Drinkbak gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Drinkbak gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-25 11:52

Onze schattige witte poes en een drinkbak gaan niet helemaal samen. Ze schept het water eruit als je een zwaardere bak kiest of gooit de bak een stuk opzij bij een lichtere bak.

We hebben fonteintjes gehad en verschillende gewone bakken. Ze staan op een anti slip mat, maar dat helpt niet.

De andere kat pakt liever buiten water of uit de kraan of als het ergens in staat. Drinkt ook uit de vlotterbak van de paarden bijv. De witte kan en mag niet naar buiten, want ze is doof, slechtziend en ook heel bang buiten.

We hebben ook 4 honden, dus voor hun moet het water ok beschikbaar zijn. Wat we voor hun neerzetten, speelt zij ook mee.
We vullen meerdere keren per dag de bak met vers water, maar er moet wel voldoende beschikbaar zijn. Maar meer beschikbaar, is wel een nog groter waterballet over de grond.

De witte poes is nu 4, klein, maar speelt behoorlijk en kan ook goed slopen. Ze is wel echt bizar lief en zal nooit lelijk doen. Bak verzwaren deed haar niks.

Omdat de honden en de andere kat graag uit de vlotterbak van de paarden drinken, had ik serieus overwogen om een vlotterbak aan te leggen, zodat er altijd water is, want dat kan dus nu wel een tijd ontbreken als zij het omgooit. Maar dan blijft het water dus komen en dat kan ook een nog groter waterballet worden.

Ben zeker bereid om nog bijv een ander type fonteintje te proberen als iemand het probleem herkend en het daarmee was opgelost.

BeFunny

Re: Drinkbak gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 11:57

Een nat onder de bak zetten en een zware bak. Als het dan nat wordt dan haal je het makkelijk weg.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-25 12:20

BeFunny schreef:
Een nat onder de bak zetten en een zware bak. Als het dan nat wordt dan haal je het makkelijk weg.

Er ligt nu een anti slip mat onder en we hebben een zware bak, ook wat groot omdat de honden ook eruit drinken, maar ze haalt het water eruit met haar pootjes of gooit de bak een eind verder weg. De hele grond er omheen heeft plassen water. Gaat voorbij de anti slip mat.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 12:56

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 13:00

nastyexplosive

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 14:49

Mijn kat hengelt ook water uit de bak, ik heb onder alle waterbakken van die wasbare plasmatjes voor honden/puppies. Die hebben ook antislip aan de onderkant.
Hiervoor had ik de waterbakken op een groot plat dienblad staan waar wel een opstaande rand aan zat. Mijn laminaat werd ook niet heel blij van het waterballet van de poes...

Zoiets:
https://www.bol.com/nl/nl/p/nobleza-48u ... ping&gQT=1

Ik heb er toen een paar bij amazon gekocht, maar dierenwinkels hebben ze ook. Vaak ook nog in verschillende maten.

Misschien heb je hier iets aan

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 14:55

Ik volg even mee
Ik heb nu een betonnen bak van Designed by Lotte met een rvs bak erin. Die heb ik vast gelijmd.
Meneer schuift die hele bak opzij alsof het niks is.
Ben nu ookal aan t zoeken naar waterfonteinen. Liefst beton, maar die zijn er niet :')
Dus ik volg graag mee

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 15:26

Een keramische drinkfontein? Meer gewicht en minder water om in te hengelen.

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 18:17

Onze katten sloopten alle drinkfonteinen (keramisch, kunststof, RVS) en sleepte ook met waterbakken. Ze schepte het er niet uit. Matjes en opvangbakken hielpen niet, want natte pootjes dus nodigde nog meer uit om met water spelen.
We hebben nu een zware keramische drinkbak met antislip rand aan de onderzijde en amper problemen meer.

https://www.petsplace.nl/petlando-ovale ... WTEALw_wcB

Niet duur, dus wellicht het proberen waard.

Pien63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 18:25

Mijn katten drinken alleen nog uit een zwarte bouwemmer. Ooit een keer laten staan in de badkamer met water erin. Drinkbak ernaast, nee hoor, die wilden ze niet meer…. Ik top hem af tot de bovenrand. Is zwaar genoeg dat ie niet omvalt.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-25 13:01

Danielleeee_ schreef:
Misschien een raar idee, maar zou een slow feeder/anti schrokbak kunnen werken?

Zoiets: https://www.district70.eu/nl/bamboo-cat ... eeder.html

Dan kan ze het water er denk ik een stuk minder makkelijk uitscheppen met haar pootje.

Ik denk dat ze het bij zoiets blijft doen. Maar er gaat ook te weinig water in voor 4 honden en 2 katten. We vullen hem wel vaker bij en de honden drinken ook buiten, maar wil binnen wel ook voldoende water hebben.

Hannanas schreef:
Voor je honden kan je anti-lek bakken neerzetten waar ze eerst met de neus moeten drukken zodat het water tevoorschijn komt.

De kat alleen in de badkamer laten drinken?

Of deze fontein?
https://www.amazon.nl/Waterfontein-Katt ... d_source=1

Ik kan wel zo een bak proberen, maar zij gaat niet van water afblijven als ze het ziet. In de natte ruimte is ook een spoelbak en daar ook water in gezet, maar ze vindt de drinkbak nog steeds interessant, dus die moet in de basis anders.
Kom nu dat soort bakken alleen op Temu tegen?

nastyexplosive schreef:
Mijn kat hengelt ook water uit de bak, ik heb onder alle waterbakken van die wasbare plasmatjes voor honden/puppies. Die hebben ook antislip aan de onderkant.
Hiervoor had ik de waterbakken op een groot plat dienblad staan waar wel een opstaande rand aan zat. Mijn laminaat werd ook niet heel blij van het waterballet van de poes...

Zoiets:
https://www.bol.com/nl/nl/p/nobleza-48u ... ping&gQT=1

Ik heb er toen een paar bij amazon gekocht, maar dierenwinkels hebben ze ook. Vaak ook nog in verschillende maten.

Misschien heb je hier iets aan

Dank je wel. Zorgen dat je vloer niet steeds drijfnat is, is ook weleens een uitdaging ja.

De oplossing met iets van een dienblad eronder met opstaande rand, is ook wel een goed idee. Dan is het water niet kwijt en kunnen de honden iig nog wat water drinken.

jolmer20 schreef:
Ik volg even mee
Ik heb nu een betonnen bak van Designed by Lotte met een rvs bak erin. Die heb ik vast gelijmd.
Meneer schuift die hele bak opzij alsof het niks is.
Ben nu ookal aan t zoeken naar waterfonteinen. Liefst beton, maar die zijn er niet :')
Dus ik volg graag mee

RVS ook geprobeerd, maar dat vindt ze helemaal te gek. Mijn man denk dat het dan zo glinstert, dat ze juist ermee gaat spelen.
Iets verzwaren is stap 1, maar het eruit scheppen is niet makkelijk te voorkomen.

zonnebloem18 schreef:
Een keramische drinkfontein? Meer gewicht en minder water om in te hengelen.

Ja, gek genoeg denken wij dan dat het gewicht is en lastig, maar blijkbaar is het zo interessant dat ze gewoon beter haar best doet. En het is echt een heel klein, fijn poesje. Je snapt niet wat ze allemaal voor elkaar krijgt.

Contemplate schreef:
Onze katten sloopten alle drinkfonteinen (keramisch, kunststof, RVS) en sleepte ook met waterbakken. Ze schepte het er niet uit. Matjes en opvangbakken hielpen niet, want natte pootjes dus nodigde nog meer uit om met water spelen.
We hebben nu een zware keramische drinkbak met antislip rand aan de onderzijde en amper problemen meer.

https://www.petsplace.nl/petlando-ovale ... WTEALw_wcB

Niet duur, dus wellicht het proberen waard.

Mooie bak. Ik denk dat ze wel blijft scheppen en proberen. Maar misschien als het niet lukt, dat het uiteindelijk stopt.

Pien63 schreef:
Mijn katten drinken alleen nog uit een zwarte bouwemmer. Ooit een keer laten staan in de badkamer met water erin. Drinkbak ernaast, nee hoor, die wilden ze niet meer…. Ik top hem af tot de bovenrand. Is zwaar genoeg dat ie niet omvalt.

Ow, handig. Ook wel gedurfd. Als ik dat nu neerzet is het wel 10liter over de grond, hahaha

Onze honden drinken buiten graag uit de vlotterbak van de paarden. De kleine hondjes gaan dan gewoon over de rand staan. De zwarte kat drinkt daar ook uit. Maar die drinkt bijv wel ook uit de spoelbak, dat doet zij dan weer niet.

*Iedereen bedankt alvast.

Mijn man denkt dat het water ook teveel glinstert, dus hij zat te denken aan evt mat of welke kleur dan het water het minst laat glinsteren.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 12:19

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-25 16:35

Ja, dank je wel. Kom steeds deze tegen. Denk dat ik het wel wil proberen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-25 14:45

Wil toch nog even melden, want misschien hebben anderen er ook iets aan.

Ik liep het weekend na mijn laatste reactie even met mijn man door de Maxi Zoo voor voer en zag bakken staan van by Lotte.
We hebben er eentje meegenomen en het gaat tot nu toe goed. Bak is dus inderdaad mat, heeft anti slip ring en staat daarmee op het anti slip matje.

Deze; https://designedbylotte.nl/product/desi ... ak-bamboo/

Poeslief heeft wel een paar dagen raar gekeken, maar nu drinkt ze er heel rustig uit en speelt niet met het water.

Het was omdat mijn man al eerder had gezegd dat we een niet glimmende bak moesten en deze echt bij toeval zag staan. Had geen verwachtingen en dacht hem anders wel te kunnen gebruiken als voerbak voor de BC, maar er gaat ook best veel water in, dus is niet te klein als waterbak hier.