Deze idioot had een CAC over het hoofd gezien… dus met 19 maanden oud is mijn teefje al Zwitsers show kampioen geworden. Net meteen maar aangevraagd en dit betekend ook dat ze geen enkele show in de open klasse heeft hoeven lopen
Lizeeetjr
Geplaatst: 17-05-25 21:16
Wij zijn vandaag naar Dogshow Oss geweest. Was een super leuk maar wel lange dag. 2,5uur heen en 2,5 uur terug. Heel tevreden over hoe ze het heeft gedaan. Betasten ging heel netje, blijft wel spannend en stil staan als er iemand aan je zit is ook niet makkelijk. We blijven er lekker op door oefenen! Lopen ging netjes maat telgang blijft favoriete maar daar gaan we aan werken. Wel BOB en jeugdpunt dus nog een te gaan dan hebben we het jeugdkampioenschap binnen!
Hier een tweede keer in kampioenschaps klasse en ze was nog wat te jong volgens de keurmeester ( ook wel gelijk in ) dus excellent 3. Mijn jongste pup van 4 maanden ook maar mee zodat hij kan wennen. Hotel, shows etc etc. Beetje trainen. Morgen show ik niet ( heb niets met de keurmeester en dat is wederzijds) en hopelijk zondag laatste puntje voor haar Duitse titel
Succes iedereen! Ik show vandaag niet, maar ben er wel. Als een schattig berenjong je benadert… das mijn kiloknapper pup
Drico
Geplaatst: 24-05-25 10:15
Tot straks
Wij vandaag even showen (ga toch weer nergens vanuit ) en daarna lekker shoppen!
Drico
Geplaatst: 24-05-25 20:05
Grappig hoe erg je kan merken dat showen echt een jurysport is
Vandaag 3e met een ZG... en waar dan die ZG vandaan komt is ook niet echt te begrijpen als je het keurverslag leest
Tigress
Geplaatst: 24-05-25 21:04
Nou echt he Hier ''helaas'' ook een ZG. Tuurlijk blij met een mooie score, maar als enige in z'n klasse was een U natuurlijk fijner geweest. Parker heeft lol gehad, heeft koekjes meegekregen naar huis, en geknuffeld met z'n vriendinnetje Tevens bekenden weer gezien en nieuwe mensen (en honden) ontmoet. Al met al verder een ontzettend geslaagde dag
Ik heb je keurverslag gezien idd, en ik blijf erbij...ook de plaatsing had ik -en mensen met mij- niet zo gedaan. Daarin verschilden de smaken echt. Maar ze heeft zich echt voorbeeldig gedragen, het was leuk jullie weer even in actie te zien Hopelijk mogen een betere dag weer voor je! Wij gaan nu even een beetje rust nemen, een funshow tussendoor doen waarschijnlijk, en in ieder geval twee shows in nederland pakken nog dit jaar, en ik moet nog even zien of/welke KCM's ik meepak.
Een vriend van mij heeft een bestandje met stoplicht systeem voor keurmeesters. Groen is gaan, oranje als keurmeester bepaalde rassen heeft of bepaalde kleuren etc als voorkeur. Rood als het gewoon een oliebol was qua plaatsing.
Voor ons ene ras was het vandaag niet onze dag. Onze pup Afghaan liet zich deze keer gelukkig goed zien. Maar de topper vandaag was onze dochter. Ze won niet alleen haar leeftijdsgroep in de junior handling maar werd ook de overall winnaar. Ze mocht dus met twee joekels van bekers naar huis en zweefde op een grote roze wolk.