Waarheen om de jaarwisseling te vermijden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 22:25

Nou ik vind je eigenlijk al te laat.

Wij zaten toen op vakantiepark het Liederholt in Hoenderloo. Er was wel wat vuurwerk, maar om 00.15 konden wij (en de hond) al gaan slapen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 22:27

Ik weet niet of je een camper of caravan hebt toevallig, maar camping Polderhof in Rutten is vuurwerkvrij. Wij woonden op steenworp afstand en hadden altijd 0 vuurwerk. In de verre verte konden we wel lichtflitsen zien, maar je hoorde niets. Daar om de hoek zit een klein stukje natuurgebied, de Rotterdamsche hoek, waar je prima lekker even met de hond kunt wandelen.

Wij wonen nu in Luttelgeest en afgelopen oudjaar liepen de paarden gewoon rustig in de paddock rond middernacht. Er was wel wat siervuurwerk te zien in het dorp, maar niet genoeg om de dieren te laten schrikken.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 22:55

merijn06 schreef:
Unwritten schreef:
Wij zitten elk jaar in de bergen in Frankrijk, daar is om middernacht 10 min vuurwerk door de gemeente en verder is het stil.

Dit inderdaad! Ik ben vrijwel altijd skiën in Frankrijk met oud en nieuw en in die dorpen is het super rustig, op de show van de gemeente na. En die is ook nog eens gewoon mooi, in plaats van alleen maar herrie :Y)

We merkten vorig jaar wel dat er meer Nederlanders waren omdat er ook buiten de show afgestoken werd. Die werden wel gelijk aangepakt overigens, ze waren er heel scherp op vanuit gemeente en politie. Er was al een hogere lawinestufe.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 23:06

Vuurwerk vrije parken in NL werken echt niet voor mijn hond. Ook niet de vrij-af gelegen parken.
Die van mij is echt doodsbang, geknetter van het gedoogde kinder Vuurwerk is al teveel.

Dat de parken niet werken, heeft ook te maken dat er al 2 maanden van te voren het vuurwerk begint. Meestal de illegale zooi. De hond word al gestrest hiervan en tegen de tijd dat het eind december is, dan is vuurwerk van kilometers verderop al te veel. Vandaar dat geen park voor ons werkt.

We hebben het opgegeven en stappen nu op oudejaarsavond rond 23.00u in de auto en rijden tot 2 à 3u rondjes in de polder :+
Zo stom, maar het helpt wel voor de hond.

Ik kijk dus al uit naar het vuurwerk verbod :j

Eliana

Re: Waarheen om de jaarwisseling te vermijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 05:10

Ik vond Texel ook tegenvallen dit jaar qua vuurwerk was nog best wat te horen.
Jaren ervoor zaten we in Duitsland in een klein gehucht en daar was wel wat vuurwerk maar kon je overdag gewoon prima wandelen

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-25 07:42

Geen caravan o.i.d. dus op een camping moet het wel iets van een huisje zijn. :j

Had even gekeken ook op de website van Landal voor de camping in de Eiffel maar zo te zien kan je niet op de dag van Oudjaar zelf inchecken. Zo te zien moet je minstens van 29-12 t/m 2-1 boeken. -O-

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 07:45

Wij wonen in het buitengebied van Meppen en we hebben 3 buren met een B&B (rikobravo, Bos-Inn en Ake's Hoeve). We wonen aan de rand van het bos met direct een losloopgebied aan het begin waar overdag een hoop hondeneigenaren naartoe komen. Hier in de straat hebben we over het algemeen 1 buur die om middernacht 15 minuten wat vuurwerk afsteekt, maar die heeft zelf ook een hoop dieren staan, dus dat is nooit zo heel veel. Overdag horen wij hier alleen het carbidschieten in de verte, maar onze dieren reageren daar totaal niet op. Onze paarden lopen met de jaarwisseling ook altijd gewoon buiten.

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 08:19

Niniane schreef:
Geen caravan o.i.d. dus op een camping moet het wel iets van een huisje zijn. :j

Had even gekeken ook op de website van Landal voor de camping in de Eiffel maar zo te zien kan je niet op de dag van Oudjaar zelf inchecken. Zo te zien moet je minstens van 29-12 t/m 2-1 boeken. -O-

Ja dat soort parken doen vaak aan weekend, midweek of volledige week. Niet een paar nachten midden in de week.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 08:27

Wij zaten twee jaar terug op een berg in Zwitserland. Daar was wat siervuurwerk maar je hoorde het niet. En buiten die avond was er helemaal niks.
Je keek erop vanaf de berg. Dat was echt mooi.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 08:31

Keebish schreef:
Je zou naar Texel kunnen uitwijken :)

Texel is zeker niet vuurwerkvrij, ook de parken niet die dat zeggen te zijn

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 08:34

Echwel schreef:
Wij altijd naar Frankrijk, dit jaar Normandie
Duitsland heeft ook vuurwerk verbod

Duitsland heeft zeer zeker geen vuurwerkverbod, dus zou dan wel naar echt landelijke gebieden in Duitsland gaan om zo min mogelijk vuurwerk te horen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 09:55

In principe geld in de meeste gemeenten in Luxemburg een vuurwerkverbod, maar mogen gemeenten vergunningen geven om wel vuurwerk af te steken. De laatste jaren zijn er iets van 9 gemeenten waar wel (georganiseerd) vuurwerk wordt afgestoken. Het wisselt een beetje per jaar volgens mij, maar ik verdiep me er niet zo erg in, omdat wij altijd goed zitten bij ons op de camping. Die is overigens gesloten voor passanten in die periode dus heel veel heb je daar niet aan, maar onderstaand nieuwsbericht helpt misschien wel om te zien waar het risico op vuurwerk groot is of niet.

https://www.wort.lu/luxemburg/knallfrei ... 28387.html

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 15:10

Mijn ervaring is dat op de Waddeneilanden ook best wat wordt afgestoken, wij hebben al vaak oud & nieuw gevierd op een van de eilanden en zelfs in de “duin huisjes” gaan mensen helemaal los met vuurwerk. Er wordt overdag ook vaak carbid geschoten. Onze hond is niet bang gelukkig en we gaan ook niet om die reden naar de eilanden. Maar het viel me wel op.

Ik hoop dat je nog iets kunt vinden, veel huisjes zijn al een jaar van te voren volgeboekt rondom de jaarwisseling.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 15:36

Kom naar Noord Luxemburg, bij ons in t dorp hoor je echt helemaal niets. Is ook verboden ( al houdt niet iedereen zich er aan).

Maar voor 1 nacht ga je amper wat vinden rond oud en nieuw , vrees ik.