Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dierenfan schreef:Ohhh hij is zo leuk he!! Geniet ervan en idd iedereen doet het op z'n eigen manier. Ik doe ook alles met rollijnen en doe in begin gerust werken met vaste lijn en rollijn en leer ze als de rollijn eens valt dat er bij mij een giga beloning te halen is. Als het nu mij eens overkomt dan weten ze niet hoe vlot ze naar me toe moeten komen voor spel, uitgebreide knuffel of heel veel lekkers haha. Vorig jaar de pup van een vriendin dat ook geleerd en zo is het enge vlot erg leuk. De husky's had ik vroeger wel aan heupgordel met hun rollijnen. Niet omdat ze in paniek zouden schieten maar wel omdat ze los een stel dodelijke criminelen waren die alles deden behalve luisteren en ik vermoed dat ze ook gerust weg zouden lopen. Ze waren bij hun vorige eigenaar vaak succesvol geweest met katten, kippen enz vermoorden.
Alfie lijkt me geen doodsbang pupje uit het buitenland maar een ondernemende puber pup die de wereld ontdekt met jullie als zijn vertrouwenspersonen
Marlis schreef:Ik was vanmorgen naar het consultatiebureau met de baby, vriend was thuis stays opeens de voedsel en Warenautoriteit aan de deur.
Mijn vriend dacht echt wat is dit nou weer want ze zeiden we zijn hier naar aanleiding van een melding. Erna zeiden ze pas dat het om Alfie ging.
Ze kwamen steekproef gewijs uiteraard bij ons uit om te controleren of alles in orde was. Konden we natuurlijk precies het formulier van het vervoer niet vinden maar die heeft mn vriend net gemaild naar ze. Lag uiteraard op een logische plek maar waar je net niet zoekt als je overdonderd wordt.
TinkerTreas schreef:Alle dieren die geïmporteerd worden, moeten worden aangemeld bij de NVWA. En dan kun je controle krijgen of alle papieren en de rabiës enting klopt.
Whizz schreef:Jeetje, wat zou dat nou voor nut hebben? De vaccinaties om geen ziektes te verspreiden? Hoe gaat het verder met de inburgering van Alfie?
dierenfan schreef:Hij blijft zo gaaf!! Enne dat komt idd vanzelf dat buiten de tuin doen. De pup van mijn beste vriendin is inmiddels bijna 1 jaar en poept sinds afgelopen maand steeds meer buiten de tuin. Overigens gewoon in Nederland geboren en opgegroeid maar vind de buitenwereld ook wat spannend. Plassen gaat prima op wandeling maar poepen vind hij niet altijd de rust voor. Wij negeren het ook gewoon want als hij poept en we reageren uitbundig dan kan hij dat weer niet plaatsen en poept dan voorlopig weer niet op wandeling haha