Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tamary schreef:Heb je iets van een bench oid ? Kunnen ze desnoods ergens binnen in ziekenboeg voor weekje. Of ze elkaar heel laten is afwachten, voordeel is dat ze slapen als het donker is, dus die zorg heb je enkel overdag en dan is het makkelijker in de gaten houden.
Gaabje schreef:Heb je geen mogelijkheid om het hok in 2en te splitsen en de twee daar even op te sluiten? Beter was geweest (als je ze toch erbij had willen zetten zonder quarantaine) ze ‘s avonds op stok erbij te zetten als ze allemaal in slaapstand zijn. Is de kans iets groter dat ze ze accepteren. Maar ik denk dat deze al te zwak waren en uberhaupt het uitvogelen van de pikorde niet aankunnen. Daarom ook beter om ze nu te scheiden en aan te laten sterken. Met z’n 2en samen kan wel. Ik neem aan dat ze daar al een tijdje bij elkaar zaten en gewend waren aan elkaar.
Mer1980 schreef:pak een bench, zet daar een oude kattenbak in met wat vlas / zaagsel daarnaast bakje met vier en water en zet ze in de schuur.
XxLiEsJuHhxX schreef:Dat ze even niet kunnen scharrelen is geen probleem nee. Ze kunnen beter hun energie steken in aankomen. Als je ze nu weer bij de andere kippen zet heb ik 1 grote tip. Zorg dat je 2 waterbakken en 2 voerbakken hebt en zet deze ver bij elkaar weg. Hoe groot is jouw ren?
Kwa wondjes, silverspray of een andere spray die een kleurtje achter laat (bij hebben hier een spray voor vee die is blauw) werkt erg goed. Zo lang ze geen rood zien blijven ze er niet pikken.
LWDaisy schreef:Idd: hoe groot is je ren? Ik heb 2 rennen, sluis in het midden gebouwd en overal de deuren laten steken - zo kan er indien nodig altijd een kip veilig apart gezet worden
Marcella schreef:Wondjes smeer ik vaak sudo creme op.