Voeding voor honden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Voeding voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-21 12:52

Hoi,
Ik zit met mijn handen in het haar,
Wij hebben 4 honden 2 grote koningspoedels 22 en 27kg
Een labradoodle pup van 5kg en een Chihuahua mix van 3kg

Nu is het zo dat een van de poedels allergische lijkt (al dan niet voor gras) is het zijn voeding wel. Dit uit zich in rode huid en vacht geen overmatig likken of krabben.
Mijn andere poedel kan niet tegen geperste brok gaat hier van boeren en hoesten.
De brok die ik vanuit de fokker mee heb en nu aan alle honden voer is verschrikkelijk, de allergische poedel is vuurrood en de hoeveelheid ontlasting is schrikbarend.

De pup krijgt nu vers vlees, maar voor 4 honden vind ik dit te duur.

Ik ben dus eigenlijk opzoek naar een goede kwalitatieve brok eventueel gedeeltelijk vlees.
Acana gaat me qua prijs net boven de pet.

Wie heeft de gouden tip voor mij?

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Re: Voeding voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:01

Ik kan je alleen adviseren om met de allergische poedel een uitsluitdieet te gaan doen. Eerst zal je moeten uitvinden waar die allergisch voor is. Helaas kan dit alleen met vers vlees.
Mocht je meer willen weten stuur maar een pb. Wij hebben met onze rottweiler ook hee het traject doorlopen.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Voeding voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:25

Welk soorten voer heb je nu gevoerd aan de allergische poedel en wat is je budget per kg?

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 15:21

Domino_2006 schreef:
Ik kan je alleen adviseren om met de allergische poedel een uitsluitdieet te gaan doen. Eerst zal je moeten uitvinden waar die allergisch voor is. Helaas kan dit alleen met vers vlees.
Mocht je meer willen weten stuur maar een pb. Wij hebben met onze rottweiler ook hee het traject doorlopen.

Een eliminatiedieet kan ook met brok, Hills en Royal Canin hebben anallergene brokken.
Daarna kun je brok met 1 eiwitbron, het liefst een die de hond nog nooit gehad heeft proberen.

Darf heeft brok gemaakt van kvv, is iets goedkoper dan Acana, maar met kip&rund, waarschijnlijk niet geschikt voor de allergische poedel.

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Voeding voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:04

Jarco heeft een fijne brok. En verschillende lijnen. Ben hier erg tevreden over

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:04

Esther schreef:
Domino_2006 schreef:
Ik kan je alleen adviseren om met de allergische poedel een uitsluitdieet te gaan doen. Eerst zal je moeten uitvinden waar die allergisch voor is. Helaas kan dit alleen met vers vlees.
Mocht je meer willen weten stuur maar een pb. Wij hebben met onze rottweiler ook hee het traject doorlopen.

Een eliminatiedieet kan ook met brok, Hills en Royal Canin hebben anallergene brokken.
Daarna kun je brok met 1 eiwitbron, het liefst een die de hond nog nooit gehad heeft proberen.

Darf heeft brok gemaakt van kvv, is iets goedkoper dan Acana, maar met kip&rund, waarschijnlijk niet geschikt voor de allergische poedel.


Helaas heb ik dat bekeken voor mijn hond en kan ik al die brokken niet geven. Als je hond niet tegen rund en gevogelte kan is brok echt niet mogelijk

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:12

Domino_2006 schreef:
Esther schreef:
Een eliminatiedieet kan ook met brok, Hills en Royal Canin hebben anallergene brokken.
Daarna kun je brok met 1 eiwitbron, het liefst een die de hond nog nooit gehad heeft proberen.

Darf heeft brok gemaakt van kvv, is iets goedkoper dan Acana, maar met kip&rund, waarschijnlijk niet geschikt voor de allergische poedel.


Helaas heb ik dat bekeken voor mijn hond en kan ik al die brokken niet geven. Als je hond niet tegen rund en gevogelte kan is brok echt niet mogelijk

In de anallergenic brokken zijn de eiwitten zo klein geknipt dat ze niet meer herkenbaar zijn als kippen- of rundereiwit. Honden kunnen daar niet allergisch op reageren.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:16

Esther schreef:
In de anallergenic brokken zijn de eiwitten zo klein geknipt dat ze niet meer herkenbaar zijn als kippen- of rundereiwit. Honden kunnen daar niet allergisch op reageren.


Ze kunnen nog steeds reageren op die brok. Misschien niet op de kip of rund maar wel andere ingrediënten. Mijn hond kan er absoluut niet tegen, klachten werden erger ipv beter. Op vers vlees verdwenen de klachten, behalve kvv waar kunstmatige toevoegingen in zitten.

Het kan dus zeker wel dat er op die brokken nog steeds reactie is.

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Voeding voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:43

Hier een Stabij met huidproblemen door zijn voeding. Ik herken de problemen die je omschrijft. Mijn hond staat al een aantal jaar op Hills prescription diet d/d en doet het daar heel goed op.

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Voeding voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-21 21:20

Ninjago heeft een tijd een enkel eiwit brok paard gehad. Hier zat echt niks anders in. Dit ging super goed. Alleen €70 per 15kg is me net te gek.
Odin doet het goed op elke standaard brok als het maar geen geperste is en zo hoog mogelijk in vlees.
Pup blijft voorlopig op vlees tot ik een goede brok heb gevonden voor die andere 2.

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Voeding voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-21 21:37

Heb even gezocht weer welke dat was,
Purizon paard is opzich nog te doen komt rond de 130 per maand dat is nog te overzien.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:16

Indi_Vito schreef:
Ninjago heeft een tijd een enkel eiwit brok paard gehad. Hier zat echt niks anders in. Dit ging super goed. Alleen €70 per 15kg is me net te gek.
Odin doet het goed op elke standaard brok als het maar geen geperste is en zo hoog mogelijk in vlees.
Pup blijft voorlopig op vlees tot ik een goede brok heb gevonden voor die andere 2.


Mag ik vragen welke brok dit is geweest? :o

Hier ook een allergische hond, die alleen kvv en barf krijgt en het hier prima op doet.

Maar met brok lijkt het me ontzettend lastig..

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:20

Domino_2006 schreef:
Esther schreef:

Een eliminatiedieet kan ook met brok, Hills en Royal Canin hebben anallergene brokken.
Daarna kun je brok met 1 eiwitbron, het liefst een die de hond nog nooit gehad heeft proberen.

Darf heeft brok gemaakt van kvv, is iets goedkoper dan Acana, maar met kip&rund, waarschijnlijk niet geschikt voor de allergische poedel.


Helaas heb ik dat bekeken voor mijn hond en kan ik al die brokken niet geven. Als je hond niet tegen rund en gevogelte kan is brok echt niet mogelijk


Wat een onzin. Mijn hond krijgt nu een brok waar zowel geen gevogelte als rund in zit. Je moet alleen beter zoeken.

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:29

Amandavd schreef:
Wat een onzin. Mijn hond krijgt nu een brok waar zowel geen gevogelte als rund in zit. Je moet alleen beter zoeken.

Zelfde hier, ik voer de Singles lijn van Acana.

Maar TS had al aangegeven dat Acana haar te prijzig is, dus hier heeft ze niks aan :+ Sorry TS. Ik kan je aanraden om op www.voerwijzer.com te kijken. Daar zie je ook meteen de kosten van elke voersoort. Voor je poedel met allergieën zou je eens contact op kunnen nemen met De Groene Os. Zij kunnen met je meedenken over manieren om de hond te ondersteunen bij zijn allergieën.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:39

Verkeerd gelezen. Heb mijn reactie verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-07-21 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Voeding voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:41

Prins heeft fijne brokken, is niet te duur en heeft verschillende soorten geëxtrudeerde brokken. Dan heb je ook geen last van het overgeven.

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:01

Op deze brokken doen mijn honden het goed (al krijgen die de sportbrok) Maar vooral de hond van mn moeder die niet tegen rund en gevogelte kan. Alle jeuk is weg, ze eet goed enz enz!

https://www.naturavetal.nl/shop/nl/cani ... -plus-zalm

Ik voer dit merk in de vakanties. Zelfs mijn kieskeurige eter vind het heerlijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Voeding voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:12

Onze hond, die echt van alles dat niet Royal Canin intestinal was, moest kotsen, flink jeuk had en aan de diarree was, doet het erg goed op Opti Life zalm en rijst :). Dat is een brok van de fabrikant Versele-Laga.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:13

Machie schreef:
Op deze brokken doen mijn honden het goed (al krijgen die de sportbrok) Maar vooral de hond van mn moeder die niet tegen rund en gevogelte kan. Alle jeuk is weg, ze eet goed enz enz!

https://www.naturavetal.nl/shop/nl/cani ... -plus-zalm

Ik voer dit merk in de vakanties. Zelfs mijn kieskeurige eter vind het heerlijk.

Ik denk dat TS dat te duur vindt, zoals zij eerder al heeft aangegeven.

kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:14

wolf of wilderness heeft een elements lijn. Met maar 1 dierlijke eiwitbron.
Brit care grain free,brit care sensitive, dog show champion, endurance en weighloss hebben ook maar 1 dierlijke eiwitbron.

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:28

_San87_ schreef:
Machie schreef:
Op deze brokken doen mijn honden het goed (al krijgen die de sportbrok) Maar vooral de hond van mn moeder die niet tegen rund en gevogelte kan. Alle jeuk is weg, ze eet goed enz enz!

https://www.naturavetal.nl/shop/nl/cani ... -plus-zalm

Ik voer dit merk in de vakanties. Zelfs mijn kieskeurige eter vind het heerlijk.

Ik denk dat TS dat te duur vindt, zoals zij eerder al heeft aangegeven.


Tsja, ze hoeven hier bijna niks van. Ik heb 5 honden, goed voor 80 kg en die eten 800 gram van die brokken per dag.
Verder voer ik vlees, 1.5 kg perr dag en dat is zo'n 3 euro per dag. Ik vind dat echt niet duur met zoveel honden.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:34

Machie schreef:
Tsja, ze hoeven hier bijna niks van. Ik heb 5 honden, goed voor 80 kg en die eten 800 gram van die brokken per dag.
Verder voer ik vlees, 1.5 kg perr dag en dat is zo'n 3 euro per dag. Ik vind dat echt niet duur met zoveel honden.


Als ze een brok zoekt van minder dan 70€/15kg (die heeft ze namelijk al) en geen geperste brok wil, dan is een geperste brok aanraden van meer dan 70€/15kg niet heel logisch.

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Voeding voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:45

Tip.... wanneer je Acana te prijzig vind kijk dan eens in Duitsland. Ik bestel 3 zakken van 17 kilo tegelijk. Is wel even een uitgave maar dan heb ik gratis verzending. Per zak van 17 kg scheelt me dit ongeveer €12,50.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:49

yvje86 schreef:
Tip.... wanneer je Acana te prijzig vind kijk dan eens in Duitsland. Ik bestel 3 zakken van 17 kilo tegelijk. Is wel even een uitgave maar dan heb ik gratis verzending. Per zak van 17 kg scheelt me dit ongeveer €12,50.

Heb je een link naar de Duitse site waar je besteld?

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 10:05

Mizora schreef:
Machie schreef:
Tsja, ze hoeven hier bijna niks van. Ik heb 5 honden, goed voor 80 kg en die eten 800 gram van die brokken per dag.
Verder voer ik vlees, 1.5 kg perr dag en dat is zo'n 3 euro per dag. Ik vind dat echt niet duur met zoveel honden.


Als ze een brok zoekt van minder dan 70€/15kg (die heeft ze namelijk al) en geen geperste brok wil, dan is een geperste brok aanraden van meer dan 70€/15kg niet heel logisch.


Snap ik, echter wist ik de prijs vn Acana niet :) En ik heb niet alle reacties gelezen :D