Een fotootje van de dame in kwestie:

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amber_anne schreef:Wat het beste helpt is je kat naar een trimmer brengen en die de kat een keer grondig laten borstelen. Hebben wij vorig jaar ook gedaan.
We hebben toen ook een metalen kam gekocht die de trimster ook gebruikt. [ Afbeelding ]
Daarnaast gebruiken we af en toe deze kam. De trimmer gaf aan dat het prima was deze een keer per maand ongeveer te gebruiken. Zeker niet te vaak. Ze gebruikte hem zelf ook
[ Afbeelding ]
Zo iets alleen ik heb een kleinere met een houten handvat. Gebruik hem normaal om de manen van de pony uit te dunnen.
Azmay schreef:Amber_anne schreef:Wat het beste helpt is je kat naar een trimmer brengen en die de kat een keer grondig laten borstelen. Hebben wij vorig jaar ook gedaan.
We hebben toen ook een metalen kam gekocht die de trimster ook gebruikt. [ Afbeelding ]
Daarnaast gebruiken we af en toe deze kam. De trimmer gaf aan dat het prima was deze een keer per maand ongeveer te gebruiken. Zeker niet te vaak. Ze gebruikte hem zelf ook
[ Afbeelding ]
Zo iets alleen ik heb een kleinere met een houten handvat. Gebruik hem normaal om de manen van de pony uit te dunnen.
Ik kan mijn ragdoll bij wijze van spreken ondersteboven hangen om te borstelen. Wassen en fohnen heeft hij ook al ondergaan. Wat zou een trimster doen wat ik zelf niet kan?
_Karlijn schreef:Ik heb voor mijn (half)langharige kat een soortgelijke borstel als deze:
[ Afbeelding ]
Hele fijne borstel, kat vind het ook helemaal het einde, als ik de la opentrek waar hij in ligt komt ze al aangerend![]()
Deze borstel is van Bitiba.
Edit: dat is dezelfde soort als die van Siggislief zie ik.
BrankaZ schreef:Een furminator wordt juist afgeraden omdat die de haren afsnijdt. Dat wil je zeker niet bij katten met een (half)lange vacht. Persoonlijk kies ik er ook niet voor bij korte vachten.
https://perfectekat.nl/blogs/5-redenen- ... -te-kopen/