Zelfreinigende kattenbak - ervaringen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 16:12

Ik had de Petlux op het oog maar word niet heel blij van jullie berichten :o
Lijkt wel alsof elke kattenbak iets heeft. Is er ook een merk die wel gewoon doet wat hij moet doen? Wil er gerust €600 voor betalen.

Eliana

Re: Zelfreinigende kattenbak - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 16:23

Wij hebben een revo loo. Kregen we bij onze herplaatser maar ideaal zeg zon bak! Tot nu toe doet hij ook netjes wat hij moet doen we hebben hem nu 4 weken.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 17:52

Litter Robot 3 is 600 euro als je hem koopt als Welkoop -20% heeft. Ik wou eigenlijk alleen Litter robot juist omdat daar toch een behoorlijk support netwerk achter zit en ook losse onderdelen verkrijgbaar zijn.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 19:05

Selina schreef:
Ik had de Petlux op het oog maar word niet heel blij van jullie berichten :o
Lijkt wel alsof elke kattenbak iets heeft. Is er ook een merk die wel gewoon doet wat hij moet doen? Wil er gerust €600 voor betalen.

Zebar... Zeer tevreden over tot nu toe. En lang geen 600 euro.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 21:12

Heel tevreden over onze Litter Robot 3. Hij draait hier al bijna 3 jaar nu.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 17:38

Afbeelding

Dit is wel weer een beetje jammer.... Ik heb 499 betaald zonder al die extra dingen en wacht al een aantal maanden nu Heb contact met ze gehad en de set wordt nu incl btw 520 euro.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 20:25

Ik stuur hem retour omdat alles bij elkaar tien keer niks is, heeft het nooit goed gedaan.
Ik kon een nieuwe bak krijgen. Maar aangezien mijn kat nu ook plotseling ziek is de keuze gemaakt voor retourneren.
Nu hoor ik plots dat er zoveel % ingehouden wordt van het aanschaf bedrag. Wegens gebruik en niet nieuw meer kunnen verkopen.
Ook fijn om dat te weten bij een bak die net uit is met allerlei problemen

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 14:10

Huh, maar eerst was je heel tevreden op een paar kleine dingen na toch?
Raar retourbeleid. Hoe lang heb je 'm gehad? Er is toch gewoon een wettelijk probeerrecht van een bepaalde tijd?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 20:31

Gnome schreef:
Wij hebben de Zedar K1200. Heeeerlijk. Gewoon met goed klonteren grit. Had ik veel eerder moeten doen.

Ik heb deze net gekocht!
M’n Ragdolls lijken erin te passen.
Hij draaide net wel toen m’n ragdoll erin wilde stappen. Maar met schoonmaken stopte hij wel netjes toen m’n katten nieuwsgierig werden.
Hoop dat het een goede aankoop is! Het was lastig eentje te vinden die geen negatieve reviews had eigenlijk.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 21:04

Ben heel benieuwd hoe je het gaat vinden. Hier nog steeds dik tevreden. Niet teveel grit erin doen trouwens want dan gooit ie ook schoon grit eruit met draaien.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 09:50

Hoe lang duurde het eer jullie katten erop durfden? Eén van m’n katten ging er na 5 min al op. De andere vindt het heel spannend.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 15:47

Selina schreef:
Hoe lang duurde het eer jullie katten erop durfden? Eén van m’n katten ging er na 5 min al op. De andere vindt het heel spannend.

Pas nadat we de oude bak hadden weggehaald. Daarvoor weigerde ie ook.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 12:17

Ik heb contact gehad en nu komt mijn bak weer in juni.... Aangegeven of ze een indicatie konden geven vanwege vakantie en toen werd het juli.... Hij zou in maart al hier moeten zijn. Vind het erg jammer dat het nu al 4 maanden later is... En wie weet komt ie dan ook nog niet. Had het heel fijn gevonden als hij een maal draaide als we op vakantie waren maar helaas

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 22:40

Stephanie_86 schreef:
Ik heb contact gehad en nu komt mijn bak weer in juni.... Aangegeven of ze een indicatie konden geven vanwege vakantie en toen werd het juli.... Hij zou in maart al hier moeten zijn. Vind het erg jammer dat het nu al 4 maanden later is... En wie weet komt ie dan ook nog niet. Had het heel fijn gevonden als hij een maal draaide als we op vakantie waren maar helaas

Hoor verhalen dat het buitenland al sneller de bak krijgt dan de pre orders in nl.
Dat lees ik iig op Facebook.

Ook dat mensen die het nu bestellen meer cadeaus erbij krijgen dan mensen die al langer wachten.
Ondanks de grote korting.
Ik ben blij dat de mijne terug kon gestuurd worden.

Ik hoor afwisselende verhalen de een doet het de ander niet. Opzich logisch want de bak heeft nog kinderziektes die ze verbeteren per update

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 06:18

FennyPower schreef:
Stephanie_86 schreef:

Hoor verhalen dat het buitenland al sneller de bak krijgt dan de pre orders in nl.
Dat lees ik iig op Facebook.

Ook dat mensen die het nu bestellen meer cadeaus erbij krijgen dan mensen die al langer wachten.
Ondanks de grote korting.
Ik ben blij dat de mijne terug kon gestuurd worden.

Ik hoor afwisselende verhalen de een doet het de ander niet. Opzich logisch want de bak heeft nog kinderziektes die ze verbeteren per update

Ja ook daar heb k een bericht over gestuurd vond het niet eerlijk dat mijne steeds werd uitgesteld en nieuwe klanten wel kados enz krijgen. Nu kwamen ze met een mail dat je kon kiezen voor een kado twv van 45 euro en dat heb k gedaan maar dat kado komt pas augustus.... Ik mag hopen dat als k m krijg dat hij gewoon normaal werkt want ben wel een beetje klaar met het beleid van het bedrijf. Vind het allemaal niet heel erg netjes hoe het gaat

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 09:54

Er was mij in het begin gezegd (stond toen op de website waar je de bak kocht)
30 dagen retour recht oid., verder niks

Ik heb toen nog gevraagd is dit vanaf dat de bak binnenkomt.
Dat wel.

Overigens was ik in de 30 dagen al in de eerste week allemaal puntjes, dat ik er echt niet blij mee was.
Retour gestuurd uiteindelijk, vrij snel.
Bak niet lang gebruikt maar bij retourneren krijg je niet de betaalde prijs terug. Ze kijken naar de staat van de bak. En dit kan oplopen tot 25% wat ze inhouden.

Ik schrok hier wel wat van. Want ik had dit nergens gelezen.
Ondertussen zag ik het regeltje nergens meer staan. Behalve nu inmiddels een link op de website naar retour regels.. waar ook staat over de zoveel procent wat ze in mogen houden.
Alsof dat kort geleden aangepast is.
Geen idee.

Ik hoop dat je bak snel binnenkomt en beter werkt dan de mijne. Want het idee wat ze hebben over de bak is wel leuk!
En toch best knap gemaakt opzich.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 16:35

Oh, wat gek zeg. Heb je wel een normaal bedrag teruggekregen uiteindelijk?

Nah, wat bizar zeg met die bestellingen.. .Echt geen goed beleid inderdaad :N. Lijkt er wel heel erg op dat ze gewoon zoveel mogelijk willen verkopen, of het er nou wel of niet is.

Ik ben ondertussen ein-de-lijk in het bezit van een nieuwe bak. Ben echt gigantisch uit mijn stekker gegaan toen die vrouw van de klantenservice voorstelde dat ik de bak retour kon sturen en mijn aankoopbedrag terug zou krijgen. En oh, of ik mijn negatieve recensie even weg wilde halen. Toen was ik niet meer zo geduldig en vriendelijk. Uiteindelijk werd ik gebeld, aan hem mijn hele verhaal uitgelegd (hij was totaal niet op de hoogte, blijkbaar praten ze daar niet met elkaar, of zijn klachten orde van de dag?) en toen begon die over die wifi. Ja prima dat jullie meuk maken wat alleen op de oude wifikanalen werkt, maar al mijn spul hier thuis werkt op de 5hz en ik ga niet alles omgooien voor een kattenbak; lijkt me dat júllie voor een update moeten zorgen en wat moderner worden. Hij heeft toen een paar dagen een bak getest, daarna mij weer gebeld en na goedkeuring die bak opgestuurd. Oude kon dan retour. Nieuwe kwam met een afgebroken lade, dus ik heb mijn oude lade gehouden, foto's gemaakt en deze geappt (nooit reactie op gehad?) en de kapotte lade met mijn kapotte/oude bak terug. Deze doet het echt meer dan prima en dan is het echt wel heerlijk hoor zo'n bak. Heb ondertussen ook een tweede kat erbij en die zat er eigenlijk binnen een uur al in. Nieuwsgierig aardje haha. Heb nog een simpele kattenbak staan voor het geval van nood, maar allebei geven duidelijke voorkeur aan de automatische. Met twee is de opvangbak alleen wel een heel stuk sneller vol haha.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 17:27

Al deze berichten zijn in ieder geval geen goede reclame voor ze. :x

Heel veel apparaten functioneren het beste op 2.4ghz. Mijn hele keuken en wasmachine staat er op. Kattenbak, drinkfontein en voerautomaat ook.
Je kan vrij simpel een extra wifi aanmaken op je bestaande wifi waar enkel 2.4ghz op gedraaid wordt.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 18:33

Wij krijgen straks glasvezel werkt het dan ook niet? Krijg helemaal error ervan nu haha

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 20:44

Het heeft niets met glasvezel te maken.
Google maar eens op "je provider 2.4ghz".
Dit is een reactie van KPN bijvoorbeeld.
https://community.kpn.com/internet-9/mo ... ghz-513453

Je kan dacht ik ook tijdelijk je 5 ghz uitzetten zodat die verbinding maakt. Je wifi wisselt altijd tussen deze twee kanalen.

Ik vind het het makkelijkste om een apart kanaal te maken. Alles wat nieuw binnen komt (ook slimme verlichting vaak, of een draadloze muziek installatie) kan je dan direct op die wifi aansluiten. Dan loop je niet te morren met verbindingsproblemen door je 5 ghz.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 17:47

Oh, dat is inderdaad een stuk simpeler dan ik dacht. Hmm, misschien ga ik het nog eens proberen. Ben er alleen niet zo happig op omdat het echt een Chinese app is. Straks komen de mannetjes me halen ofzo :P

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 14:01

Onze kattenbak is ook terug. Onze katten bleven er maar uit plassen terwijl we dat probleem met de litter robot nooit gehad hebben. De bak had daarnaast nog wat andere problemen die ik ook lees bij anderen. We waren daardoor net zo druk met de zelfreinigende als met zelf scheppen.
Na contact bleek dat de problemen bekend waren, en dat ze ook met een verbeterde versie bezig zijn. Hier konden we eventueel op wachten. Maar het eruit plassen zou er niet mee opgelost worden waarschijnlijk, dus we hebben hem terug gedaan. Ik ben wel erg onder de indruk van de super nette klantenservice en het meedenken van ze.
We hebben nu toch weer een litter robot aangeschaft m. Mocht die ooit kapot gaan zou ik Petlux ook zeker weer overwegen. Het is echt een leuk bedrijf met grote ambities.