Panacur konijn EC

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Panacur konijn EC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-25 16:00

Ik heb even een vraagje, misschien denk ik weer heel moeilijk.
Mijn konijn moet Panacur hebben voor EC nu heb ik hier nog twee onaangebroken pasta tubes voor honden/katten liggen.
De vloeibare gaat er soms slecht in of komt makkelijk eruit. Alleen de dosering is wat onduidelijk.
Ik had uitgevonden dat honden 50 mg per kg krijgen, konijn hebben maar 20 mg per kg nodig.
1 eenheid is dus 50 mg, dus mijn konijn van 4.1 kg heeft ongeveer 2 eenheden nodig.
Maar die streepjes staan links en rechts op die tube, moet ik ieder streepje opvolgend links/rechts als 1 eenheid zien?
Er zouden 18 streepjes/ eenheden zijn. Ik zie er toch 19
Afbeelding

Misschien ben ik dom maar snap de aanduiding niet goed.

Misschien dat de pastavorm ook beter erin blijft.
Help!!

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 16:03

Dat eerste streepje is het begin, daarom staat daar ook een 0 boven
Dat is ten minste mijn conclusie

Edit: alhoewel ik dit zelf ook gerust zou overwegen, zou ik dit in dit geval niet doen. De spuit staat dus nog niet op het begin, en dan net iets minder dan 2 eenheden moeten geven. Ik zou in dit geval wel bang zijn voor een juiste dosering
Laatst bijgewerkt door truselientje op 02-06-25 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-25 16:04

truselientje schreef:
Dat eerste streepje is het begin, daarom staat daar ook een 0 boven
Dat is ten minste mijn conclusie

Ohh ja. Dat kan idd.

Azmay

Re: Panacur konijn EC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 17:26

Ik denk dat ik die hele spuit leeg zou spuiten in een schoon potje en een klein spuitje met een goede aanduiding zou gebruiken om het te doseren en toe te dienen :o

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 17:39

Hier ervaring met deze spuit. Ik begin vanaf 0 en pak vanaf dan elke keer een streepje er bij.
Mijn voedster krijgt op moment panacur ivm terug val van de EC (heeft aantal jaar terug een heftige aanval gehad. Rechts verlamd geweest, maar doet nu alles weer).
In jouw geval zal dat vanaf 0 twee streepjes per keer zijn.
Je moet vanaf 0 naar het streepje bij de rode streep gaan en zo verder met de rest.
Afbeelding

Sterkte met je konijn! Hopelijk knapt die weer helemaal op.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 17:41

Je mag mij desnoods elke keer PB'en. Dan geef ik het opnieuw voor je aan met een streepje!
Heb helaas iets te veel ervaring met panacur door mijn voedster.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-25 19:42

xYaartje schreef:
Hier ervaring met deze spuit. Ik begin vanaf 0 en pak vanaf dan elke keer een streepje er bij.
Mijn voedster krijgt op moment panacur ivm terug val van de EC (heeft aantal jaar terug een heftige aanval gehad. Rechts verlamd geweest, maar doet nu alles weer).
In jouw geval zal dat vanaf 0 twee streepjes per keer zijn.
Je moet vanaf 0 naar het streepje bij de rode streep gaan en zo verder met de rest.
[ Afbeelding ]

Sterkte met je konijn! Hopelijk knapt die weer helemaal op.

Dank je, zo dacht ik ook inderdaad.
Toch niet helemaal blond haha.

Klara heeft ook weer een terugval. Vandaag nog röntgen gemaakt of er verder niks geks aan de hand is maar haar blaas zat behoorlijk vol.
Die is geleegd.
Hopenlijk doethet allemaal nog wat.

kiko

Re: Panacur konijn EC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 16:35

Als mijn konijn weer last kreeg van EC (heel veel drinken en plassen) dan gaf ik panacur door een klein plakje geprakte banaan. Dat at hij zo op. Weet dat banaan niet super goed is maar zo hoefde ik geen gevecht aan want ze mogen geen stress hebben want dan wordt het erger.

Ik zou zelf nooit die Panacur geven. Zou dan eerst navraag doen bij de DA of ze dat überhaupt wel mogen hebben.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 17:02

kiko schreef:
Als mijn konijn weer last kreeg van EC (heel veel drinken en plassen) dan gaf ik panacur door een klein plakje geprakte banaan. Dat at hij zo op. Weet dat banaan niet super goed is maar zo hoefde ik geen gevecht aan want ze mogen geen stress hebben want dan wordt het erger.

Ik zou zelf nooit die Panacur geven. Zou dan eerst navraag doen bij de DA of ze dat überhaupt wel mogen hebben.

Die symptomen heeft Katara ook altijd inderdaad. Veel drinken en plassen en dan weet ik al dat ik de dierenarts een berichtje kan doen om de panacur klaar te leggen voor mij.
Helaas wist ik dat bij de eerste ergste aanval niet. Nu wel waardoor ik op tijd kan beginnen.
Katara staat gelukkig uit zichzelf klaar voor de medicatie. Sterker nog. Die gaat er voor op haar achterpootjes staan :D .

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 17:44

kiko schreef:

Werkende stof is hetzelfde, je moet enkel dosering aanpassen.