Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lukasje schreef:Uiteraard overleg ik met mijn DA ! Maar, die kan nog steeds een stukje commercieel adviseren. Daarom vraag ik ook naar jullie persoonlijke ervaringen, die vind ik ook erg nuttig.
Ik overweeg dan toch maar terug over te schakelen naar een pil, mss icm natuurlijke afweermiddelen.
Zijn daar ervaringen mee?
dierenfan schreef:Lukasje schreef:Uiteraard overleg ik met mijn DA ! Maar, die kan nog steeds een stukje commercieel adviseren. Daarom vraag ik ook naar jullie persoonlijke ervaringen, die vind ik ook erg nuttig.
Ik overweeg dan toch maar terug over te schakelen naar een pil, mss icm natuurlijke afweermiddelen.
Zijn daar ervaringen mee?
Ik zou niet en en doen. Dus niet een pil en natuurlijk afweer. Natuurlijke middelen werken zelden maar goed. Indien je het minste risico wil lopen zou ik voor een pil gaan.
Myfairytale schreef:Ik las iets over dat bij banden en druppels teken eerst moeten bijten, maar dat is niet het geval, het geeft neurologische verschijnselen bij teken voor ze bijten.
Het meeste gif hiervan wordt verspreid door het huidvet van de hond, in tegenstelling tot Bravecto of andere pillen, wat wel volledig in de bloedbaan komt.
Zelf raad ik Bravecto af en zou ik dit nooit gebruiken, ondanks dat mijn honden heel erg veel buiten lopen en de tekendruk hier vrij hoog is.
Lukasje schreef:dierenfan schreef:
Ik zou niet en en doen. Dus niet een pil en natuurlijk afweer. Natuurlijke middelen werken zelden maar goed. Indien je het minste risico wil lopen zou ik voor een pil gaan.
En waarom niet bv een spray op basis van natuurlijke producten doen om te vermijden dat de teken op de hond komen? Enkel natuurlijk zou ik ook niet doen, maar waarom is volgens jou de combi niet aan te raden?
melody7 schreef:Ik lees hier dat teken bij druppels dood gaan voordat ze bijten, maar dat klopt volgens de handleidingen niet. Met druppels gaan teken ook binnen 48 uur na bijten dood, bij Bravecto is dit na 12 uur en bij vrij verkrijgbare pillen zoals Frontpro 48 uur.
Banden werken afwerend met een 'anti-voedend' effect.
Ik vind het echt een probleem als ze eerst moeten bijten, want dan heb je er wat ziektes betreft dus helemaal niks aan, ook na 12 uur heb je niet de garantie dat er nog niets over is gedragen. Ik heb zelf al 18 jaar de ziekte van Lyme, dus ik heb alle handleidingen grondig gelezen om die krengen buiten te houden
Warboel schreef:Ik kan zelf echt slecht tegen die seresto banden, toen ik ‘m uit de verpakking haalde kreeg ik gelijk ontzettende jeuk aan m’n handen. Daar schrok ik dus echt wel van en heb ze toen maar niet om gedaan bij m’n honden, die nog veel gevoeliger zijn. Gelukkig zijn die van mij blijkbaar niet zo interessant voor teken, ze zijn 3 en 5 jaar en beide hooguit 3 teken gehad in hun leven. Waarvan beide 1 in Schotland haha.
Ik gebruik als we naar gebieden gaan waar ik verwacht teken tegen te komen dan de spray en druppels van Stop!