Wilde ratten; WANTED dead or alive!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 16:56

DuoPenotti schreef:
Van die pluk watten heb ik dat wel eens gehoord van iemand die cavia's had.
En kan me daar wel wat bij voorstellen omdat je ze dan in de hand hebt en dat dan tegen de neus houd.

Maar bij zo'n val van een rat, koopje dan liter verpakkingen? Dacht dat het flesjes van 100 ml zijn of zo. Nee echt serieuze vraag.
Want je moet wel een theedoek grootte hebben om er over te leggen.

Een theedoek bedenkt net de helft van mijn kooi. dat gaat ook niet werken
En ook al is die verdoofd, ik ga dat beest niet vastpakken met de kans dat ik gebeten wordt

MarjanB

Re: Wilde ratten; WANTED dead or alive!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 17:13

Het probleem is gewoon goede alternatieven. De overheid bedenkt wat, verbiedt wat en hoppa probleem geboren. Vervolgens zijn ze niet thuis en zit je er maar mooi mee.

Hier pakt de kat ze gelukkig. Al vind ik half opgevreten ratten ook niet leuk :')

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 17:19

ik zwaai ook af hier, mensen die beweren dat hun agenten ook de wet overtreden (we hebben het niet over de verkeerswet ) .

Ik heb namelijk de neiging om toch aangifte te gaan doen, persoon was makkelijk gevonden, en de uitdaging : politie doet toch niets , ga ik graag aan.

Er zijn genoeg , minder martelende methodes om dieren te doden.

Ja ik ben inderdaad vegetarisch geen idee wat het ermee te maken heeft, ik ben niet tegen het doden van ratten. (al zal ik het zelf niet doen en lossen we dat anders op ).

Ik ben heel erg tegen enkele van de hier genoemde manieren, die ook gewoon bij wet verboden zijn vanwege het leed dat het veroorzaakt. Er zijn bedrijven die dit snel en professioneel kunnen en anders idd een klapval.

ik word hier emotioneel van, het bewust leed aandoen vind ik moeilijk, kan ik me zo weinig bij voorstellen. Daarnaast ben ik niet onbevooroordeeld, ik heb ratten als huisdieren en ze zijn slimmer dan honden, hebben elk hun eigen karakter en ontzettende knuffels.

Dus ik trek me terug. ik hoop dat mensen na willen denken om dit probleem met minder leed op te lossen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 17:33

MarjanB schreef:
Het probleem is gewoon goede alternatieven. De overheid bedenkt wat, verbiedt wat en hoppa probleem geboren. Vervolgens zijn ze niet thuis en zit je er maar mooi mee.

Hier pakt de kat ze gelukkig. Al vind ik half opgevreten ratten ook niet leuk :')

Dat is het gewoon.

Eleeke ik lees niemand die het leuk vind. Niemand die zegt, jeeuh, we verzuipen er weer een.
Maar je stal in brand of je huis is ook niet leuk.

En dan kom je uit wat MarjanB zegt er zijn geen goede alternatieven.

Ik weet zeker dat Lynn, waar jij nu zo tegen in gaat, het ook graag anders doet.
Maar de alternatieven het ook niet doen.

En oplossingen zie ik jou ook niet aandragen.
net zo min als LG. Dat zijn mooie achter de pc oplossingen.

Het ratten probleem is ernstig uit de hand gelopen sinds er bepaald gif niet meer mag. Die de bedrijven eerst gebruikte. Nu zetten ze ook alleen een val.
En niet alleen in het buitengebied, ook elders zijn er steeds meer nieuws artikelen te vinden over plagen.

En ook al ben je netjes, een rat vind altijd wat als je dieren hebt.
Dat is het hem nu net.

ynskek
Moderator Algemeen

Re: Wilde ratten; WANTED dead or alive!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 17:39

Ik plaats hier even een slotje voor overleg