als ik op de krabpaal klop, ze erop klimt en gaat zitten, dan krijgt ze een snoepje. Intussen heeft ze echter ons getraind, zodra er iemand in de keuken loopt of haar naam noemt klimt ze op de paal en wacht op haar snoepje :Y) . Vinden we zo schattig dat ze ook succes heeft en het gedrag dus bevestigd is nu. Ga toch eens wat buttons aanschaffen en kijken wat ze ermee doet.
Afbeelding

Wat is aan te raden voor beginners met een kat?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 06:56

Wel gaaf dat Ivar het zo super duidelijk kan maken wat hij wil :))

Het is ook wel een heule leuke pyjama zeg!!

Oef dat ziet er wel uit als een kat met een sterke mening Eef_Bam.....zou je dat nou wel doen....? :=

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 09:48

Geweldig Marlies wat mooi dat je hem beter kan begrijpen zo. Dat zal hij vast prettig vinden.

Die pyjama is ook wel erg leuk dus ik snap wel dat hij die aan wil :D

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 10:29

Wat een onwijs leuk topic dit. Ik was ook altijd sceptisch vanwege gekke interpretaties, maar dit klinkt best leuk en werkend zo.

Iemand een idee of de knoppen te bedienen zouden zijn door een mini hond van 1,8 kilo? :+

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-25 13:13

[code][/code]Wijnlanden, je mag er 1 komen lenen met 4 stuks.
Je kan het beste alvast beginnen met clickeren en alles wat je noemt hardop zeggen.
Eten, klaar (HEEL belangrijk, soms lijkt hij op repeterend te staan dus klaar wordt hier nog al eens gebruikt ) snoepjes en verzin het maar.
Maar het beginnen met clickeren kan je alvast mee beginnen, zodat hij/zij weet dat er iets gebeurd.

Ik ben ziek, ik kots mijn maag eruit en had als achterdrondmuziek: snoepjes, snoepjes, snoepjes enz.
Meestal luistert hij netjes naar klaar maar dit was vast heel leuk.
Toen heb ik die even eruit gehaald.

Laat maar weten hoe je hem wil ontvangen.
Ik kan helaas geen filmpjes plaatsen.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 20:53

Ik stuur een pb! Clickeren en het woord 'klaar' kennen ze gelukkig al, dus dat komt wel goed!